Erfaring med Springer Spaniel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Guldet

Kruse90 skriver:

okay Det er nok meget forskelligt
De tre jeg kender, gør tit.

Også bare hvis de vil have opmærksomhed

Éj hvor sjovt.. jeg troede faktisk ikke at de gøgede.. Vores gør i hvert fald ikke..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Kloster

LAURAS MOR skriver:

Éj hvor sjovt.. jeg troede faktisk ikke at de gøgede.. Vores gør i hvert fald ikke..  

Super...

Hvad bruger I hende til? Jagt, lydighed, aguility...

Hvad med børnene?

Er det en tænd og sluk hund?

Kan den være alene?

Ville det være en mulighed at købe en brugt hund ell er de meget følsomme mod flytning og sociale belastninger i hvalpetiden? Er de nervefaste?

Anmeld

11. marts 2011

Guldet

Kloster skriver:

Super...

Hvad bruger I hende til? Jagt, lydighed, aguility...

Hvad med børnene?

Er det en tænd og sluk hund?

Kan den være alene?

Ville det være en mulighed at købe en brugt hund ell er de meget følsomme mod flytning og sociale belastninger i hvalpetiden? Er de nervefaste?

Jamen først og fremmest en familiehund..

Men min mand går til lydighedstræning, og hver lørdag til schweiss træning. Han vil gerne have den med på jagt også..

Vi har en datter på 2 og de er de bedste venner.. og den elsker børn.

Jeg synes sagtens man kan "slukke den" elller det er jo også noget med hvordan man træner den. Vores er utrolig lydig, men min mand går også meget op i det.

Vores er hjemme hverdag alene, når vi er på arbejde.. vi har en hundegård den render i , og ellers her i vinters hvor det har været noget koldt, har den været inde.

Jeg tror godt det kan fungere at købe en "brugt". Jeg tror de tilpasser sig hurtigt. Den kendel vi købte vores fra, har desværre ikke en kendel mere.. Men ved der er nogle andre.. jeg kan lige prøve at forhøre min mand

Anmeld

11. marts 2011

Guldet

lige et par billeder af vores Amy

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2011

Kruse90

LAURAS MOR skriver:

Det er da bare rigtig dejligt

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

LAURAS MOR skriver:

Jamen først og fremmest en familiehund..

Men min mand går til lydighedstræning, og hver lørdag til schweiss træning. Han vil gerne have den med på jagt også..

Vi har en datter på 2 og de er de bedste venner.. og den elsker børn.

Jeg synes sagtens man kan "slukke den" elller det er jo også noget med hvordan man træner den. Vores er utrolig lydig, men min mand går også meget op i det.

Vores er hjemme hverdag alene, når vi er på arbejde.. vi har en hundegård den render i , og ellers her i vinters hvor det har været noget koldt, har den været inde.

Jeg tror godt det kan fungere at købe en "brugt". Jeg tror de tilpasser sig hurtigt. Den kendel vi købte vores fra, har desværre ikke en kendel mere.. Men ved der er nogle andre.. jeg kan lige prøve at forhøre min mand

Jamen det var jo lige det svar jeg søgte

Min mand træner også meget. Vores gamle tæve er pensioneret, hun er snart 11 år. Så han træner meget med vores han på 3½ år. Begge labber. Han træner udelukkende lydighed og går til konkurrencer. Var endda udtaget til DM med tæven engang (pral, men er stolt)

Jeg har en ide om at skulle have "min" hund, når vores tæve ikke kan mere. Men det skal vlre en aktiv og arbejdsom hund. Han skulle kunne holde både fysisk til træning og mit løb, men også psykisk til træning. OG være en rolig familiehund. Han ville blive aktiveret såsom hver dag.

Vores hunde er også i hundegård + skur dagligt og er meget opdraget. Det er jo mandens interesse

Er jeres en FT springer? Har nemlig læst at det er en udpræget jagthund. Og det tror jeg ikke, jeg kan opfylde

Sætter lige et billede ind af vores labber.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

LAURAS MOR skriver:

lige et par billeder af vores Amy

Hold op, hvor er hun flot. Ser helt mejestætisk ud på det billede, hvor hun ligger ned.

Må jeg være nysgerrig og spørge til prisen på hende?

Også lige et af de sidste spørgsmål... Er hun vagtsom?

Jeg har ikke behov for en vagthund. Jeg skal nok selv holde vagt. Og idet vores hoveddør er en svingdør pga legekammerater, er det nødvendigt at hunden er ret ligeglad med den dør der går op og i.

Anmeld

11. marts 2011

Guldet

Kloster skriver:

Jamen det var jo lige det svar jeg søgte

Min mand træner også meget. Vores gamle tæve er pensioneret, hun er snart 11 år. Så han træner meget med vores han på 3½ år. Begge labber. Han træner udelukkende lydighed og går til konkurrencer. Var endda udtaget til DM med tæven engang (pral, men er stolt)

Jeg har en ide om at skulle have "min" hund, når vores tæve ikke kan mere. Men det skal vlre en aktiv og arbejdsom hund. Han skulle kunne holde både fysisk til træning og mit løb, men også psykisk til træning. OG være en rolig familiehund. Han ville blive aktiveret såsom hver dag.

Vores hunde er også i hundegård + skur dagligt og er meget opdraget. Det er jo mandens interesse

Er jeres en FT springer? Har nemlig læst at det er en udpræget jagthund. Og det tror jeg ikke, jeg kan opfylde

Sætter lige et billede ind af vores labber.

Vores er ikke en FT springer, men en alm. da vi ønsker den hovedsagelig skal være en familie hund, en FT springer er fremavlet til ren jagt.

http://www.raabjerghoj.dk/ Her er hjemmesiden på den kennel, vi har købt vores. Ved de har tre springer fra samme kuld som vores. 2 tæver og 1 han.

Anmeld

11. marts 2011

Sphynxlover

Den eneste erfaring jeg har med racen er at jeg var tæt ved at miste mit øje og er arret for livet

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

Sophie26 skriver:

Den eneste erfaring jeg har med racen er at jeg var tæt ved at miste mit øje og er arret for livet

Okay. Det var sgu vildt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.