Erfaring med Springer Spaniel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.722 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Kloster

Hej.

Er her nogen, der har erfaring med Springer spaniels?

Aktivitet, træning, lydighed, dominans, familie, børn, prægning, hvalp ell brugt hund??

Drømmer lidt om hund lige nu og ved ikke lige om man skulle tage den sikre Golden ell man skulle springe på udfordringen af en Springer spaniel...

VH Kloster

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Kruse90

Kloster skriver:

Hej.

Er her nogen, der har erfaring med Springer spaniels?

Aktivitet, træning, lydighed, dominans, familie, børn, prægning, hvalp ell brugt hund??

Drømmer lidt om hund lige nu og ved ikke lige om man skulle tage den sikre Golden ell man skulle springe på udfordringen af en Springer spaniel...

VH Kloster

en springer spaniel er MEGET mere aktiv og meget mere tidskrævende.
De har et større energiniveau de skal have brædt af.

Så hvis jeg skulle råde dig, ville jeg råde dig til en golden éller en labradore retriver

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

Kruse90 skriver:

en springer spaniel er MEGET mere aktiv og meget mere tidskrævende.
De har et større energiniveau de skal have brædt af.

Så hvis jeg skulle råde dig, ville jeg råde dig til en golden éller en labradore retriver

Har du erfaring med en springer spaniel?

Hvor  meget aktiv er den? Er det som en Border, Malinois ell Tervueren? ell er den bare aktiv som en Cocker Spaniel?

Jeg har ikke brug for en meget meget rolig hund. Jeg har brug for en hund, der er aktiv, men kan falde til ro. En tænd og sluk hund.

Hvor modtagelig er den fra 8-12 uger, hvor den er på opdagelse = Hvordan ligger muligheden i at anskaffe sig en brugt hund?

Har den tildens til at gø? Er den meget afhængig af sin ejer, så den har vanskelig ved at være alene? Er den tålmodig? Er det en flere-mands-hund?

Anmeld

11. marts 2011

Kruse90

Kloster skriver:

Har du erfaring med en springer spaniel?

Hvor  meget aktiv er den? Er det som en Border, Malinois ell Tervueren? ell er den bare aktiv som en Cocker Spaniel?

Jeg har ikke brug for en meget meget rolig hund. Jeg har brug for en hund, der er aktiv, men kan falde til ro. En tænd og sluk hund.

Hvor modtagelig er den fra 8-12 uger, hvor den er på opdagelse = Hvordan ligger muligheden i at anskaffe sig en brugt hund?

Har den tildens til at gø? Er den meget afhængig af sin ejer, så den har vanskelig ved at være alene? Er den tålmodig? Er det en flere-mands-hund?

pyha det varf mage spørgsmål
Den er aktiv som en Cocker Spaniel, de er svære at tænde og slukke syntes jeg.

Jeg har ikke selv haft en, men har et hold venner der har en.

Jeg ved ikke noget om muligheden for at skaffe en lidt ældre hun som måske er rettet lidt til?

Ja den har tildens til at gø (af mine erfaringer), Den elsker sin ejer, og vil helst være i deres selvskab hele tiden, det er en flermands hund ja

Og ja den er tålmodig, men nogle gange også meget utålmodig

Kan du ikke prøve at søge på racen på nettet?`?

Anmeld

11. marts 2011

Kruse90

Og så kræver en Springer MEGET pelspleje.
en børne gennem pelsen HVER dag.
De skal trimmes, ( have rykket det døde hår af ofte )
De skal klippes om ørene, så æregangen ikke er lukket til, da det kan give dårlige øre,

Anmeld

11. marts 2011

Guldet

Kruse90 skriver:

Jeg ved ikke noget om muligheden for at skaffe en lidt ældre hun som måske er rettet lidt til?

Ja den har tildens til at gø (af mine erfaringer), Den elsker sin ejer, og vil helst være i deres selvskab hele tiden, det er en flermands hund ja

Vil bare lige indskyde at racen slet ikke gøer.. vi har nemlig en

Anmeld

11. marts 2011

Kruse90

11. marts 2011

Kruse90

LAURAS MOR skriver:

Vil bare lige indskyde at racen slet ikke gøer.. vi har nemlig en

okay Det er nok meget forskelligt
De tre jeg kender, gør tit.

Også bare hvis de vil have opmærksomhed

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

Kruse90 skriver:

Tak for svar. Jeg har søgt på nettet, men det er kun standard beskrivelser, der kommer frem.

Jeg har ikke behov for og ønsker ikke at hunden er rettet til, hvis det er en brugt hund. Min mand er hundetræner, men har ikke erfaring med en springer spaniel. Vi har selv 2 labber, som han går til konkurrencer med. Så det er i forhold til en lab, som vi kender beskrivelsen på.

Jeg vil prøve at skrive til en kennel for alle mine spørgsmål

Men igen tak for svar.

Anmeld

11. marts 2011

Guldet

Hejsa.

Vi har en engelsk springer spaniel.. og ja de kræver meget motion.. men det er den mest dejlige familie hund .. og den er rigtig god til at indlære lydighedstræning.. vi har valgt en hunhund da de ikke er så dominerende.. Den elsker at være sammen med folk.. en rigtig dejlig hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.