Hej igen
Ja nu er jeg med endnu et spørgsmål - jeg er sikker på der er en god forklaring og at det er noget børn skal i gennem, men eftersom jeg ikke har erfaring med børn fra før, så blir jeg alligevel nødt til at spørge.
Bastian (nu 15 måneder) har indtil nu kunnet lide al mad - især morgenmad og aftensmad. Vi har haft en hurtel med rugbrødet, men det går bedre.
Nu gider han bare pludselig ikke rugbrød med pålæg han ellers før har ku lide. Kan det passe at det er omkring nu, de blir så kloge, at de "kender" det pålæg der er på. F.eks. NÆGTER han at spise rugbrød, hvis der er leverpostej på, hvilket han før har rå-ædt af... men hvis jeg lige bagefter tilbyder han rugbrød med æg, så spiser han med det samme... Kan han kende forskel? Ja det må han jo ku....?! 
Og med hensyn til aftensmad, har han også - indtil nu - været altædende. Men nu smager han en eller måske 5 mundfulde, og så kommer resten bare ud igen - altså han får det i munden, men så kommer det lige retur, som et samlebånd der skifter retning... Han blir ikke tilbudt noget andet og vågner meget sjældent tidligere end normalt, når han ikke har fået så meget aftensmad. Så måske han er mindre sulten for tiden? Det ville bare undre mig vildt, da han jo tæsker rundt dagen lang - han har gået i ca. en måned...
Men er det normalt at børn i den alder begynder at "nægte" mad og evt. blir kræsne? - og er det evt. for at få opmærksomhed?
Det skal siges, at han spiser med velbehag en KÆMPE portion havregrød om morgenen og ca. et stk. rugbrød til middag og en kvart-halv bolle eller noget A38 med frugt efter middagsluren, så han blir nok ikke underernæret og ligger også fint i vægt...
Håber I vil øse lidt af jeres erfaringer, så blir jeg glad...
Tak 
Anmeld