Kvalme og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Albert/Alberthe1

ups!! Mente selvfølgelige uger!

Jamen jeg fik atvide at efter nye undersøgelser har man fundet frem til at de ikke er særlig sunde for barnet. Det der er problemet er at de ikke virker ret godt og ret længe af gangen så mange er nødt saget til at få sat den ellers anbefalet dossis op og det er ikke sundt for vores babyer!! Som du selv siger, du må KUN få 3 om dagen!!

Synes du de virker??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

>>Carina<<

Albert/Alberthe1 skriver:

ups!! Mente selvfølgelige uger!

Jamen jeg fik atvide at efter nye undersøgelser har man fundet frem til at de ikke er særlig sunde for barnet. Det der er problemet er at de ikke virker ret godt og ret længe af gangen så mange er nødt saget til at få sat den ellers anbefalet dossis op og det er ikke sundt for vores babyer!! Som du selv siger, du må KUN få 3 om dagen!!

Synes du de virker??

Ja her virker de og det gjorde de også da jeg var gravid sidst

Anmeld

12. marts 2011

Albert/Alberthe1

Carina1984 skriver:

Ja her virker de og det gjorde de også da jeg var gravid sidst

Jamen, så er det jo fantastisk!! Jeg tog dem selv, men virkede overhovedet ikke så stoppede med dem, og fik så derefter atvide på sygehuset at de ikke måtte tages mere! Men som sagt, det er jo stadig meget nyt og mange læger ved ikke endnu at de ikke anbefales at tages mere!!

ville også bare fortælle hvad jeg har fået atvide!

Anmeld

12. marts 2011

>>Carina<<

Albert/Alberthe1 skriver:

Jamen, så er det jo fantastisk!! Jeg tog dem selv, men virkede overhovedet ikke så stoppede med dem, og fik så derefter atvide på sygehuset at de ikke måtte tages mere! Men som sagt, det er jo stadig meget nyt og mange læger ved ikke endnu at de ikke anbefales at tages mere!!

ville også bare fortælle hvad jeg har fået atvide!

Tak det var sødt af dig. Jeg ringer til lægen på mandag og fortæller min viden.

Anmeld

12. marts 2011

birthee

Hvad hedder de piller??? Mener da bare at lægemiddelstyrelsen er ret hurtig til at melde ud, hvis der er nogle piller der ikke må indtages/bruges til gravide eller andre risiko-grupper...

Anmeld

12. marts 2011

>>Carina<<

birthee skriver:

Hvad hedder de piller??? Mener da bare at lægemiddelstyrelsen er ret hurtig til at melde ud, hvis der er nogle piller der ikke må indtages/bruges til gravide eller andre risiko-grupper...

De hedder primeran. Findes både som alm piller og som stikpiller

Anmeld

12. marts 2011

birthee

Carina1984 skriver:

De hedder primeran. Findes både som alm piller og som stikpiller

Altså hvis man går ind på www.medicin.dk, står der at ved graviditet kan primperan om nødvendig anvendes... Hvis man så går på lægemiddelstyrelsens hjemmeside, og søger på primperan, står der ikke noget om at primperan ikke kan anvendes til gravide... Derfor er der selvfølgelig forskel på hvor meget man må få, men dosis kan faktisk være op til 6 gange i døgnet hvis man anvender suppositorier...

Anmeld

12. marts 2011

>>Carina<<

birthee skriver:

Altså hvis man går ind på www.medicin.dk, står der at ved graviditet kan primperan om nødvendig anvendes... Hvis man så går på lægemiddelstyrelsens hjemmeside, og søger på primperan, står der ikke noget om at primperan ikke kan anvendes til gravide... Derfor er der selvfølgelig forskel på hvor meget man må få, men dosis kan faktisk være op til 6 gange i døgnet hvis man anvender suppositorier...

Super tak

Anmeld

12. marts 2011

birthee

Carina1984 skriver:

Super tak

Det var så lidt... Det vil selvfølgelig være smart lige at kontakte lægen på mandag, men hvis Lægemiddelstyrelsen frarådede gravide at bruge det, ville jeg mene din læge vidste det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.