HVER fredag spiser min mand og jeg store lækre bøffer når ungerne sover
Dertil laver vi kartofler, og vi har to måder vi kan finde på at lave det:
Skræld og skær kartoflerne i kvarte og kog dem i 2-3 minutter uden salt i vandet. Når vandet er hældt fra lader man dem lige dampe lidt af så de ikke er så våde. Derefter smider vi en god klat smør derned og godt med groft salt, sæt låg på gryden og ryst det så det bliver blandet godt rundt. Så er det bare ud med dem på bradepanden. Nogle gange kommer jeg oregano på, det er super lækkert
. Tror vi giver dem ved 200 grader i omkring 40 min. Men ellers prøv jer frem. Måske I vil have dem mere eller mindre sprøde i vi vil.
Næste kartoffelopskrift:
Skræld kartofler og gulerødder og skær dem i små stykker. Måske delt i 8. Så tørsteger man dem så de lige får lidt farve. Bacon steges, men ikke helt tørt. Bacon skal være i små stykker også. Så op på en bradepande og ind i ovnen. Tror de skal have næsten en time, men jeg er ikke sikker. Vi sætter aldrig tid til, men holder lidt øje. 200 grader. Husk salt og peber.
Det var et par idéer herfra! Elsker at lave alt muligt af kartofler
Man kan jo lave det til alt muligt. Fx til hakkebøf og så med tziziki også, eller til frikadeller og coleslaw, MUMS.
Anmeld