Venter du dig franske bulldog hvalpe "snarest"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Saphiira skriver:

hvad med at snakke med en opdrætter?

Har kigget på mange annoncer og opdætter, men priserne ligger imellem 6 - 15.000 . så det er et stort spring, og det er jo ikke alle dem til 15.000 som er genmæssigt bedre end de andre, nogle af dem er jo folk som bare vil tjæne kassen desværre, så skal ikke ud og have en til så mange penge , når man kan få nogle hvalpe lige så "gode" til ½ pris af det : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
**C** skriver:

Har kigget på mange annoncer og opdætter, men priserne ligger imellem 6 - 15.000 . så det er et stort spring, og det er jo ikke alle dem til 15.000 som er genmæssigt bedre end de andre, nogle af dem er jo folk som bare vil tjæne kassen desværre, så skal ikke ud og have en til så mange penge , når man kan få nogle hvalpe lige så "gode" til ½ pris af det : )

Okay - Ja har set, at nogle vil have en del for dem.

Vi ville også selv have en nemlig. Jeg synes, at det var meget uoverskueligt med den race mht. til at købe den faktisk.

Kan godt forstå, at du vil have sådan en.. De er for nuser!! Er du meget inde i gener osv? (Lyder da sådan)

Anmeld

10. marts 2011

Okay - Ja har set, at nogle vil have en del for dem.

Vi ville også selv have en nemlig. Jeg synes, at det var meget uoverskueligt med den race mht. til at købe den faktisk.

Kan godt forstå, at du vil have sådan en.. De er for nuser!! Er du meget inde i gener osv? (Lyder da sådan)

hihi det vil jeg ikke lige sige ; ) Altså har jo haft Hellig Birma katte, smuk smuk race Som jeg ville have opdrættet med, men de måtte desværre aflives ;( Men havde sat mig meget ind i det med dem, det er så godt nok katte, men det er jo det samme hvad angår indavl, eller at avle på to dyr ( 2 katte eller 2 hunde) som liner hinanden meget, evt drengen og pigen har begge meget flad snude, så er de nok ikke lige så gode at sætte sammen, da hvalpene så kan have endnu sværer ved at få vejret, så er modsætninger som en flad næse og en mindre flad næse bedre at sætte sammen. Eller benlængde, kropsstørrelse. Altså sætter man to sammen som måske begge har en "dum detalje" som det med de flade næser, så vil det blive endnu mere hos hvalpene. men det er nu smag og behag. Men jeg synes personlig det er synd for hundene/hvalpene.

Men nogle af dem som sælger meget dyrt, er måske dem som har avlet sig frem til meget flade snuder og mener det er den RIGTIGE franske og det er flot, og sætter så prisen højt, hvor jeg der, ville gå langt udenom dem

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Det er bare at holde øje med det så.. Tror bare det tager lang tid at finde en hvalp, der passer.. Men det er jo også det værd

Anmeld

10. marts 2011

Saphiira skriver:

Det er bare at holde øje med det så.. Tror bare det tager lang tid at finde en hvalp, der passer.. Men det er jo også det værd

Det er nu mast bare at den sal have den rigtige farve, ikke for flad næset og ikke koste en bundegård ;D

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Ja.. Det er nemlig det.. Jeg ved at fx. ved perser katte har man også det problem med fladnæser.....

Håber du finder en lille vuffi..

Anmeld

10. marts 2011

Saphiira skriver:

Ja.. Det er nemlig det.. Jeg ved at fx. ved perser katte har man også det problem med fladnæser.....

Håber du finder en lille vuffi..

Ja lige præcis, men det er jo fordi der er nogle opdrætter som stræfer efter at gøre dem virkelig virkelig perser agtig, men det er helt forkert synes jeg : ) Har os engang haft en cavaler king charels som lille, og de havde os avlet lidt for meget på øjnene Det er så den races problem ;D

Og tak skal du ha, ilm hvis i bestemmer jer for at finde sådan en lille Fransk frækkert!

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

**C** skriver:

Ja lige præcis, men det er jo fordi der er nogle opdrætter som stræfer efter at gøre dem virkelig virkelig perser agtig, men det er helt forkert synes jeg : ) Har os engang haft en cavaler king charels som lille, og de havde os avlet lidt for meget på øjnene Det er så den races problem ;D

Og tak skal du ha, ilm hvis i bestemmer jer for at finde sådan en lille Fransk frækkert!

Ja, :/ synes man skal være obs på de forskellige "ting" racerne har...

Vi har en perserpige, som er 7 år gammel, som vi reddet, og hun har vejrtrækningsproblemer.... Det er synd!

Har en fransk bulldog også det med vejrtrækningen ?

Det bliver desværre ikke nu. Vi købte en papillion istedet for. Men tror engang at han skal have en legekammerat, for han driller kattene meget....

Du må endelig sige, hvis du finder nogle søde nogen

Anmeld

10. marts 2011

Saphiira skriver:

Ja, :/ synes man skal være obs på de forskellige "ting" racerne har...

Vi har en perserpige, som er 7 år gammel, som vi reddet, og hun har vejrtrækningsproblemer.... Det er synd!

Har en fransk bulldog også det med vejrtrækningen ?

Det bliver desværre ikke nu. Vi købte en papillion istedet for. Men tror engang at han skal have en legekammerat, for han driller kattene meget....

Du må endelig sige, hvis du finder nogle søde nogen

orr hvor synd men godt i reddet missen  ,og det værste er jo at der er opdrætterne selv som sætter de to forældre sammen, enten i uvidenhed, eller direkte for at få så meget frem i racen så det bliver helt grimt og synd for dyret.

Ja franske har os det med vejrtrækningen , men kun dem som er avlet lidt for meget fladsnudet, men sådan har mange racer det, opdrætteren må bare tænke sig om når de parre, de sætter dem jo selv sammen og evt låner en han ude fra!

Hihi den race kan jeg os li, men der er nu nogle stykker ;D Skal nok lige sige til hvis jeg finder nogle fine hvalpe : )

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

**C** skriver:

orr hvor synd men godt i reddet missen  ,og det værste er jo at der er opdrætterne selv som sætter de to forældre sammen, enten i uvidenhed, eller direkte for at få så meget frem i racen så det bliver helt grimt og synd for dyret.

Ja franske har os det med vejrtrækningen , men kun dem som er avlet lidt for meget fladsnudet, men sådan har mange racer det, opdrætteren må bare tænke sig om når de parre, de sætter dem jo selv sammen og evt låner en han ude fra!

Hihi den race kan jeg os li, men der er nu nogle stykker ;D Skal nok lige sige til hvis jeg finder nogle fine hvalpe : )

Ja... Dog synes jeg, at den måde perseren ser ud nu med næsen er rigtig flot.. men der er stadigvæk nogle der er fladsnudet..

Jeg ved ikke, om jeg ville kunne overskue at have en fransk bulldog med vejrtrækningsproblemer. Jeg frygter hver dag for min perser, fordi hun nogle gange "får nogle "anfald""....

Jeg ved bare ikke om en papillion ville være for aktiv for en fransk bulldog?..

har du haft racen før?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.