Inspiration søges... Kartofler!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Isabella_mor

Heidibh skriver:

Hejsa piger..

Nu er det sådan at min mand ELSKER at købe storkøb, så når vi er i Bilka ryger der lige en sæk kartofler med hjem på 10 kg!!

Så nu er jeg ved at gå lidt tør i hvad jeg kan finde på at lave af dem.. Det er snart ved at blive lidt ensformigt.. Så har brug for lidt inspiration/opskrifter på hvad jeg kan lave..

So far har vi fået:

Kartoffelmos - Råstegte - hasselbagte - kartoffellassagne - ovnkartofler - kartofler med rodfrugter og kartoffelsuppe..

Jeg har tager kalkun op til i aften og har nogle grønsager.. Så hvad jeg kan lave til??

Forslag????

På forhånd tak for hjælpen

Knus

Hjemmelavede ovnbagte pommesfrites NOM NOM NOM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

JulieE

Herhjemme er kartoffelpizza det store hit

Anmeld

11. marts 2011

FamilenStorm

JulieE skriver:

Herhjemme er kartoffelpizza det store hit

Har du evt en opskrift på den? :-)

Anmeld

11. marts 2011

FamilenStorm

isabellamor skriver:

Hjemmelavede ovnbagte pommesfrites NOM NOM NOM

Jeps, det har også været på menu'en :-) Det går man aldrig fejl af :-)

Anmeld

12. marts 2011

JulieE

Heidibh skriver:

Har du evt en opskrift på den? :-)

Ja da... Alm pizza dej (ikke færdig købt) rulles ud til 4 pizzaer. Herefter smøre de med tomatsovs og drysses med revet ost.  Herefter lægges en lag af tynde kartoffelskiver vendt i olie (plejer at åutte skiverne i pose og ryste dem edm 2 spsk olie) og der drysses lidt salt på. I ovnen ved høj varme (ca 250 g) i 5-7 min. Her efter lægges peperoni på pizzaerne ogd e bager færdig,  ca 5 min

Anmeld

12. marts 2011

FamilenStorm

JulieE skriver:

Ja da... Alm pizza dej (ikke færdig købt) rulles ud til 4 pizzaer. Herefter smøre de med tomatsovs og drysses med revet ost.  Herefter lægges en lag af tynde kartoffelskiver vendt i olie (plejer at åutte skiverne i pose og ryste dem edm 2 spsk olie) og der drysses lidt salt på. I ovnen ved høj varme (ca 250 g) i 5-7 min. Her efter lægges peperoni på pizzaerne ogd e bager færdig,  ca 5 min

Mange tak :-)

Det lyder dejlig let og lækkert :-) den kommer med på menukortet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.