Rose <3 skriver:
Ja den er blevet vældig fin, altså ja ja det er jo ikke så svært et design som du laver.... Men måske en dag jeg kommer dertil 
Og så synes jeg faktisk sådan noget kantebånd er svært at sy på, især i armen og halsen, altså når det er sådan noget lille pullerværk 
Det er det også, og det er heller ikke optimalt på velour, fordi det ene er stræk og det andet ikke.
Istedet gør du sådan her:
Du klipper en strimmel strækstof (rib eller lign.) på 3-4 cm bredde og lidt kortere end længden rundt i halsen/ærmet.
Du zig-zagger den ene kant.
Du syr den sammen i enderne ret mod ret med alm ligeud sting, ca en cm inde, og derefter presser du enderne til hver sin side.
Derefter syr du den ikke zig zaggede kant fast på retsiden i halsåbningen, så de to kanter flugter. Jeg bruger som regel ydersiden af trykfoden som mål for hvor langt inde jeg skal sy.
Så flipper du den zig zaggede kant over og om på bagsiden og strækker og nulrer, så det passer med at stoffet indenunder ikke bliver foldet. Kanten skal gå ned over den syning du lavede fra retsiden.. Derefter syr du en stikning hale vejen rundt fra retsiden og tadaaa... Kant med strækstof. Det er stadig et pillearbejde i ærmerne, men fordi du syr stræk på stræk, er det nemmere at få pænt.
Så
Anmeld