åh nej :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

JuelZ

min bedste venindes, bedste ven er død
og jeg aner ikke hvordan jeg skal støtte, føler at alt det jeg gør er forkert.... kender ham selv - eller har mødt ham... så hold da op det kom helt bagpå mig og er helt chokeret og har totalt kvalme nu ...

en ellers god weekend blev ødelagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Sphynxlover

Puha

Hvor gammel var han og hvordan døde han ?

Anmeld

11. marts 2011

JuelZ

Sophie26 skriver:

Puha

Hvor gammel var han og hvordan døde han ?

http://ekstrabladet.dk/112/article1517216.ece

18 år og i Østrig

Anmeld

11. marts 2011

jydeinden

det bedste råd jeg kan give dig, er at du fortæller hende at du er der for hende hvis hun har brug for det... og så giv hende lidt tid, men prøv en gang imellem at spørge til hvordan hun har det, og mind hende om at du er der hvis hun har brug for en snak.

og så får du lige et lille knus med

Anmeld

11. marts 2011

JuelZ

jydeinden skriver:

det bedste råd jeg kan give dig, er at du fortæller hende at du er der for hende hvis hun har brug for det... og så giv hende lidt tid, men prøv en gang imellem at spørge til hvordan hun har det, og mind hende om at du er der hvis hun har brug for en snak.

og så får du lige et lille knus med

mange tak, det er altid rart med et kram eller 2 engang imellem

Anmeld

11. marts 2011

VIPpigen

Bare vær der, fortæl hun kan ringe eller komme forbi lige meget hvilken tid på døgnet hvis hun har brug for det. Det er vigtigt hun føler der er nogen for hende, og at du vil lytte til ALT hun har brug for at snakke om.

Jeg havde en veninde der efter et døgn hvor jeg havde mistet en der stod mig nært sagde at hun syntes jeg skulle stoppe med at snakke om det, så var det meget nemmere.... Det passer bare ikke. Så tal om det, og det er godt at tale med en som kender personen også, også selvom du kun har mødt ham, og ikke kender ham personligt.

Håber alligevel i får en i det mindste bare rolig weekend...

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

Tina-Hansen skriver:

min bedste venindes, bedste ven er død
og jeg aner ikke hvordan jeg skal støtte, føler at alt det jeg gør er forkert.... kender ham selv - eller har mødt ham... så hold da op det kom helt bagpå mig og er helt chokeret og har totalt kvalme nu ...

en ellers god weekend blev ødelagt

Det er så sørgeligt, når den slags sker.
Noget lignende skete for en af mine veninder for nogle år siden.
Jeg gjorde det, at jeg via Interflora sendte hende en smuk buket og fik hæftet et kort ved hvor der stod:
"Jeg er lige her, når du har brug for mig - dag eller nat. 1000 knus"
Senere sagde hun at det var noget af det bedste at få.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. marts 2011

jydeinden

Tina-Hansen skriver:

mange tak, det er altid rart med et kram eller 2 engang imellem

jamen var da så lidt

alle kan bruge et knus en gang imellem, især i dit sted

Anmeld

11. marts 2011

JuelZ

VIPpigen skriver:

Bare vær der, fortæl hun kan ringe eller komme forbi lige meget hvilken tid på døgnet hvis hun har brug for det. Det er vigtigt hun føler der er nogen for hende, og at du vil lytte til ALT hun har brug for at snakke om.

Jeg havde en veninde der efter et døgn hvor jeg havde mistet en der stod mig nært sagde at hun syntes jeg skulle stoppe med at snakke om det, så var det meget nemmere.... Det passer bare ikke. Så tal om det, og det er godt at tale med en som kender personen også, også selvom du kun har mødt ham, og ikke kender ham personligt.

Håber alligevel i får en i det mindste bare rolig weekend...

dejligt du skriver det, har selv en veninde der sagde sådan til mig, da jeg mistede min veninde som jeg har haft fra jeg var 1år..... hun måtte begraves som 12 årig... har ik lyst til at miste flere

Anmeld

11. marts 2011

SpunkenJo

Af dem jeg har haft nær der har mistet på tragisk vis, har det de har sagt været at omverdenen ofte hurtigt mener man skal "op på hesten igen" og glemmer at spørge direkte ind til hvordan man har det allerede efter halvt til et helt år.

Altså lige nu, skal du bare være der og støtte hende, give en skulder, lave noget mad, sørge for hun kommer nemt igennem dagene.

Husk at det ikke er tabu at tale om gode minder med afdøde. I det hele taget bare snakke om situationer der vedrører den afdøde uden at have berøringsangst.

Prøv at "lære ham at kende" igennem hende. Det kan være rart for hende at dele hendes oplevelser og erindringer om ham.Gav det mening?

Håber du finder en måde hvorpå du ikke føler det akavet? Kliche: døden er en del af livet, hvorfor man heller ikke skal være bange for at tale om de døde.

Kæmpe kram Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.