Først og fremmest velkommen, håber du bliver rigtig glad for det herinde, jeg synes i hvert fald man får en masse støtte.
Jeg vil prøve at svare på nogle af dine spørgsmål.
Ja det kan sagtens være at ægudtagening eller ægoplægning på en lørdag, og at der går 2 dage, betyder anden dagen - så æg ud om lørdagen, æg op om mandagen. Jeg har prøvet det en gang, og jeg synes ikke det gorde ondt, men det var da heller ikke behageligt, men er jo bedøvet. Jeg vil dog anbefale dig at ikke have noget planlagt resten af dagen, da du godt kan have lidt smerter.
Med hensyn til hvor mange de tager ud, kommer det an på, hvor mange du har - de tager nemlig alle ægfolikler der er. Det er meget forskelligt, hvor mange æg der så er, det mest normale er vist mellem 7-12. Man kan ikke fryse æg ned, som ikke er befrugtet, hvorfor ægdonation i forbindelse med dit eget forløb ikke er muligt. Desuden er mange æg ikke ensbetydende med "god kvalitet", det er faktisk nogle gange, at man under reagensglas behandlingen finder ud af at æggene ikke er så gode til at blive befrugtet eller dele sig, hvorfor specielt første gang, tror jeg du skal have så mange som muligt til dig selv for at sikre, at der er nogle til ægoplægning. Det er derfor også svært at sige, hvor mange der er til fryseren, da det kommer an på hvor mange der deler sig optimalt.(er sikker på det hele nok skal gå, og du vil have mange fine delte æg
)
for det lykkes for dig

Anmeld