En eller flere der kan hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Benjamins'mor

Hmm... Den er svær.

Jeg er jo skole elev under 18, så jeg kan holde ligeså langtid barsel jeg vil, og får penge fra kommunen til jeg bliver 18. Men mener det er 52 uger, det fik jeg afvide hvis jeg havde været over 18, så ville jeg få 52 uger, og selvom min kæreste tog 14, blev det ikke trukket fra mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Mira0911

benjamins'mor skriver:

Hmm... Den er svær.

Jeg er jo skole elev under 18, så jeg kan holde ligeså langtid barsel jeg vil, og får penge fra kommunen til jeg bliver 18. Men mener det er 52 uger, det fik jeg afvide hvis jeg havde været over 18, så ville jeg få 52 uger, og selvom min kæreste tog 14, blev det ikke trukket fra mig.

Synes jeg lyder underligt... Mener bestemt sidste graviditet at det min kæreste tog, blev trukket fra min barsel...

Anmeld

11. marts 2011

Benjamins'mor

MoarJ skriver:

Synes jeg lyder underligt... Mener bestemt sidste graviditet at det min kæreste tog, blev trukket fra min barsel...

Jeg ved det ikke, det var hvad jeg fik afvide. Men ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

11. marts 2011

Livsmor

Træk 6 uger fra din termin(fødsel) så har du datoen for din sidste barselsdag.

Jeg fødte d. 21/7 2010 og skal begynde igen d. 9/6 2011, tager farmand mere end de 14 dage, trækkes det fra ellers gør det ikke.

Anmeld

11. marts 2011

MetteDN

Jeg er også på kontanthjælp og fik af vide at jeg får et brev om hvilken dato jeg har barsel til

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

MetteDN skriver:

Jeg er også på kontanthjælp og fik af vide at jeg får et brev om hvilken dato jeg har barsel til

Mon det er noget nyt siden 2009? Fik nemlig ikke brev om hvornår min barsel sluttede dengang... 

Anmeld

11. marts 2011

MetteDN

MoarJ skriver:

Mon det er noget nyt siden 2009? Fik nemlig ikke brev om hvornår min barsel sluttede dengang... 

Det kan jeg ikke svarer dig på..

Min sagsbehandlede ringede til mig for at hører om vi havde bestemt hvor meget barsel vi hver især skulle have.. Og jeg tager det hele, så sagde hun at så ville jeg modtage et brev om hvornår min barsel var færdig, så jeg vidste hvornår jeg skulle igang igen ..

Anmeld

11. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Mileva skriver:

Mhm, uden lige helt og være 100% sikker, så mener jeg du går over på barsel 4 uger før termin.. Jeg har selv været sygemeldt hele min graviditet igennem.. Jeg har også selv taget al barsel her efter fødsels og jeg har indtil den 23 november - hun er født 5 januar..

Det er 14uger til mor og 36 uger til deling.. Og hvis du tager det hele så 4 uger fra før termin og 46 uger efter.. Giver det mening? :p Så kan det ikke passe du gå på barsel den 22 august 2011? og er færdig den 6 august 2012? Bar lige såen hurtig hovedregning

men der er vidst andre regler når man er på KH

Anmeld

11. marts 2011

Moar'en

MoarJ skriver:

Kender ikke alle reglerne, men de 14 dage din kæreste tager er hans, så de bliver ikke trukket fra, men det er jo heller ikke nogen du kunne bruge hvis han ikke holdte dem, så var de bare væk.

Anmeld

12. marts 2011

Worldwide

Ni-ko-li-ne skriver:

men der er vidst andre regler når man er på KH

Jeg er selv på kontanthjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.