Kindfed skriver:
Det synes jeg da ikke har noget med ravnemor at gøre? Det er vel bare en anden (
) måde at opdrage på?
Ja det var også et halvdårligt eksempel...
Men så et konkret eksempel da
som kommer hen i den retning 
Min søn kommer ind i min seng,e n tidlig morgen, og jeg gider faktisk ikke stå op.
Jeg spørger ham så om han ikke har lyst til at ligge og putte en times tid med mig i sengen, hvortil min søn svarer nej, og giver sig til at hoppe i sengen...
Efter 3 hop falder han, og slår hovedet ind i studsen på radiatoren, og han tager sig selvfølgelig til hovedet, og græder.
Jeg tager ham over på skødet, og krammer ham, mens jeg siger "jeg har jo sagt du ikke må hoppe i sengen, fordi det er farligt, nu slog du dig jo. Kan du så se det er rigtigt hvad jeg siger?"
Min søn svarer ja, grædende selvfølgelig...
Og jeg siger noget á la "godt, må jeg så se din pande"
Min søn fjerner sin hånd, og er egentlig næsten holdt op med at græde allerede.. Men til min store forskrækkelse ser jeg at han har fået en revne over sit øjenbryn, som er næsten lige så stor som hans øjenbryn....
Synes måske godt jeg kunne have været lidt mere ynkende der... Men nu var han jo så næsten holdt op med at græde, og jeg sagde til ham vi lige skulle have morfar ind og se på det (min far er vores nabo)
Bastian siger god for at morfar lige kommer, og han sætter sig helt roligt, og uden at græde, på sengekanten mens jeg banker morfar op, og tager mit tøj på (banker morfar op = der er kun en almindelig væg imellem os, så jeg kan banke på væggen, og så kommer han ind)'
Det endte med vi tog til lægen, fordi jeg ikek kunne overskue en måske fyldt skadestue, med et aktivt barn, og et sår der hele tiden springer op, når han ikke ville have noget på det, og jeg ikke var sikker på om han skulle limes eller ej...
Hos lægen var de dog i stand til at tørre det bedre af end jeg kunne her hjemme, og han blev syet med 3 sting i panden 
Efterfølgende tog han selv stingene ud, dagen før han skulle op til lægen og have det gjort....
Min søn var lige 3 år på det tidspunkt