Begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

JustAnotherName

Mit humør er lidt i bund idag....
Jeg har kvalme, er tung i hovedet, øm i øjet, træt og i dårligt humør.

Og jeg ved egentlig godt hvad det udspringer af....
Vi skal begrave olde-farmor idag, Og det har ligesom fyldt meget i ens tanker de sidste dage. Men idag er det "det endelige farvel", og det er så tungt og trist, at skulle tage helt afsked med et meget elsket menneske, og at se alle dem man holder af være så utrolig kede af det.

Pigerne er i vuggestue og børnehave. De skal IKKE deltage, for de vil bare blive forvirrede og kede af at se så mange mennesker, der er kede af det. Det er de endnu alt for små til, at kunne rumme og forstå!

Så min mor henter dem, og tager dem med sig hjem. Så skal de hygge!!

Jeg kører Kenneth på arbejde imorgen tidlig, og kører så til Skanderborg og henter pigerne. Men først skal vi, sammen med mormor, ud til sådan et arrangement for børn, hvor ANDERS OG KATRINE fra tv-programmet " Lille Nørd" kommer og underholder, og der kommer nogle og laver ballon-dyr, osv.

Så for pigerne bliver det en weekend med hygge, samvær med mormor, underholdning og ingen triste omstændigheder.

Bianca har fået et udprintet billede af hende og oldemor sammen.
Og hun har forstået, at olde-farmor ikke længere er her.
Men hun snakker ikke om det. Vi har valgt kun at uddybe det yderligere, hvis Bianca viste interesse eller undren. Men at der ikke heller er nogen grund til at uddybe og forklare en masse, hvis ikke det fylder noget for hende. Og det lader det ikke umiddelbart til at gøre.....ikkke endnu, ihvertfald. Så for pigerne er det gået stille forbi.

Vi andre er også meget afklarede og okay med det.
Men derfor er det selvfølgelig stadig et meget trist og svært farvel.

Tak fordi jeg må pjevse lidt til Jer.
Nu vil jeg klæde mig i sort og tage forbi blomsterhandleren, inden turen går til kirken kl. 13:30......

Knus, og god weekend til Jer alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Klumpe-dumpe

Knus retur

Anmeld

11. marts 2011

Bondepigen

til dig!

Anmeld

11. marts 2011

KWL

Sender et kæmpe

Håber det bliver en smuk afsked med hende.

Anmeld

11. marts 2011

ChatH

JustAnotherName skriver:

Mit humør er lidt i bund idag....
Jeg har kvalme, er tung i hovedet, øm i øjet, træt og i dårligt humør.

Og jeg ved egentlig godt hvad det udspringer af....
Vi skal begrave olde-farmor idag, Og det har ligesom fyldt meget i ens tanker de sidste dage. Men idag er det "det endelige farvel", og det er så tungt og trist, at skulle tage helt afsked med et meget elsket menneske, og at se alle dem man holder af være så utrolig kede af det.

Pigerne er i vuggestue og børnehave. De skal IKKE deltage, for de vil bare blive forvirrede og kede af at se så mange mennesker, der er kede af det. Det er de endnu alt for små til, at kunne rumme og forstå!

Så min mor henter dem, og tager dem med sig hjem. Så skal de hygge!!

Jeg kører Kenneth på arbejde imorgen tidlig, og kører så til Skanderborg og henter pigerne. Men først skal vi, sammen med mormor, ud til sådan et arrangement for børn, hvor ANDERS OG KATRINE fra tv-programmet " Lille Nørd" kommer og underholder, og der kommer nogle og laver ballon-dyr, osv.

Så for pigerne bliver det en weekend med hygge, samvær med mormor, underholdning og ingen triste omstændigheder.

Bianca har fået et udprintet billede af hende og oldemor sammen.
Og hun har forstået, at olde-farmor ikke længere er her.
Men hun snakker ikke om det. Vi har valgt kun at uddybe det yderligere, hvis Bianca viste interesse eller undren. Men at der ikke heller er nogen grund til at uddybe og forklare en masse, hvis ikke det fylder noget for hende. Og det lader det ikke umiddelbart til at gøre.....ikkke endnu, ihvertfald. Så for pigerne er det gået stille forbi.

Vi andre er også meget afklarede og okay med det.
Men derfor er det selvfølgelig stadig et meget trist og svært farvel.

Tak fordi jeg må pjevse lidt til Jer.
Nu vil jeg klæde mig i sort og tage forbi blomsterhandleren, inden turen går til kirken kl. 13:30......

Knus, og god weekend til Jer alle 

ÅHHH søde hvor jeg føler med dig. håber det bliver hurtigt overstået og i får nydt hinanden lidt i aften trods begravelsen. KÆMPE kram fra mig.

Anmeld

11. marts 2011

TbCp

Et stort knus til dig!

Anmeld

11. marts 2011

Jules

Tusinde kram og tanker til dig søde 

Anmeld

11. marts 2011

sarahb

håber hun får en smuk afsked og en dag i kan mindes ...

Sender dig og familien en masse tanker.

Anmeld

11. marts 2011

AnneBJ

Et stort kram herfra! Dejlig måde I har tacklet det på i forhold til pigerne! 

Anmeld

11. marts 2011

JustAnotherName

Tak, I skønne mennesker. Knuserne gør godt.

Nu er begravelsen overstået (overstået lyder lidt grimt, men det er virkelig sådan det var - noget der bare skulle overståes!), og det er både med sorg og lettelse, at det nu er sket. Vi fik taget afsked.

Nu lever olde-farmor i vores hjerter og minder. Vi lever videre!!
Dem vi har elsket ser nok "ned til os" nu og da - Indtil vi ses igen engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.