Skoldkopper og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.966 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Lullaby

Sagen er den, at vi skal til fødselsdag i morgen hos min svigerfar. Min svigerindes børn har begge skoldkopper som smitter så derfor har vi udtrykt ønske om, at de børn der har dem at de ikke kommer med. Vores unger har ikke haft dem endnu og jeg synes ikke at vi skal prøve at give dem dem fordi det bare slet ikke passer ind i vores "planer" lige nu. Altså hvis de fik dem så må vi jo håndtere det men jeg vil ikke prøve at smitte dem med vilje. Nå men min svigerinde sagde, at hendes børn kom altså. At hun ikke ville lade dem være hjemme med deres far. Så vi har meldt ud, at vi så ikke kommer. Folk blev mugne for det var jo meningen, at de skal have dem er deres svar. Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

AnneBJ

Det er jo svært at svare på, når "det ikke passer ind i jeres planer" ikke er defineret.

Personligt vil jeg gerne have mine børn får skoldkopper så tidligt som muligt (alt med måde) da jeg var ret gammel før jeg fik dem og det var hæsligt!!

Så jeg var taget med - men igen, afhængig af, hvorfor det ikke passer ind i planerne..

Anmeld

11. marts 2011

Sara.

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vi skal til fødselsdag i morgen hos min svigerfar. Min svigerindes børn har begge skoldkopper som smitter så derfor har vi udtrykt ønske om, at de børn der har dem at de ikke kommer med. Vores unger har ikke haft dem endnu og jeg synes ikke at vi skal prøve at give dem dem fordi det bare slet ikke passer ind i vores "planer" lige nu. Altså hvis de fik dem så må vi jo håndtere det men jeg vil ikke prøve at smitte dem med vilje. Nå men min svigerinde sagde, at hendes børn kom altså. At hun ikke ville lade dem være hjemme med deres far. Så vi har meldt ud, at vi så ikke kommer. Folk blev mugne for det var jo meningen, at de skal have dem er deres svar. Hvad synes I?

Det er bedst at få dem som børn, og det passer sikkert aldrig ind i planerne... Men når det så er sagt så kan jeg sagtens forstå jer!

Begge mine børn har også lige haft det... Vi skulle ha været til navngivningsfest hvor der ville komme en del andre børn. Det vi gjorde var at ringe til dem der holdte festen som så hørte de andre forældre om deres børn havde haft det og hvordan de ville ha det hvis vi kom... der var så et forældre par som helst ikke ville ha deres børn blev smittet så vi blev hjemme.

Og lige præcis skoldkopper smitter jo helt vildt!

Anmeld

11. marts 2011

Sara.

Lullaby skriver:

Det er bedst at få dem som børn, og det passer sikkert aldrig ind i planerne... Men når det så er sagt så kan jeg sagtens forstå jer!

Begge mine børn har også lige haft det... Vi skulle ha været til navngivningsfest hvor der ville komme en del andre børn. Det vi gjorde var at ringe til dem der holdte festen som så hørte de andre forældre om deres børn havde haft det og hvordan de ville ha det hvis vi kom... der var så et forældre par som helst ikke ville ha deres børn blev smittet så vi blev hjemme.

Anmeld

11. marts 2011

Lullaby

lærkes_mor skriver:

Nej jeg ved godt at det aldrig passer ind. Men lige i øjeblikket så skal manden starte på nyt arbejde og jeg er lige kommet tilbage fra en langtidssygemelding så vi vil helst ikke skulle tage mange dage fri..

Anmeld

11. marts 2011

Lullaby

AnneBJ skriver:

Det er jo svært at svare på, når "det ikke passer ind i jeres planer" ikke er defineret.

Personligt vil jeg gerne have mine børn får skoldkopper så tidligt som muligt (alt med måde) da jeg var ret gammel før jeg fik dem og det var hæsligt!!

Så jeg var taget med - men igen, afhængig af, hvorfor det ikke passer ind i planerne..

Nej jeg ved godt at det aldrig passer ind. Men lige i øjeblikket så skal manden starte på nyt arbejde og jeg er lige kommet tilbage fra en langtidssygemelding så vi vil helst ikke skulle tage mange dage fri..

Anmeld

11. marts 2011

Sara.

Lullaby skriver:

Det kan jeg godt forstå. Vi var hjemme med vores datter først i 1½ uge så havde vi 4 dage afsted og nu har vi så været hjemme med vores søn 1½ uge.....

Synes ikke i er urimelige når i siger som i gør mht festen

Anmeld

11. marts 2011

Laulund87

Ej helt ærligt! Hvis ens barn fejler noget der smitter voldsomt, har man sgu da ansvar for at holde dem hjemme

Jeg var godt nok heller ikke dukket op hvis jeg var dig

Anmeld

11. marts 2011

Alberts/

jeg ville heller ike tage med, forstår ike folk som tager børn med som har smitten,

skoldkopper kan også være hidsige når de er helt små, syntes bestemt  ikke man skal med vilje smitte børn med skoldkopper, jeg ville have gjort som i gør

Anmeld

11. marts 2011

tinasmor

Jeg kan godt forstå det ikke passer godt lige nu. Som andre siger er jo mindre jo bedre.

Tilgengæld kan jeg slet ikke forstå din svigerinde. Det må da være dem som er syge som ikke kommer. Jeg mener, man ved jo heller ikke om der kommer voksne til sådan en fødselsdag der ikke har dem og de kan blive smadder syge. Det er fint at spørge og hvis I havde været ok med det var en anden sag.

Jeg synes faktisk at dine svigerforældre (som holder festen) skulle have sagt, at det så var dem der måtte blive hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.