Hvad er en ravnemor, for én?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.591 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Fru.Mäes <3

... Mit svigermor har en enkelt gang kaldt mig for en RAVNEMOR, hvad fanden er en RAVNEMOR?

I mine øre, lyder det nemlig ikke særlig godt - at være en RAVNEMOR!!!

Krams Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Zeus

Det modsatte af en hønemor?

Ej jeg ved det ikke helt, men det er hvad jeg tænker hver gang jeg hører udtrykket

Anmeld

12. marts 2011

mariamiss6

En ravnemor er det modsatte af en hønemor... En hønemor er overbeskyttende, hvor en ravnemor er det modsatte...

Jeg kan godt selv være lidt en ravnemor... For eksempel hvis børnene slår sig, så får de trøst, menjeg ynker dem ikke helt vildt...

var det sådan forståeligt?

I hvilken sammenhæng kaldte hun dig en ravnemor?

Anmeld

12. marts 2011

Fru.Mäes <3

mariamiss6 skriver:

En ravnemor er det modsatte af en hønemor... En hønemor er overbeskyttende, hvor en ravnemor er det modsatte...

Jeg kan godt selv være lidt en ravnemor... For eksempel hvis børnene slår sig, så får de trøst, menjeg ynker dem ikke helt vildt...

var det sådan forståeligt?

I hvilken sammenhæng kaldte hun dig en ravnemor?

Jamen Felix havde hikke også ved jeg, at det bedste for ham er at ligge på maven - så ligger ham på maven på gulvet..

Går så lige ud i køkkenet med en flaske (Skal lige siges at der var mange inde i stuen, så han var ikke alene) da jeg så kommer tilbage har hun taget ham op, og jeg siger følgende

"Han skal lige blive liggende da han har hikke, også går den hurtigere væk når han ligger på maven!"

"NÅH NÅH - RAVNEMOR" siger hun så!!

WHAT, tænkte jeg bare!!!

Anmeld

12. marts 2011

3rollinger

Fremmedordbogens definition: En ravnemor er en mor, som prioriterer sig selv højere end sine børn

http://fremmedord.dk/Ravnemoder.html

Anmeld

12. marts 2011

mariamiss6

FrøkenHedegaard skriver:

Jamen Felix havde hikke også ved jeg, at det bedste for ham er at ligge på maven - så ligger ham på maven på gulvet..

Går så lige ud i køkkenet med en flaske (Skal lige siges at der var mange inde i stuen, så han var ikke alene) da jeg så kommer tilbage har hun taget ham op, og jeg siger følgende

"Han skal lige blive liggende da han har hikke, også går den hurtigere væk når han ligger på maven!"

"NÅH NÅH - RAVNEMOR" siger hun så!!

WHAT, tænkte jeg bare!!!

Så har hun nok ment at du var ond, fordi baby skulle ligge alene på gulvet, og ikke måtte sidde hos farmor....

Det hubn i virkeligheden er sur over, er selvfølgelig at du bad hende om at lade baby være i fred

Jeg synes ikke det var forfærdeligt gjort af dig....

Anmeld

12. marts 2011

Fru.Mäes <3

3rollinger skriver:

Fremmedordbogens definition: En ravnemor er en mor, som prioriterer sig selv højere end sine børn

http://fremmedord.dk/Ravnemoder.html

TUSIND TAK - så ved jeg det

Vi skal bare derop idag, og skal lige have betydningen af ordet - hvis hun nu skulle kalde mig det igen!!

Krams Rikke

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

FrøkenHedegaard skriver:

TUSIND TAK - så ved jeg det

Vi skal bare derop idag, og skal lige have betydningen af ordet - hvis hun nu skulle kalde mig det igen!!

Krams Rikke

I virkeligheden er det noget forfærdeligt sludder, at den stakkels ravn, skal beskyldes for at være en dårlig forældre, for ravnene, og det er alle i ravne-familien, herunder krager, råger, alliker og skader, er fremragende forældre, der passer ekstremt godt på deres afkom, så hvor man har den ide fra, aner jeg ikke.

Det ville være bedre at bruge betegnelsen "due-mor", for er der nogle, der er nogle båtnakker mht yngelpleje, så er det duer, og især skovduer. Alene det at se deres reder, kan man undre sig over, at der overhovedet kommer flyvefærdige unger ud af det
Vi har et skovduepar her hvor vi bor og havde også et, der hvor vi boede før. Reden var en samling pinde med gabende huller imellem, så æggene drattede ud gennem bunden og også ungerne, og for at gøre det helt tosset, så var rederne også i spareudgaven og var for lille, så duehunnen ofte slet ikke kunne have rumpen nede i reden og æggene derfor pluttede udenfor, efterhånden som hun lagde dem.

Nå men en ravnemor er du bestemt ikke, bare fordi du ved hvad der er bedst for dit barn.
Så løft du bare hovedet og vær stolt af betegnelsen...en ravnemor er en supermor

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

Kindfed

mariamiss6 skriver:

... For eksempel hvis børnene slår sig, så får de trøst, menjeg ynker dem ikke helt vildt...

Det synes jeg da ikke har noget med ravnemor at gøre? Det er vel bare en anden () måde at opdrage på?

Anmeld

12. marts 2011

mariamiss6

Kindfed skriver:

Det synes jeg da ikke har noget med ravnemor at gøre? Det er vel bare en anden () måde at opdrage på?

Ja det var også et halvdårligt eksempel...

Men så et konkret eksempel da som kommer hen i den retning

Min søn kommer ind i min seng,e n tidlig morgen, og jeg gider faktisk ikke stå op.

Jeg spørger ham så om han ikke har lyst til at ligge og putte en times tid med mig i sengen, hvortil min søn svarer nej, og giver sig til at hoppe i sengen...

Efter 3 hop falder han, og slår hovedet ind i studsen på radiatoren, og han tager sig selvfølgelig til hovedet, og græder.

Jeg tager ham over på skødet, og krammer ham, mens jeg siger "jeg har jo sagt du ikke må hoppe i sengen, fordi det er farligt, nu slog du dig jo. Kan du så se det er rigtigt hvad jeg siger?"

Min søn svarer ja, grædende selvfølgelig...

Og jeg siger noget á la "godt, må jeg så se din pande"

Min søn fjerner sin hånd, og er egentlig næsten holdt op med at græde allerede.. Men til min store forskrækkelse ser jeg at han har fået en revne over sit øjenbryn, som er næsten lige så stor som hans øjenbryn....

Synes måske godt jeg kunne have været lidt mere ynkende der... Men nu var han jo så næsten holdt op med at græde, og jeg sagde til ham vi lige skulle have morfar ind og se på det (min far er vores nabo)

Bastian siger god for at morfar lige kommer, og han sætter sig helt roligt, og uden at græde, på sengekanten mens jeg banker morfar op, og tager mit tøj på (banker morfar op = der er kun en almindelig væg imellem os, så jeg kan banke på væggen, og så kommer han ind)'

Det endte med vi tog til lægen, fordi jeg ikek kunne overskue en måske fyldt skadestue, med et aktivt barn, og et sår der hele tiden springer op, når han ikke ville have noget på det, og jeg ikke var sikker på om han skulle limes eller ej...

Hos lægen var de dog i stand til at tørre det bedre af end jeg kunne her hjemme, og han blev syet med 3 sting i panden

Efterfølgende tog han selv stingene ud, dagen før han skulle op til lægen og have det gjort....

Min søn var lige 3 år på det tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.