Så var man ellers så glad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

JustAnotherName

Øv!!   ....Sender lige en trøste-krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

og så kommer man over og henter ungen idag og får af vide at de andre forældre klager over ens barn. Fordi han er voldsom

Og syntes ikke det er ok, at an går og tror at det hele går ok, og så får man bare sådan en besked fyret i hovedet.

De vil så skrive et brev til forældrene om det og det syntes jeg så heller ikke er ok.

Hvis andre gør noget, så får vi sku ingenting af vide om noget.

Og så anderledes end alle andre børn er han altså heller ik!!

Hvis han ligefrem er et "problem" selvom man ved hvordan han regaerer ved mange børn, og træthed, så er pædagogerne simpelthen bare ikke synlige nok der oppe.

Når man har sådan et barn i institutionen, så er det pædagogernes job, at være der hele tiden, og hjælpe barnet FØR det føler sig trængt op i en krog, så det er føler det er nødt til at slå fra sig/skubbe....

Og så er det i øvrigt IKKE i orden, hvis din søn for eksempel har bidt/slået/skubbet et af de andre børn, at pædagogerne videregiver til den anden forældre, HVEM der har skubbet...

Man siger: "et af de andre børn fik desværre idag skubbet til din lille Peter, han faldt så og slog sig i panden, derfor har han en bule nu".... Man fortæller IKKE hvilket af de andre børn der skubbede, NETOP for at undgå at et bestemt (frustreret) barn, bliver offer for antiparti fra de andre børns forældre... Det er simpelthen bare ikke fair...

Og de pædagoger skal BESTEMT informere dig om diverse evt. problemstillinger, LÆNGE inden det kommer så vidt som til klager fra de andre forældre... Hvis de andre forældre, i "fælles kor" klager over et bestemt barn, så er det helt klart fordi der har været et problem rigtig længe. Så det er bare ikke fair, at de ikke har informeret dig, og måske endda indkaldt til et møde med jer som forældre, længe før det kom så vidt.....

Hvis jeg var dig ville jeg bestemt tænke over tingene, og så evt. snakke med din kontaktpædagog om hvordan du føler dig behandlet (og dit barn) lige nu, eller rettere mangel på samme... 

Og måske endda, skrive en officiel mail, med dine tanker og følelser, i forhold til denne problemstilling, til lederen af institutionen... OG i det tilfølde, er det i øvrigt altid en rigtig god idé, at informere din kontaktpædagog, om at du altså har skrevet denne mail, og evt. endda sende en kopi til kontaktpædagogen også, så ikke vedkommende føler det som et snig angreb... På den måde forklarer du hvad du synes/føler om sagen, og samtidig viser du dig fra din gode side, ved at informere om dine handlinger, og i øvrigt åbne for positiv kontakt, samtale, og samarbejde...

Så må det jo være op til dem, at tage pænt imod dig...

Bare sørg for at holde bolden på egen banehalvdel, så det ikke bliver et angreb. Fortæl hvad i gør der hjemme, for at forhindre den slags hændelser, og forhør dig hvad der er sket, i hvilke situationer, og hvordan de bærer sig ad med at forebygge at det sker igen....

Anmeld

9. marts 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

og så kommer man over og henter ungen idag og får af vide at de andre forældre klager over ens barn. Fordi han er voldsom

Og syntes ikke det er ok, at an går og tror at det hele går ok, og så får man bare sådan en besked fyret i hovedet.

De vil så skrive et brev til forældrene om det og det syntes jeg så heller ikke er ok.

Hvis andre gør noget, så får vi sku ingenting af vide om noget.

Og så anderledes end alle andre børn er han altså heller ik!!

øv, hvor kan jeg godt forstå dig!

Emsens DP'er som er rigtig rigtig sød, fik osse sagt til mig, at en af drengene godt kunne være voldsom, hun fik så uheldigvis nævnt navn...

Men heldigvis er jeg ikke dømmende, når det kommer dertil, for jeg har en nevø som var meget voldsom i børnehaven og nu i skolen. Min nevø er lige så meget en følsom dreng, som han er voldsom... og det tror jeg osse drengen i DP er.

Jeg har sagt, at det må Emma og han selv styre hvis det er, selvfølgelig skal hun gribe ind, hvis det er alt for voldsomt, men han og Emma kan faktisk rigtig godt sammen, og hun lærer jo at sige fra...

Synes bare det er uheldigt, hvis pædagogerne går og siger til andre forældre, at din søn er vild... Det er deres opgave at hjælpe alle børn mens de er i vuggestue, ikke at give et barn større problemer end det har i forvejen...

Håber de tager sig sammen og samarbejder lidt mere med dig, istedet for at modarbejde, som de jo egentlig gør ved at sige noget til de andre forældre i stedet for at tale med dig!

Anmeld

9. marts 2011

ooo

Æv for en træls besked at få.

Du får lige en ordentlig trøstekrammer herfra.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Metchen skriver:

Æv for en træls besked at få.

Du får lige en ordentlig trøstekrammer herfra.

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.