jern /gravitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

132319

Secrets skriver:

Læger ved jo ikke alt. Hehe Jeg vil i hvert fald helst tro på sundhedsstyrelsen!

Grunden til det er at der er kalk i Gravitamin og jern og kalk neutraliserer hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Isabella_mor

ønskebebsi skriver:

hvorfor må man ikke tage det sammen med ?

min jordmor & læge synes det var en go ide a tage det sammen med , og der da intet sket hos mig .

pga at der er kalk i gravitamin, og tager man ekstra jern samtidig vil kroppen ikke optage jernen særlig godt pga. kalken. man må bla derfor ikke drikke mælk lige før og lige efter eller samtidig med man har taget gravitamin eller jern..

mener det er 14 mkg eller mg,?

selvom der er både kalk og jern i gravitamin... hvilket jeg så ikke rigtig forstår..

men det er hvertfald noget i den stil

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

isabellamor skriver:

pga at der er kalk i gravitamin, og tager man ekstra jern samtidig vil kroppen ikke optage jernen særlig godt pga. kalken. man må bla derfor ikke drikke mælk lige før og lige efter eller samtidig med man har taget gravitamin eller jern..

mener det er 14 mkg eller mg,?

selvom der er både kalk og jern i gravitamin... hvilket jeg så ikke rigtig forstår..

men det er hvertfald noget i den stil

det var også det jeg ikke forstod ,da der jo som du siger er begge ting i gravitamin og at man ik SKAL tage ekstra jern.

men nu synes jeg personligt også at sundhedstyrelsen siger nye ting hele tiden  .. så folk må jo følge det som de har lyst til .

Anmeld

8. marts 2011

Isabella_mor

ønskebebsi skriver:

det var også det jeg ikke forstod ,da der jo som du siger er begge ting i gravitamin og at man ik SKAL tage ekstra jern.

men nu synes jeg personligt også at sundhedstyrelsen siger nye ting hele tiden  .. så folk må jo følge det som de har lyst til .

man skal jo bare lytte til sin egen krop.

jeg tog ikke ekstra jern pga den forfærdelige forstoppelse. og så fik jeg bare målt min jernprocent i blodet når jeg var til tjek hos lægen og det var bare rigtig fint..

man kan jo mærke hvis man mangler jern i kroppen. ligesom man kan mærke det hvis man mangler sukker eller mad.. så man skal bare gøre det man har brug for...

Anmeld

9. marts 2011

mamiolvi

isabellamor skriver:

hvis ikke du har jernmangel, så kan du sagtens vente til 18 graviditetsuge.

hold dog øje med om du får forstoppelse eller bare sværere ved at komme af med afføring nu når du tager alm gravitamin.

og så vil jeg anbefale dig at tage Hemojern istedet for Gravijern. hemojern er ikke så hårde mod maven som gravjern.

(taler af meget stor erfaring, blev indlagt med forstoppelse TO gange i graviditeten, og det var bestemt ikke særlig sjovt... og det var simpelthen pga gravijern)

hormonerne som kroppen danner under en graviditet kan godt give lidt træg tarmfunktion i forvejen. og jern kan derfor forværre det og gøre det endnu værre.. og derfor syntes jeg at hvis du har problemer med den slags at du lige taler med din læge og får målt din blodprocent, ligger den normalt kan du sagtens vente med jern til 18 graviditetsuge...

fra 1 . dag jeg var gravid fik jeg problemer med forstoppelse og meget træg mave... Det er simpethen ulidelig, så frygter at skal i gang med jern...

Anmeld

9. marts 2011

Isabella_mor

mamiolvi skriver:

fra 1 . dag jeg var gravid fik jeg problemer med forstoppelse og meget træg mave... Det er simpethen ulidelig, så frygter at skal i gang med jern...

tal med din læge.. forstppelse er simpelthen det værste jeg nogensinde har oplevet.... 

Anmeld

9. marts 2011

twiggi

tag gravitamin om morgenen, og din jernpille om aftenen evt inden du går i seng, for du må ikke tage din jernpille samtidig med dine normale vitaminer eller et måltid. så at tage den i forbindelse med tændbørstningen om aftenen er en god rutine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.