Hvad har jeg glemt af udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Sele til barnevognen. Badestativ?.

Tror ikke du vil kunne leve uden en babyalarm, vis bebsi sover ude, når er besøge venner/familie eller bare der hjemme. Ikke sikkert du hørt bebse.

Eller kan jeg ikke komme på noget.

Tak for det! 

Angående babyalarmen havde jeg tænkt, at jeg ikke var sikker på det var nødvendigt den første tid, fordi vi - indtil vi finder noget større - bor i en 2-værelses, hvor vi skal sove i samme rum som bebs.. Men kan godt se, at hvis man skal på besøg, så er det en god idé!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

B&J

Secrets skriver:

Tak skal du have!  Der var flere ting, jeg havde glemt!

det var så lidt der er også 1000ting man skal huske til sådan en lille en hihihihi vi havde selv glemt tættekammen ind til vi kom hjem og jeg udbrød gud vi har glemt griner...

Anmeld

10. marts 2011

Frøken J.

Nea85 skriver:

Hehe.. Jeg var også i RIGTIG god tid med at lave diverse lister

Synes ikke jeg så vaskefad på din liste, men det er ikke nødvendigt hvis puslebordet skal stå i nærheden af en vandhane. Ellers synes jeg at det ser ud som om du har godt styr på det

Hilsen Linnea 32+3 - der efterhånden har købt alt og vasket tøjet (det skader jo aldrig at være i god tid)

Det er altid, efter min mening, fint at være i god tid. Hellere for tidligt end for sent! Og så er der da heller ikke så længe til nu for dig

Tak for vaskefads idéen. Puslebordet kommer ikke til at stå ved en vandhane, så den var god!

Anmeld

10. marts 2011

Frøken J.

Valle81 skriver:

Hey

Kan ikke lige se du mangler noget, men vil sige at 1000 bodyer umiddelbart er nok man vasker i fforvejen meget tøj så løbe tør gør man ikke

Kan se du har skrevet 400 til badekar, med mindre det skal være du specielt så kan det købes til under 100 kroner i bilka

Tak for tippet!

Anmeld

10. marts 2011

Frøken J.

misspippi skriver:

He he hvor er den fin din liste

Jeg tænker bare lidt, at hvis du skal ud og købe alle de ting selv, hvad skal folk så give dig i barselsgave eller til barnedåben????? (hvis i skal holde det) Rigtig mange ting er nemlig ikke nødvendige i den første tid.

Det eneste der lige falder mig i øjnene er at det er rigtig dejligt med mere end en dyne. (Den behøver heller ikke koste 300 kr.)

Vores den ældste gylpede rigtig meget og kastede op pga. mavekramper. Så var en dyne ikke nok. Det er i hvertilfælde også en ting vi har været glade for at have ekstra af med vores yngste.

Jeg havde selv en lang liste da jeg var gravid med den første, så ved hvordan du har det. Men gem lidt til jeres familie og venner kan glæde jer med

Man er vel planlægger-freak

Du har ret angående gaver! Men jeg ved også, at nogen af tingene der står derpå, dem får vi i gaver. Vi har eksempelvis fået besked på, at vi ikke skal tænke på barnevognen, så det er bare super lækkert, for det er jo en kæmpe post! Men det vil jeg da lige se på, om nogen af tingene kan vente lidt

Tak for tippet med dynerne!

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Det er ikke noget du mangler, men noget du har skrevet på? Hvis jeg tager fejl, så må de andre jo lige rette på mig

Du må helst ikke vaske babyen i sæbe det første lange stykke tid, det er heller ikke for godt med olie i badet, medmindre h*n har meget tør hud. Baby-panodil er heller ikke vildt nødvendigt til at starte med, da de først må få det, når de vejer over 10 kg.  

Anmeld

10. marts 2011

Palaja

Fiiin liste  

Jeg synes også to dyner er rigtigt rart. Synes ikke jeg så et baby-termometer på listen?? 

Hagesmække ville jeg nok vente lidt med at købe alt for mange af, det er nemlig ikke alle der savler/og gylper meget

Anmeld

10. marts 2011

sweet

Secrets skriver:

Jeg er jo sådan rigtig OCD og har lister over ALT. Også babyudstyr. Men synes bare jeg må have glemt noget. Bliver ved med at komme i tanke noget, men når jeg skal skrive det på, så glemmer jeg det igen. Så jeg har brug for jeres hjælp. Gider i se på denne liste på google docs jeg har lavet og sige, om jeg har overset noget? Så er i skønne.

Klik her!

kunne ikke lige se noget du mangler som jeg kunne komme i tanke om, men skriver da lige hvis jeg lige pludselig kommer i tanke om noget... men du virker da til at der er godt styr på det

Anmeld

10. marts 2011

AnneBJ

Jeg har altså ikke lige læst alle svar... Men jeg har også købt de ting jeg regner med vi skal bruge, fremfor at ønske mig dem..

Det jeg vil kommentere på er:

2 dyner skulle være en fordel

De tisselagner man kan købe, fx i bilka, er kæmpestore. Jeg har købt ét, og klippet over på midten..

Jeg har købt badekar i Bilka, til 89 kr.

Blespand kan du få i babysams gratispakke

Babysvøb, vi har ikke selv, men tror måske 4-6 stk er mange?

Weekendseng bruger vi ikke penge på, før lift eller barnevognskasse ikke er stort nok længere

Baby-plejeprodukter, såsom, olie, sæbe, creme osv. har vi ikke brugt penge på. Der følger små prøver med i de gratispakker man kan få. Jeg har købt en tjæresalve til rød numse, men det er også det eneste - nåh ja, og vaseline til termometer.

Anmeld

10. marts 2011

Maria-s

Sikker en fin liste Som der er nævnt har jeg fået at vide man ikke må bruge sæbe ej heller vatpinde, heller ikke de der sikkerheds nogen. Og tøj. Paaas nu på du ikke køber for meget det er bedre at købe når bebs ER kommet, så ved du jo størrelse weekend seng ville jeg heller ikke invistere i som sådan. Og ellers ville jeg købe den brugt. Min mor har købt en til når vi engang kommer på besøg hjemme ved dem til overnatning (eller når hun engang bliver heldig at få lov at passe natten over som hun siger ) den gav hun 75 eller 100 kr. igennem gul og gratis og den er finfin

Mht. til dyne(r) var der en der sagde til mig at hun anbefalede at man kun købte én babydyne, hendes erfaring var ihvertfald at baby relativt hurtigt vil blive glad for en større juniordyne, så jeg ville nok se tiden an istedet og se om det virkeligt er nødvendigt med 2 dyner

men det er jo bare min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.