jern /gravitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.553 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

mamiolvi

Hej JEg nærmere mig 10.uge.. Skal man tage extra jern eller er det nok det der er i gravitaminen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Frøken J.

mamiolvi skriver:

Hej JEg nærmere mig 10.uge.. Skal man tage extra jern eller er det nok det der er i gravitaminen....

Har lige lært i en anden debat, at man skal tage mere. Gravitamin er ikke nok, og du må ikke tage det ekstra jern samme tid med gravitamin.

Jeg kan også mærke, at jeg har brug for mere her i 10. uge. Jeg er ved at dejse om hver gang jeg rejser mig op

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

jeg tager ekstra ..

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

Secrets skriver:

Har lige lært i en anden debat, at man skal tage mere. Gravitamin er ikke nok, og du må ikke tage det ekstra jern samme tid med gravitamin.

Jeg kan også mærke, at jeg har brug for mere her i 10. uge. Jeg er ved at dejse om hver gang jeg rejser mig op

hvorfor må man ikke tage det sammen med ?

min jordmor & læge synes det var en go ide a tage det sammen med , og der da intet sket hos mig .

Anmeld

8. marts 2011

Frøken J.

ønskebebsi skriver:

hvorfor må man ikke tage det sammen med ?

min jordmor & læge synes det var en go ide a tage det sammen med , og der da intet sket hos mig .

Jeg kan ikke lige huske hvorfor, jeg læste det i en anden debat hvor der var link til noget brochure fra sundhedsstyrelsen. Jeg mener det er noget med at den store jerndosis kan hæmme optagelsen af nogen af vitaminerne fra gravitamin

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

Secrets skriver:

Jeg kan ikke lige huske hvorfor, jeg læste det i en anden debat hvor der var link til noget brochure fra sundhedsstyrelsen. Jeg mener det er noget med at den store jerndosis kan hæmme optagelsen af nogen af vitaminerne fra gravitamin

okey .. har jeg ikke hørt før så  det må være lidt forskelligt hvad der bliver fortalt for jeg fik afvide a det ingen forskel gør  .  

Anmeld

8. marts 2011

Frøken J.

ønskebebsi skriver:

okey .. har jeg ikke hørt før så  det må være lidt forskelligt hvad der bliver fortalt for jeg fik afvide a det ingen forskel gør  .  

Læger ved jo ikke alt. Hehe Jeg vil i hvert fald helst tro på sundhedsstyrelsen!

Anmeld

8. marts 2011

oo

du må gerne tage dem SAMTIDIG med gravitamin, men ikke SAMMEN, jern skal altid tages alene og ikke i forbindelse med et måltid. og allerbedst er det, at skylle dem ned med appelsinjuice, det øger optagelsen i kroppen. (alt dette står på glasset med jerntabletter)

JA, du skal tage ekstra udover gravitaminen

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

Secrets skriver:

Læger ved jo ikke alt. Hehe Jeg vil i hvert fald helst tro på sundhedsstyrelsen!

det skal du da bar gøre så  .

go aften

Anmeld

8. marts 2011

Isabella_mor

hvis ikke du har jernmangel, så kan du sagtens vente til 18 graviditetsuge.

hold dog øje med om du får forstoppelse eller bare sværere ved at komme af med afføring nu når du tager alm gravitamin.

og så vil jeg anbefale dig at tage Hemojern istedet for Gravijern. hemojern er ikke så hårde mod maven som gravjern.

(taler af meget stor erfaring, blev indlagt med forstoppelse TO gange i graviditeten, og det var bestemt ikke særlig sjovt... og det var simpelthen pga gravijern)

hormonerne som kroppen danner under en graviditet kan godt give lidt træg tarmfunktion i forvejen. og jern kan derfor forværre det og gøre det endnu værre.. og derfor syntes jeg at hvis du har problemer med den slags at du lige taler med din læge og får målt din blodprocent, ligger den normalt kan du sagtens vente med jern til 18 graviditetsuge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.