Kvalme og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.517 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

>>Carina<<

... Hvordan klarer I det?Jeg har det så dårlig at jeg ligger ned det meste af dagen og ka slet ik se hvordan jeg ska ku klare at være 9 timer på job !?Har fået nogle stikpiller mod det men de er pisse dyre og må kun tage max 3 om dagen Hvordan klarer I andre med meget kvalme og opkastninger, at være på arbejde??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Maja!

Puha ja det er ikke sjovt..

jeg må indrømme at jeg havde 11 hårde uger på arbejde, hvor jeg måtte løbe og kaste op og tja tage en masse små pauser for at holde det ud..

men ja det stoppede heldigvis i uge 16..

men det er vildt hårdt... håber du slipper hurtigere end mig

Anmeld

11. marts 2011

>>Carina<<

Maja! skriver:

Puha ja det er ikke sjovt..

jeg må indrømme at jeg havde 11 hårde uger på arbejde, hvor jeg måtte løbe og kaste op og tja tage en masse små pauser for at holde det ud..

men ja det stoppede heldigvis i uge 16..

men det er vildt hårdt... håber du slipper hurtigere end mig

Puha tak det håber jeg også

Anmeld

11. marts 2011

Lone Jakobsen

hvis det er helt slemt har du vel mulighed for en sygemelding i et par uger. ikke nemt at klare et job hvis du er så syg at du ikke kan stå op.

Anmeld

11. marts 2011

Filippa & Liva

jeg føler med dig.. kvalmen er bare så strid ! her er jeg sygemeldt og har været det 3 uger, hver dag har jeg massiv kvalme og vi har snart prøvet alt, akupunktur, seaband armbånd og stikpiller men uden held.. ryger ud og ind af sygehuset for at få ekstra væske.. det er rigtig hårdt ! håber på bedring meget meget snart.. 

Anmeld

12. marts 2011

Mig med maven

Åh... Jeg føler med dig. Og jeg er virkelig ked af at sige det, men jeg brækkede mig fra jeg blev gravid, til hun var ude. Trist.

Jeg arbejder som pædagog på en ungdomspension, og de var jo hurtige til at finde ud af hvad der foregik, og jeg kunen tit høre: "Christina??? CHRISTINAAAA???" - "Hun ligger og brækker sig!"

Sådan stod det på i ni mrd, blev dog også på arbejde til 7 dage før jeg fødte...

Anmeld

12. marts 2011

Albert/Alberthe1

Carina1984 skriver:

... Hvordan klarer I det?Jeg har det så dårlig at jeg ligger ned det meste af dagen og ka slet ik se hvordan jeg ska ku klare at være 9 timer på job !?Har fået nogle stikpiller mod det men de er pisse dyre og må kun tage max 3 om dagen Hvordan klarer I andre med meget kvalme og opkastninger, at være på arbejde??

Først og fremmest vil jeg lige fortælle dig at de stik piller må man slet ikke tage mere efter nye undersøgelser. Det er så nyt at de fleste læger slet ikke ved det endnu.

Jeg ved dette, da jeg selv var ramt af meget voldsom kvalme i ´de første 15 måneder af min graviditet. Jeg blev indlagt på kolding sygehus, hvor en jordmoder på afdellingen forklarede mig at det var de helt forkerte piller! Jeg fik nogen andre der hedder ondansetron 4 mg. Jeg fik også atvide at det var vigtigt at du lytter til kroppen, er du træt er du træt og det er okay at sove, det du kan spise, spiser du og lige meget hvor dårligt man end har det, er det vigtigt at spise bare lidt, men så ofte man kan!

Jeg ved godt det lyder som en ringe trøst, men jeg lover dig, det bliver bedre og du lære meget hurtigt at finde en måde at kontrulere din kvalme, så du kan overskue den. dog er det ikke sikkert du kan arbejde mens den væreste kvalme står på!

Hvis det er noget du vil vide, så skriv endelig til mig!!

Camilla

Anmeld

12. marts 2011

millesofie

Albert/Alberthe1 skriver:

Først og fremmest vil jeg lige fortælle dig at de stik piller må man slet ikke tage mere efter nye undersøgelser. Det er så nyt at de fleste læger slet ikke ved det endnu.

Jeg ved dette, da jeg selv var ramt af meget voldsom kvalme i ´ de første 15 måneder af min graviditet. Jeg blev indlagt på kolding sygehus, hvor en jordmoder på afdellingen forklarede mig at det var de helt forkerte piller! Jeg fik nogen andre der hedder ondansetron 4 mg. Jeg fik også atvide at det var vigtigt at du lytter til kroppen, er du træt er du træt og det er okay at sove, det du kan spise, spiser du og lige meget hvor dårligt man end har det, er det vigtigt at spise bare lidt, men så ofte man kan!

Jeg ved godt det lyder som en ringe trøst, men jeg lover dig, det bliver bedre og du lære meget hurtigt at finde en måde at kontrulere din kvalme, så du kan overskue den. dog er det ikke sikkert du kan arbejde mens den væreste kvalme står på!

Camilla

hi hi er du drægtig lige så længe som elefanterne  

Anmeld

12. marts 2011

millesofie

min kvalme forsvandt efter 4mdr

jeg arbejdede som selvstændig og passede små børn så det var også lidt svært at få det til at hænge sammen

men ja revet æble og kiks, det var det jeg levede af.... og vand og jeg hader kiks men ja det var det eneste der ikke kom op igen

lige et  med på vejen

Anmeld

12. marts 2011

>>Carina<<

Albert/Alberthe1 skriver:

Jeg ved dette, da jeg selv var ramt af meget voldsom kvalme i ´de første 15 måneder af min graviditet. Jeg blev indlagt på kolding sygehus, hvor en jordmoder på afdellingen forklarede mig at det var de helt forkerte piller! Jeg fik nogen andre der hedder ondansetron 4 mg. Jeg fik også atvide at det var vigtigt at du lytter til kroppen, er du træt er du træt og det er okay at sove, det du kan spise, spiser du og lige meget hvor dårligt man end har det, er det vigtigt at spise bare lidt, men så ofte man kan!

Camilla

15 mdr af din graviditet? Griner. Tak for Info. Hmm min læge sagde netop at hun lige sku tjekke om man stadig måtte få de piller og det måtte jeg godt. Ik særlig betryggende Hvorfor må man ik få dem mere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.