Skoldkopper og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Ciss

Altså, er man syg, så er man syg, og så holder man sig hjemme, hvis ikke noget andet er blevet aftalt! Uanset om det er skoldkopper eller noget andet. Det er da almindelig høflighed? Enkelte voksne kan jo faktisk også blive syge efter at være udsat for smitten, så det er jo ikke kun børnene det handler om. Om man ønsker at udsætte sine børn for smitten med vilje er op til forældrerne. Jeg synes ikke, I er urimelige i det hele taget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Lullaby

Jeg vil bare sige tak til alle for jeres svar. Jeg føler absolut også at det er dem der burde blive væk når nu det er deres barn der sygt eller at mine svigerforældre burde have sagt til dem at de skulle blive væk med den lille. Så tak til alle for deres svar

Anmeld

11. marts 2011

LISBETH:-)

Min holdning er at hvis ens børn er syge med noget smitsomt - uanset hvad så bliver man hjemme. Så man ikke med vilje giver smitten videre, uanset hvad det er.

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vi skal til fødselsdag i morgen hos min svigerfar. Min svigerindes børn har begge skoldkopper som smitter så derfor har vi udtrykt ønske om, at de børn der har dem at de ikke kommer med. Vores unger har ikke haft dem endnu og jeg synes ikke at vi skal prøve at give dem dem fordi det bare slet ikke passer ind i vores "planer" lige nu. Altså hvis de fik dem så må vi jo håndtere det men jeg vil ikke prøve at smitte dem med vilje. Nå men min svigerinde sagde, at hendes børn kom altså. At hun ikke ville lade dem være hjemme med deres far. Så vi har meldt ud, at vi så ikke kommer. Folk blev mugne for det var jo meningen, at de skal have dem er deres svar. Hvad synes I?

Altså...hvis deres børn er syge med feber, er det da hul i hovedet at slæbe dem til fødselsdag, men hvis de er på slutningen, så må det jo være folks valg at blive eller komme, så længe ungerne kun har skorperne tilbage og ellers er friske.
Du kan ikke tillade dig at forlange at andre skal blive væk, bare fordi dine børn ikke må få skolkopper.
At I så vælger at blive hjemme, er jo så jeres valg.
Jeg vil ikke sige, at jeg ikke forstår jeres valg, det er så noget helt andet.
Jeg har også somme tider måttet afslå besøg hos folk med min søn pga han har/havde lavt emunforsvar, da han var mindre, men det er jo lidt andet end at det ikke passer ind i folks planer.
Men igen..det må folk jo så finde sig i og blive mugne eller lade være.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. marts 2011

Lullaby

SussieThyssen skriver:

Altså...hvis deres børn er syge med feber, er det da hul i hovedet at slæbe dem til fødselsdag, men hvis de er på slutningen, så må det jo være folks valg at blive eller komme, så længe ungerne kun har skorperne tilbage og ellers er friske.
Du kan ikke tillade dig at forlange at andre skal blive væk, bare fordi dine børn ikke må få skolkopper.
At I så vælger at blive hjemme, er jo så jeres valg.
Jeg vil ikke sige, at jeg ikke forstår jeres valg, det er så noget helt andet.
Jeg har også somme tider måttet afslå besøg hos folk med min søn pga han har/havde lavt emunforsvar, da han var mindre, men det er jo lidt andet end at det ikke passer ind i folks planer.
Men igen..det må folk jo så finde sig i og blive mugne eller lade være.

Kærligst
Sussie

De fik dem igår så de er ikke på vej væk. Og hvis det var fordi at der var skorper på så havde det heller ikke betydet noget for så smitter det ikke.

Jeg synes bare ikke at man tager nogle steder med børn med en sygdom der smitter som bare pokker. Hverken til fødselsdag eller f.eks. ud at handle. Indtil der er skorpe på ville mine unger være bundet til hjemmet.

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

De fik dem igår så de er ikke på vej væk. Og hvis det var fordi at der var skorper på så havde det heller ikke betydet noget for så smitter det ikke.

Jeg synes bare ikke at man tager nogle steder med børn med en sygdom der smitter som bare pokker. Hverken til fødselsdag eller f.eks. ud at handle. Indtil der er skorpe på ville mine unger være bundet til hjemmet.

Eii man slæber da ikke små syge børn nogen steder
Helt ærligt..det er en SYGDOM, som kan give følgesygdomme, hvis man ikke passer på barnet.
Det er da helt hul i hovedet.
Kan ski godt forstå, hvis du er forarget

Anmeld

11. marts 2011

Lullaby

SussieThyssen skriver:

Eii man slæber da ikke små syge børn nogen steder
Helt ærligt..det er en SYGDOM, som kan give følgesygdomme, hvis man ikke passer på barnet.
Det er da helt hul i hovedet.
Kan ski godt forstå, hvis du er forarget

Desværre er det ikke nyt. Det er tit at hun slæber dem med alle vegne selvom de er syge. Jeg håbede bare, at de denne gang ville indse fornuften i det når nu jeg påpegede, at vi ikke ville komme når nu de smittede og om de ikke kunne beholde de syge derhjemme og så tage de raske med. Det ville jeg have gjort. Men nope. Så vi har meldt fra. Vi får en masse pres fra familien som ikke kan forstå hvorfor vi vælger som vi gør  Men altså, sådan er det bare

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Desværre er det ikke nyt. Det er tit at hun slæber dem med alle vegne selvom de er syge. Jeg håbede bare, at de denne gang ville indse fornuften i det når nu jeg påpegede, at vi ikke ville komme når nu de smittede og om de ikke kunne beholde de syge derhjemme og så tage de raske med. Det ville jeg have gjort. Men nope. Så vi har meldt fra. Vi får en masse pres fra familien som ikke kan forstå hvorfor vi vælger som vi gør  Men altså, sådan er det bare

Synes folk tit er utroligt uforstående.
Min mand har tinitus og har også en fysisk relateret depression (han er ikke deprimeret som sjæl, men kan ikke selv danne signalstoffer till hjernen, så hans krop har de samme symptomer som en deprimeret har), og har det ekstremt svært med store forsamlinger...han kan måske holde i en time, så bliver han så træt i sit hovede at han må lægge sig og sove, så som tiden er gået har vi ganske enkelt måttet lære vores familier og omgangskreds, at han ikke kommer med til familiefester, hvis der ikke er en sofa og et rum han kan lægge sig i.
Selvom det nu faktisk er 10 år siden det accelererede, så har en masse stadig svært ved at forstå det, og flere i hans familie er med tiden blevet smækfornærmede, fordi vi har sagt nej tak til familiesammenkomster, så dem har vi/han helt mistet kontakten til.
Det er utroligt synd for ham synes jeg, især når vi har forklaret og forklaret, at vi meget gerne vil besøge dem men kun til små alene-besøg....suk!

Anmeld

11. marts 2011

MamaLook

UUUH skoldkopper  Jeg havde dem som 22-årig (for 2 år siden) - føj for den lede, hvor var det hæsligt.

Selvom jeg mener, det er bedst at få dem, når man er barn, så kan jeg sagtens forstå, det ikke passer ind i jeres liv pt. Jeg synes, de skulle lade børnene blive hjemme(!)

Hvad hvis nu der var en voksen, der aldrig havde haft skoldkopper, og som oveni købet var gravid? Det kan jo påvirke fostret/barnet i dén grad..

Jeg synes, det er selvisk på alle måder at hive syge børn med.

Anmeld

12. marts 2011

Lullaby

SussieThyssen skriver:

Synes folk tit er utroligt uforstående.
Min mand har tinitus og har også en fysisk relateret depression (han er ikke deprimeret som sjæl, men kan ikke selv danne signalstoffer till hjernen, så hans krop har de samme symptomer som en deprimeret har), og har det ekstremt svært med store forsamlinger...han kan måske holde i en time, så bliver han så træt i sit hovede at han må lægge sig og sove, så som tiden er gået har vi ganske enkelt måttet lære vores familier og omgangskreds, at han ikke kommer med til familiefester, hvis der ikke er en sofa og et rum han kan lægge sig i.
Selvom det nu faktisk er 10 år siden det accelererede, så har en masse stadig svært ved at forstå det, og flere i hans familie er med tiden blevet smækfornærmede, fordi vi har sagt nej tak til familiesammenkomster, så dem har vi/han helt mistet kontakten til.
Det er utroligt synd for ham synes jeg, især når vi har forklaret og forklaret, at vi meget gerne vil besøge dem men kun til små alene-besøg....suk!

Synd at det skal ende sådan, når nu man er ligefrem med det man fejler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.