Av av har fået hold i nakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

betski

puuha det gør da bare nas. Især når jeg drejer og ligger hovedet mod højre. Jeg har lige været ved kiropraktor som mener at hævelsen nok skal fortage sig i løbet af dagen, men skal ind til ham igen i morgen.

Nogen der har prøvet at have hold i nakke før, som har et par gode råd med på vejen for at komme hurtigt af med holdet. Skal man holde sig i ro, eller har det ingen betydning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

ekzunz

Jeg havde hold i nakken for ca. 1 år siden. Jeg gik også til kiropraktor for første gang i mit liv, og hun mente at det var fordi der var noget der var skævt. Så blev jeg røngtenfotograferet, og der var absolut intet skævt. Det kunne hun ikke forstå så hun bookede 10 tider til mig i løbet af de næste 14 dage. Jeg lagde 946 kr. da jeg gik, og da jeg kom hjem meldte jeg afbud til de næste 10 behandlinger.

En af drengens mødre er noget massør-hellig-helse noget, så jeg prøvede hende. Hun smutter med musklerne, det gør heeeelt vildt ondt og så sluttede hun af med zoneterapi (så slap jeg også af med hosten). Det tog 4 eller 5 gange og så var det helt væk....

Men jeg har desværre ingen gode råd....jeg fik en ispose med hjem fra kiro. som jeg skulle bruge lidt - men jeg kan da ikke huske hvor meget...

God bedring

Anmeld

8. marts 2011

tazz

Jeg havde forrige søndag. Av for heeede hule. Jeg vågnede ved, at jeg ikke kunne bevæge min krop uden at alle muskler krampede totalt sammen.

Så jeg fik med møje og besvær rullet mig så meget om på siden, at manden kunne proppe min sømmåtte ind under mig. Efter 20 minutter kunne jeg stå op af sengen, og endda være frisk nok til, at barnet fik vennebesøg. Det gør stadig lidt ondt når jeg bøjer hovedet frem og tilbage, men det er til at leve med.

Til gengæld kunne jeg ikke leve uden min sømmåtte

Anmeld

8. marts 2011

Ellim

Åh nej, det er SÅ irriterende... God bedring

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Nu er det jo meget forskelligt fra person til person, men prøv med massage! Et hold kan skyldes at musklerne er fuldstændig stramme, så ja, der går hold i skidtet - Jeg har det i ryggen! Men der hjælper massage meget. Det er dog fra lænden og helt op i hovedbunden jeg skal masseres, fordi "skaden" egentlig er i min lænd - det er den der er skyld i at jeg får hold i ryggen, og det er den der er skyld i at min nakke skaber sig. Men massage! Sådan en nive-massage, hvor den der masserer hele tiden har fat i et stykke hud, og så nærmest hiver sig op ad ryggen, og oppe ved håret er det så bare to fingre på og cikelbevægelser.

Hvis du stadig har holdet, så prøv med en ispose i et kvarter, pause på et kvarter og så igen, hvis det stadig gør meget ondt. 

Håber det måske kan hjælpe lidt 

Anmeld

8. marts 2011

Peanut

Har hørt at en ispose mod hold i nakken, kun gør skade.

Man skal derimod bruge varme. En varmedunk eller lign. og hvis du ikke lige har mulighed for det, så tag et halstørklæde på.

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Peanut skriver:

Har hørt at en ispose mod hold i nakken, kun gør skade.

Man skal derimod bruge varme. En varmedunk eller lign. og hvis du ikke lige har mulighed for det, så tag et halstørklæde på.

Det var underligt - jeg har fået at vide at jeg skal bruge ispose hver gang jeg har været til kiropraktor (en 5 gange indenfor det sidste stykke tid) både på ryg, lænd og nakke 

Anmeld

11. marts 2011

betski

Znuzke skriver:

Jeg havde hold i nakken for ca. 1 år siden. Jeg gik også til kiropraktor for første gang i mit liv, og hun mente at det var fordi der var noget der var skævt. Så blev jeg røngtenfotograferet, og der var absolut intet skævt. Det kunne hun ikke forstå så hun bookede 10 tider til mig i løbet af de næste 14 dage. Jeg lagde 946 kr. da jeg gik, og da jeg kom hjem meldte jeg afbud til de næste 10 behandlinger.

En af drengens mødre er noget massør-hellig-helse noget, så jeg prøvede hende. Hun smutter med musklerne, det gør heeeelt vildt ondt og så sluttede hun af med zoneterapi (så slap jeg også af med hosten). Det tog 4 eller 5 gange og så var det helt væk....

Men jeg har desværre ingen gode råd....jeg fik en ispose med hjem fra kiro. som jeg skulle bruge lidt - men jeg kan da ikke huske hvor meget...

God bedring

Jeg har nu været ved kiropraktor 3 gange og har i dag rigtig meget ond. Men tog godt nok til Zumba i går, skulle vist ha blevet hjemme. Men så stod der 20 friske kvinder uden instruktør, det ville jo slet ikke gå.

Måsken en tur hos massøren vil være en god ide. Lige nu er det pokkers svært for mig, ikke at tage smertestillende piller, men kiropraktor fraråder mig at tage nogen mens jeg er i behandling.

Anmeld

11. marts 2011

betski

tazz skriver:

Jeg havde forrige søndag. Av for heeede hule. Jeg vågnede ved, at jeg ikke kunne bevæge min krop uden at alle muskler krampede totalt sammen.

Så jeg fik med møje og besvær rullet mig så meget om på siden, at manden kunne proppe min sømmåtte ind under mig. Efter 20 minutter kunne jeg stå op af sengen, og endda være frisk nok til, at barnet fik vennebesøg. Det gør stadig lidt ondt når jeg bøjer hovedet frem og tilbage, men det er til at leve med.

Til gengæld kunne jeg ikke leve uden min sømmåtte

Hvad er en sømmåtte?

Anmeld

11. marts 2011

betski

Ellim skriver:

Åh nej, det er SÅ irriterende... God bedring

Tak skal du have. Ja det er meget irriterende og av av smerterfuldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.