Blir pludselig kræsen - normalt? (15 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

patella

Kristine skriver:

Det var skam så lidt  Det er jo ikke lige frem fordi jeg har nogen gode råd. Men jeg tror vi bare skal tage det stille og roligt (det siger jeg i hvert fald til mig selv), så længe vi kan se på vores børn at de stortrives.

Og det der med at made dem endnu, på trods at at de selv skal til at lære det!! Vi kan jo ikke lade vær, det er nu meget hyggeligt. Og desuden kræver det en KÆMPE position tålmodighed at lade dem sidde med det selv, og det er jeg jo nok ikke så god til. Når han sidder med en gaffel går det ok, men når han sidder med en ske, vender han den altid lodret på vej op mod munden, så maden ryger af inden den når munden, og min tålmodighed er knap, så her kunne jeg godt bruge gode råd

Af en eller anden grund, ville vores dreng ikke bruge skeen selv i starten (andet end til at slå ned i tallerkenen med ) så vi tog hans hånd, som holdt om skeen og førte den ned i maden, og førte den derefter op i munden på ham. Når han skulle selv røj alt også af, men det var ret sjældent at han ville selv. Nu er han efterhånden blevet så god til det, fordi vi har ført hans hånd så tit, at han endda kan finde ud af at dreje hånden så skeen kommer lige ind i munden. Så her virkede det altså at vise ham det igen og igen. Men det kræver jo at barnet gider den slags... 

Til gengæld blev jeg helt glad idag, da han gad og tage noget mad op med fingerne, for det har han slet ikke ville - det har jo betydet, at når det ikke lige var noget mad han selv ku ta med gaffel eller ske, så har vi været nødt til at made ham - hvor andre børn måske bare spiser med fingrene. Så tænk sig, jeg ROSTE ham til skyerne fordi han spiste med fingrene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

patella

Sillebob skriver:

Jeg kigger lige med her for vi kender det kun alt for godt! Hos os er det isaer aftensmaden som det kniber med. Og jeg maa jo indroemme at jeg ofte proever at tilbyde ham noget andet  isaer fordi bassen ( 16mrd ) ikke sover saerligt godt om natten hvilket han faktisk aldrig har gjort. Men lige meget hvad han tilbydes saa virker han ikke sulten

Vi har aldrig haft problemer med mad foer saa man kan blive ret frustreret.

Sorry, har ikke saa meget raad at give men villle bare lige lade dig vide at du absolut ikke er alene med "problemet"

Knus

Tak, det hjælper jo rigtig meget at vide - føler med jer... også mht. natteroderiet.. Det trækker altså tænder ud i længden. Vågner han ofte og skal ha sut, eller har han vågne stunder, hvor han ikke vil sove?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.