Hurtig hjælp ang. akvarie fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.594 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Low

Jeg har købt 2 platy fisk for 2 dage siden. Her til morgen er den ene så død. Er det ikke noget med at der er noget garenti på fisk man køber i en dyrehanden som dør meget hurtigt?

Jeg havde tænkt mig at tage den i en pose med vand fra mit akvarie og tage ned hvor jeg købte den samt bonen på den, kan jeg godt gøre det? Det er nogle år siden jeg har haft fisk så jeg kan ikke huske om man kan det .

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

mariamiss6

Du kan jo ringe ned og brokke dig først, så spørger de sikkert hvordan du bar dig ad med at transportere dem og hælde dem i akvariet....

Så svarer du selvfølgelig at du transporterede fiskene forsigtigt, og at du lagde posen med fisk i akvariet en halv dags tid, inden du hældte fiskene fra posen til akvariet, så de ikke skulle få temperatur chok

Anmeld

12. marts 2011

mariamiss6

Må jeg forresten se et billede af fiskene?

Jeg har også fisk, men mest guppyer hehe.. de er sgu så hårdføre så de dør ikke fra mig

Anmeld

12. marts 2011

CamillaSoefelt

Low skriver:

Jeg har købt 2 platy fisk for 2 dage siden. Her til morgen er den ene så død. Er det ikke noget med at der er noget garenti på fisk man køber i en dyrehanden som dør meget hurtigt?

Jeg havde tænkt mig at tage den i en pose med vand fra mit akvarie og tage ned hvor jeg købte den samt bonen på den, kan jeg godt gøre det? Det er nogle år siden jeg har haft fisk så jeg kan ikke huske om man kan det .

Der er vist 24 timers garanti på fisken.. og så er det noget med som du selv skriver at de skal ha en vandprøve..

Anmeld

12. marts 2011

mamax3

Low skriver:

Ring og spørg forhandleren... 

Men da jeg købte til min søn i lørdags fik jeg at vide at der kun er 24 timers garanti.

Anmeld

12. marts 2011

Low

mariamiss6 skriver:

Du kan jo ringe ned og brokke dig først, så spørger de sikkert hvordan du bar dig ad med at transportere dem og hælde dem i akvariet....

Så svarer du selvfølgelig at du transporterede fiskene forsigtigt, og at du lagde posen med fisk i akvariet en halv dags tid, inden du hældte fiskene fra posen til akvariet, så de ikke skulle få temperatur chok

Jeg har lige ringet til dem og de sagde at jeg skulle komme ned til dem med en vandprøve og fisken.

Jeg har ikke gjort noget forkert med hentyn til at transpotere dem og komme dem i vandet så den må have fejlet noget da jeg fik dem. Synes det er lidt underligt 

Anmeld

12. marts 2011

Low

mariamiss6 skriver:

Må jeg forresten se et billede af fiskene?

Jeg har også fisk, men mest guppyer hehe.. de er sgu så hårdføre så de dør ikke fra mig

Det er sådan en her der er død. Det er et billede fra nettet jeg har hentet men den ser sådan ud

Jeg har også lidt forskellige mollyer, guppyer, sværdrager og maller

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. marts 2011

Low

CamillaSoefelt skriver:

Der er vist 24 timers garanti på fisken.. og så er det noget med som du selv skriver at de skal ha en vandprøve..

Jeg har ringet til dem og de siger jeg skal komme ned med fisken og en vandprøve så jeg håber da i det mindste at jeg får en ny for er næsten sikker på at fejlen ikke ligger ved mig

Anmeld

12. marts 2011

mamax3

Low skriver:

Det er sådan en her der er død. Det er et billede fra nettet jeg har hentet men den ser sådan ud

Jeg har også lidt forskellige mollyer, guppyer, sværdrager og maller

Har nogen af dem hvide pletter??? 

Anmeld

12. marts 2011

Low

mamax3 skriver:

Ring og spørg forhandleren... 

Men da jeg købte til min søn i lørdags fik jeg at vide at der kun er 24 timers garanti.

Jeg har lige ringet, de fortalte jeg skulle komme ned med fisken og noget vand og så fandt vi ud af det. Jeg bor heldigvis 10 min gå tur der fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.