Ny trend med navne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Kloster

Hey...

Jeg har i noget tid undret mig over, hvilke navne man egentlig sætter sammen. Ikke så meget til sine små børn, men det er som om, at hvis man har et fornavn og et nellemnavn, der også er et alm navn, så kan man sætte dem sammen, så det også lyder godt...

Jamen kan man virkelig sætte alle navne sammen??

FX Tove Michelle, Dorte Amalia, Ida Pia oav oav.

Er det kun mig ell hvad???

Bare en ubetydelig undring.........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Ciss

Folk har vel forskellig smag, så total enighed om hvad som klinger godt sammen eller passer stilmæssigt sammen, får du nok ikke. folk vil også altid lede efter nye kombinationer - enten for at gøre noget unikt eller for at undgå forvirring indad i familien, hvis alle ældste sønner i mange slægtled og familiegrene f eks bliver døbt Jens.

Egentlig synes jeg, det er fint at der er stor variation. Navnet er uanset aldrig en afgørende faktor for, hvad jeg synes om en person....

Anmeld

11. marts 2011

Kamulla

nej kan de vel ikke.. eller det er jo op til folks smag.. min søn hedder Noah Marius... ikke to navne der passer sammen.. men Marius er også mellemnavn, så det bliver ikke brugt i daglig tale.. valgte de 2 navne da jeg havde krise over jeg ikke kunne vælge hvilken en han skulle være... Noah eller Marius

Anmeld

11. marts 2011

Vial

Jeg har valgt de navne som jeg synes, at de flotteste og nr. 2 navn er efter hhv deres mormor og morfar

Viola Ann

Alvin Johann

Anmeld

11. marts 2011

dorthemus

Udover min far så er dobbeltnavne ikke brugt i min familie så min datter har "kun" et enkelt...synes lidt det tager overhånd med alle de navne ligesom de kongelige

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

Hov... Min undring lyder på, at folk bliver kaldt begge navne i daglig tale...

Anmeld

11. marts 2011

oo

hmm....Sol hedder Celia til mellemnavn. Det er ikke et "brugt" navn, dvs vi kalder hende kun Sol i daglig tale. Celia har hun efter den cubanske revolutionære Celia Sanchez. Søren hedder Stenild til mellemnavn, det er efter hans ene bedstefar og det bliver heller ikke brugt i daglig tale. Jeg selv hedder Victoria til mellemnavn, det tog jeg da jeg blev døbt som 13-årig og det er forskelligt om folk har brugt det eller ej. jeg bruger det ikke normalt.

Anmeld

11. marts 2011

Fenja09

Jeg har en veninde, hvis datter hedder og bliver kaldt Freja Celine, altså begge navne og i daglig tale. Synes selv at det lød lidt mærkeligt i starten - personligt ville jeg kun kalde fornavnet (Freja), men man vænner sig til, at barnet bliver kaldt det og så lyder det ikke så tosset endda

Jeg har dog altid troet, at der skulle være bindestreg mellem navnene for at hele navnet ville blive talt til dagligt, f.eks Anne-Mette. For mig er det et "helt" navn.

Vi har også valgt mellemnavn, hvis vi får en datter - det er et navn min mor har til mellemnavn - hun ville dog kun blive kaldt hendes fornavn.

Synes det må være helt op til folk selv at vælge navn(e), hvis forældrene synes at det klinger godt, så må det være deres eget valg, hvordan de sætter navnene sammen

Anmeld

11. marts 2011

CiSo

Min søn hedder Cilas Marius.. Men bliver kun kaldt Cilas, Marius har han fået efter hans oldefar, fordi jeg altid har lovet hans oldeforældre at når de engang fik et oldebarn ville jeg opkalde det efter dem, så får jeg en pige næste gang, skal hun hedde Marie til mellem navn. 

Anmeld

11. marts 2011

LIZO

jeg har aldrig været til dobbelt navne. Hedder selv camilla louise. Har altid hadet det. men da vi skulle finde et navn til zoey kom vi i tvivl. Få dage efter hun blev født døde hendes oldemor. Hun hed eva. Hun betød rigtig meget for os. Så hun kom til at hede zoey eva i et navn. Vi siger kun zoey. Men bestiller jeg noget med navn bliver hele navnet. Hun ligner så os sin oldemor mere og mere. Så passer helt perfekt til hende'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.