Jubiiiii, jeg skal til samtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

XXSS

Hejsa og tillykke med den kommende samtale, du må tænke over, hvorfor de skal vælge netop dig, der plejer at være en del af samtalen.. Staveprøven, er en prøve for at tjekke op på om du kan stave en del forskellige ord, nogle med relevans til sygehusfaget, men også andre alm. ord. Der sidder en og læser nogle ord op - som du så skal stave, og det har i/du en vis rum tid til. Staveprøven er til, da du som lægesekretær skriver journaler 80% af din arbejdstid - så du skal helst kunne stave rigtigt

Et godt råd, hvis du bliver i tvivl om, hvordan ordet staves så skriv det du først tænker - og lad være med at hænge fast ved det, da du så hurtigt kan blive "forvirret" når personen går videre med det næste ord.

Det skal nok gå

Jeg var selv til den samtale i 2002

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

BabyThilde

Mutti2B skriver:

He he, den havde jeg godt regnet ud ;-). Men jeg gad bare godt vide hvordan det kom til at foregå ( jeps kald mig bare kontrolfreak, ha ha). Om vi får læst en tekst op eller vi måske får udleveret en diktafon...? Aaargh, jeg hader ikke at vide hvad der skal ske ;-)Og tusind tak :-)

HA HA det med den staveprøve lød altså også lidt for logisk i mine ører, men men men er selv lidt blondine så jeg kunne godt finde på at spørge om hva det var -bogstaveligt talt-

Jeg er selv ligesom dig, kan altså også bedst lide at jeg har styr på tingene inden jeg bliver udsat for dem

Anmeld

15. marts 2011

FrkDitte

Hejsa,

Jeg er selv lægesekretærelev, på Sjælland dog. Men var osse til staveprøve. Som en tidligere har skrevet så sidder der en op læser op, og i skal stå skrive det ord ned på et papir. Næsten ligesom diktat dengang i folkeskolen..  

Jeg kan huske at "parallel" og "nogle/nogen" var med. Men det er nok ikke samme test de bruger alle steder. Vi fik aldrig resultatet at vide. Men jeg fik elevplads tilbudt, så det har nok ikke været helt dårligt

Held og lykke med uddannelsen

Knus D.

Og Silkeborg er bare en fantastisk by!

Anmeld

15. marts 2011

Kruse90

Vil lige ønske dig tillykke
håber du får det
Jeg læser selv til lægesekretærelev
Og håber bare så meget at jeg også for en når det bliver min tur, jeg er snart færdig med 1 år på hg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.