gåstol??? Hvad skal man gøre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Papaya

Hej med jer derude..

Nu har jeg min tvivl igen igen.. Min datter er godt nok for lille endnu, men når hun så bliver stor nok, havde jeg da tænkt mig at putte hende i en gåstol, og selvfølgelig ikke så lang tid ad gangen, men nu kom en veninde og sagde til mig at jeg ikke skulle putte hende i sådan en for det er ikke sund osv.. Men alle dem jeg kender har da brugt gåstol inkl. mig selv.. Er der nogen der ved noget om sådan noget og hvad fordele og ulemper der er.. Der er jo så mange ting der ikke er sund for barnet men vi gør det alligevel, hvis i forstår mig.. Så jeg vil meget gerne havde lidt forskellige meninger.. Og de er da til salg alle steder, så spørgsmålet er lige hvor "usunde" de er for børnene/babyerne..

Nå, men håber I lige vil dele jeres erfaringer eller meninger med mig. Ellers rigtig god weekend til jer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Ciss

Hej.

Faren med gåstolene er, i følge det, jeg har hørt, at barnet kommer hurtigere omkring end det, de er parat til mentalt. Kroppen og hjernen udvikler sig jo sammen. Den anden del skal være, at de ikke lærer sig at gå rigtigt i stolen uanset, så det hjælper dem egentlig ikke. Om det passer ved jeg ikke. Mine egne børn har ikke haft gåstol. Ikke jeg heller eller min mand.

Anmeld

11. marts 2011

Papaya

Ciss skriver:

Hej.

Faren med gåstolene er, i følge det, jeg har hørt, at barnet kommer hurtigere omkring end det, de er parat til mentalt. Kroppen og hjernen udvikler sig jo sammen. Den anden del skal være, at de ikke lærer sig at gå rigtigt i stolen uanset, så det hjælper dem egentlig ikke. Om det passer ved jeg ikke. Mine egne børn har ikke haft gåstol. Ikke jeg heller eller min mand.

Okay.. Tak for det

Mine veninder som har brugt det synes godt om det, men det er nok fordi det aflaster dem lidt.. Men tak for svaret..

Anmeld

11. marts 2011

Isabella_mor

det kan også hæmme deres udvikling mht at komme til at gå ordenligt... men det er meget forskelligt fra barn til barn. nogle børn lærer jo netop at gå med sådan en..

men det er også det at der sker noget med fødderne.. at, ligesom hvis man går i høje hæle hele tiden så kan senen omme over hælen blive forkortet, det samme kan ske i en gå stol... og det er derfor at de bliver frarådt af mange sundhedsplejesker og lign..

Anmeld

11. marts 2011

MaliksMor

Prisana skriver:

Okay.. Tak for det

Mine veninder som har brugt det synes godt om det, men det er nok fordi det aflaster dem lidt.. Men tak for svaret..

Hej.

Jeg sige ikke man skal hører på alle de der ting.

Gåstolen er været et HIT herhjemme, Malik elskede den. Og den har været go når jeg fx. skulle lave mad eller noget lign.

Malik begyndte at gå ved hjælp af møbler da han var 9 måneder.

Malik er SÅ aktiv og han elskede at løbe rundt i den, og undersøge alle skabe osv Nu er han snart 11 måneder og gider ikke bruge den mere, han kravler rundt over det hele og rejser sig konstant. Og har også taget 2 skridt selv

Anmeld

11. marts 2011

Lolli

Jeg synes det er noget fis, det med at gå-stolen er så "farlig". Det kan godt være, at der er en eller anden undersøgelse, der har vist at børn går senere, hvis de bruger den - men herregud, der sker vel ikke noget ved at ungen går som 15 mdr gammel i stedet for 12 mdr??

Min søn sad i en fra den tid hvor han alligevel gerne ville rejse sig op - ca. 8 mdr. Vi brugte den ligesom alt andet legetøj, således det ikke bare blev en "babysitter". Vores dreng gik på sin 1 års fødselsdag og har altså ikke lidt nogen mental overlast ved at kunne komme rundt. Og han var super glad for den.

Bare min mening om noget jeg synes er total hysteri.

Anmeld

11. marts 2011

Papaya

isabellamor skriver:

det kan også hæmme deres udvikling mht at komme til at gå ordenligt... men det er meget forskelligt fra barn til barn. nogle børn lærer jo netop at gå med sådan en..

men det er også det at der sker noget med fødderne.. at, ligesom hvis man går i høje hæle hele tiden så kan senen omme over hælen blive forkortet, det samme kan ske i en gå stol... og det er derfor at de bliver frarådt af mange sundhedsplejesker og lign..

Godt at høre hvad der kan ske.. Og ulemper ved det.. Tak

Anmeld

11. marts 2011

XXSS

Der er da ingen børn der tager skade af sidde/stå i en stol i 10-15. Som du selv skriver er der hele tiden så mange forbehold at tage stilling til og hvis du skal følge dem alle bliver du sindssyg. Så kan du jo hellere ikke køre rundt med dem i bilen, fordi at det ødelægger deres ryg osv.

Vi har selv en peter plys stol og begge mine piger har siddet/stået i den når de har været robuste nok til det - og især når jeg skal lave mad, så står de der og spiser en pærerhapser eller agurkehapser.! Jeg tror også, at man skal passe på med at være så panisk overfor al ting, men det er jo bare min mening.

God fornøjelse med stolen, den bliver i glad for når i især skal lave mad osv

Anmeld

11. marts 2011

Papaya

CamillaRH skriver:

Hej.

Jeg sige ikke man skal hører på alle de der ting.

Gåstolen er været et HIT herhjemme, Malik elskede den. Og den har været go når jeg fx. skulle lave mad eller noget lign.

Malik begyndte at gå ved hjælp af møbler da han var 9 måneder.

Malik er SÅ aktiv og han elskede at løbe rundt i den, og undersøge alle skabe osv Nu er han snart 11 måneder og gider ikke bruge den mere, han kravler rundt over det hele og rejser sig konstant. Og har også taget 2 skridt selv

Jeg har også kun hørt at de forskellige har været så glad for det.. Jeg tror tror at jeg kommer til at bruge den, da i min familie er vokset op med det. Og det har også været et hit... Tak

Anmeld

11. marts 2011

Papaya

Lolli skriver:

Jeg synes det er noget fis, det med at gå-stolen er så "farlig". Det kan godt være, at der er en eller anden undersøgelse, der har vist at børn går senere, hvis de bruger den - men herregud, der sker vel ikke noget ved at ungen går som 15 mdr gammel i stedet for 12 mdr??

Min søn sad i en fra den tid hvor han alligevel gerne ville rejse sig op - ca. 8 mdr. Vi brugte den ligesom alt andet legetøj, således det ikke bare blev en "babysitter". Vores dreng gik på sin 1 års fødselsdag og har altså ikke lidt nogen mental overlast ved at kunne komme rundt. Og han var super glad for den.

Bare min mening om noget jeg synes er total hysteri.

Vi har heller ikke taget skade af det i vores familie, og har da aldrig hørt at der er nogen der har taget skade af at bruge gåstolen endnu.. Men jeg var bare interesseret i at høre hvad der kunne gå galt eftersom min veninde næsten skældte mig ud da jeg sagde at hun skal i gåstol når hun kan.. Men jeg tror også at det bliver et hit hos os, men nu ser vi da lige.. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.