Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger, jeg har lige et bitte spørgsmål her

jeg har en pige på 7 år, som bor ved mig og min mand, og som er ved sin far hver 2. weekend, vi har som sådan et ok forhold og vi har også selv valgt at have fælles forældremyndighed, da vi mener det er det bedste for vores datter min pige har et stykke tid spugt om hun måtte få huller i ørerne, men jeg har trukket det fordi hun har haft det en gang og det var et mareridt, hun er pænt pylret og der var bare så mange konflikter når hun skulle have renset hullerne, hun endte også med at få så meget betændelse at vi måtte tage dem ud, fordi hendes far ikke rensede dem i hele sommerferien (han syntes det var synd at tvinge hende) kort sagt: det var et mareridt som jeg ikke ønsker gentaget.

Men nu har hun så lige sendt mig en sms med teksten " hej mor, jeg har fået huller i ørerne" og nu ved jeg ikke liiige hvad jeg skal mene, hellerne er der jo og så må jeg jo tage den herfra, men må indrømme at jeg er noget negativ over at min ex ikke har spurgt mig inden han giver hende huller i ørerne, for det er jo mig der kommer til at kæmpe med hende hvis der bliver problemer med ørerne igen (hvad jeg inderligt håber der ikke gør)

mit spørgsmål er derfor: kan jeg tillade mig at fortælle min ex at jeg er meget skuffet over at han gør noget så stort, uden at rådføre sig med mig først?? eller er jeg bare lidt for nærtagende??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej piger, jeg har lige et bitte spørgsmål her

jeg har en pige på 7 år, som bor ved mig og min mand, og som er ved sin far hver 2. weekend, vi har som sådan et ok forhold og vi har også selv valgt at have fælles forældremyndighed, da vi mener det er det bedste for vores datter min pige har et stykke tid spugt om hun måtte få huller i ørerne, men jeg har trukket det fordi hun har haft det en gang og det var et mareridt, hun er pænt pylret og der var bare så mange konflikter når hun skulle have renset hullerne, hun endte også med at få så meget betændelse at vi måtte tage dem ud, fordi hendes far ikke rensede dem i hele sommerferien (han syntes det var synd at tvinge hende) kort sagt: det var et mareridt som jeg ikke ønsker gentaget.

Men nu har hun så lige sendt mig en sms med teksten " hej mor, jeg har fået huller i ørerne" og nu ved jeg ikke liiige hvad jeg skal mene, hellerne er der jo og så må jeg jo tage den herfra, men må indrømme at jeg er noget negativ over at min ex ikke har spurgt mig inden han giver hende huller i ørerne, for det er jo mig der kommer til at kæmpe med hende hvis der bliver problemer med ørerne igen (hvad jeg inderligt håber der ikke gør)

mit spørgsmål er derfor: kan jeg tillade mig at fortælle min ex at jeg er meget skuffet over at han gør noget så stort, uden at rådføre sig med mig først?? eller er jeg bare lidt for nærtagende??

Var I sammen da hun sidst fik huller i ørerne....?

Og jeg tænker lidt at når hun har haft så er det vel fordi I (dig og din x) mener at huller i ørerne er ok...eller?

Jeg ville blive ked af hvis min x gjorde det, men jeg mener heller ikke små børn skal have huller i ørerne og så mener jeg udover at man taler om hvad de små skal og ikke skal...

Lige meget hvad jeg mener du kan tillade dig, så tal da med din x om dine følelser omkring det han har gjort...så kan I finde ud af hvordan det skal foregår fremover...så er alle glade.

Knus..

Anmeld

12. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg var bleve sur hvis min eks ikke have ringede lige og tag en snak med mig om af hun fik huller i ørne. 

om hun bor hos dig eller ham syntes jeg lige man taler sammen om det min datter flytte hjem til i far 1 juni sidste år og jeg har hende hver 14 dag vi henter hende i børnehaven torsdag eftermiddag og har hende til mandag morgen.Jeg  syntes bare det hun blever klippe uden de lige ringer pisser mig af og har jeg sagt til ham syntes godt lige han kan sms eller ringe og snakke om det før det blever gjort..

Så hvis min datter som er 5½ år nu en dag ville have huller i ørne har jeg det fint med det jeg fik det selv da jeg var 5-6 år men jeg ville tale med min eks om det første og håber da også han ringer eller sms om hva jeg syntes om det inden hun få det så vi har det ok med det...

Din datter er jo lidt ældre nu ind da hun fik det så sker det igen må de jo bare ud også syntes jeg sker det igen så skal hun ikke have det før hun er nået støre f.eks 12 år...

Håber du kan bruge mit svar til nået.

Mvh Henriette

Anmeld

12. marts 2011

wamse

Jeg ville helt klart sige til faderen, at jeg synetes at det var noget vi i fællesskab skullet have været enige om. 

Så ville jeg sende en sms til min datter, at jeg glæder mig til at se hendes fine ører

Anmeld

12. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Og jeg tænker lidt at når hun har haft så er det vel fordi I (dig og din x) mener at huller i ørerne er ok...eller?

Jeg ville blive ked af hvis min x gjorde det, men jeg mener heller ikke små børn skal have huller i ørerne og så mener jeg udover at man taler om hvad de små skal og ikke skal...

Lige meget hvad jeg mener du kan tillade dig, så tal da med din x om dine følelser omkring det han har gjort...så kan I finde ud af hvordan det skal foregår fremover...så er alle glade.

Knus..

Jeg syntes du har ret..Håber også min datter er over de 12 år når hun får det lave hvis hun skal have det/vil have det..Nu siger hun nej avav og tager sig til ørne som om hun har prøve det og det har hun ikke men hun siger avav gør ondt..*SS*

Henriette

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Knus..

vi var ikke sammen sids hun fik dem (hun var 5 år der) og det var også bare noget min x gjorde uden at høre mig ad dengang.. jeg havde det dengang så´en ok med det for de var der jo, men da det udviklede sig til et helvede, har jeg siden afvist min datter når hun har spurgt, fordi jeg ikke mener hun er stor nok endnu..

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg ville helt klart sige til faderen, at jeg synetes at det var noget vi i fællesskab skullet have været enige om. 

Så ville jeg sende en sms til min datter, at jeg glæder mig til at se hendes fine ører

har skrevet til min datter at jeg syntes hun er sej og at jeg glæder mig til at se dem.. hjælper jo ikke noget at blive negativ på hende

men ved ikke om jeg kan tillade mig at blive negativ på min ex... men tror da han får en bemærkning med på vejen om at jeg ikke syntes det er iorden..

og så håber jeg ikke der bliver problemer med hullerne

Anmeld

12. marts 2011

wamse

Anonym skriver:

har skrevet til min datter at jeg syntes hun er sej og at jeg glæder mig til at se dem.. hjælper jo ikke noget at blive negativ på hende

men ved ikke om jeg kan tillade mig at blive negativ på min ex... men tror da han får en bemærkning med på vejen om at jeg ikke syntes det er iorden..

og så håber jeg ikke der bliver problemer med hullerne

Synes helt klart godt, at du kan fortælle ham, at det altså burde have været en fælles beslutning. 

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

vi var ikke sammen sids hun fik dem (hun var 5 år der) og det var også bare noget min x gjorde uden at høre mig ad dengang.. jeg havde det dengang så´en ok med det for de var der jo, men da det udviklede sig til et helvede, har jeg siden afvist min datter når hun har spurgt, fordi jeg ikke mener hun er stor nok endnu..

Så tror jeg da I skal tage en snak om forventninger og ansvarsområder osv....så slipper I for det sker igen, bare med noget andet.

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

hov, har også et andet spørgsmål

sidst min datter havde været på weekend ved sin far havde hans nye kæreste været ved at farve hår, og der havde min datter da lige fået knaldrøde striber (permanent farve) i sit fine blonde hår 

og dér tændte jeg helt af på ex´en, men han mener jeg er en hysterisk og overpylret mor og at det jo vokser ud igen.. men jeg syntes jo bare ikke at der er nogen grund til at hun som 7-årig skal ha farvet hår.. er jeg helt galt afmarcheret eller hvordan ville i reagere hvis jeres ex farvede hår på jeres børn??

ihh, han kan bare få mig til at tvivle så meget på mig selv, men jeg vil jo bare det bedste for vores dejlige datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.