cmks2007 skriver:
Arbejdsløshedsdagpenge udbetales af a-kassen og barselsdagpenge af kommunen, så du skal have fat i begge dele.
Jeg ringede tidligt til min a-kasse, men først da jeg tog kontakt til dagpengekontoret i min kommune fik jeg styr på diverse blanketter - min a-kasse havde ikke særlig godt styr på tingene.
Jeg ville nok ringe så snart jeg var sikker på graviditeten - f.eks. efter NF, så der var styr på det hele. Kan ikke helt huske hvordan det er, men mener at a-kassen skal fremsende nogle papiere til dig, som du skal udfylde og sende videre til kommunens dagpengekontor. Der er også noget med at a-kasse og muligvis jobcenter skal have en kopi af vandrejournalen...
Nu er jeg ude i noget, jeg ikke er sikker på...
Okay. Det er så besværligt og der er en 1.000.000 regler det er ikke til at finde ud af
Jeg skal til møde med dem sidst i marst så der kan jeg lige tag en snak med dem om alt det der skal udfyldes og hvad jeg skal gøre.
Andet spørgsmål der måske er nogle der kan svare på..
Jeg skal starte på barsel sidst i juli og regner med at tag så lang barsel jeg kan. Så jeg kommer til at holde barsel i hele det nye ferie år (undtagen maj, juni og halv juli 2011) Skal jeg holde alle 5 ugers ferie inden jeg går på barsel eller kan man få udbetalt sin ferie??
Anmeld