ideer til en kortfilm??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

52.448 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

wamse

Vi skal en lille kortfilm til faget medier, men jeg mangler seiøst nogle ideer til emner. Vi skal selv filme, hvor vi fx laver nogle bevidste valg omkring kameravinkel og klipning.

Vi er 4 i min lille gruppe, og en idé jeg leger med, at vi kunne filme os hver, hvad der gør os glade/lykkelige. Måske i sort/hvidt, men enkelte ting som har farve.

Vi skal filme noget i morgen, så er pænt lost.

Andre der har nogle ideer???

Er ret blank på det område

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Shibby

wamse skriver:

Vi skal en lille kortfilm til faget medier, men jeg mangler seiøst nogle ideer til emner. Vi skal selv filme, hvor vi fx laver nogle bevidste valg omkring kameravinkel og klipning.

Vi er 4 i min lille gruppe, og en idé jeg leger med, at vi kunne filme os hver, hvad der gør os glade/lykkelige. Måske i sort/hvidt, men enkelte ting som har farve.

Vi skal filme noget i morgen, så er pænt lost.

Andre der har nogle ideer???

Er ret blank på det område

en kleptoman der stjæler mad som samtidig lider af bulimi.. Der er vidst en kort film med hele følelesregisteret igennem?

Anmeld

8. marts 2011

Dictes mor

Hvor læser du henne, jeg læser nemlig medievidenskab og har her et producerkursus, hvor vi får en masse værktøjer til at komme frem til en god ide og hvordan man får det ført over på lærredet. Har lavet et på kortfilm allerede, så vil gerne hjælpe dig, men skal lige bruge lidt tid på at tænke over nogle ideer.

Anmeld

8. marts 2011

Shibby

Dictes mor skriver:

Hvor læser du henne, jeg læser nemlig medievidenskab og har her et producerkursus, hvor vi får en masse værktøjer til at komme frem til en god ide og hvordan man får det ført over på lærredet. Har lavet et på kortfilm allerede, så vil gerne hjælpe dig, men skal lige bruge lidt tid på at tænke over nogle ideer.

Anmeld

8. marts 2011

wamse

Dictes mor skriver:

Pædagogseminariet i Esbjerg. Vi har intet erfaring i forvejen, og eneste introduktion er at se 3 kortfilm på filmstriben.dk

Det skal helst være forholdsvis simpelt, da vi kun har dagen i morgen til det

Anmeld

8. marts 2011

Dictes mor

wamse skriver:

Pædagogseminariet i Esbjerg. Vi har intet erfaring i forvejen, og eneste introduktion er at se 3 kortfilm på filmstriben.dk

Det skal helst være forholdsvis simpelt, da vi kun har dagen i morgen til det

Jeg sidder lige til forlæsning nu, og skriver lige til dig, når vi har pause.

Anmeld

8. marts 2011

wamse

Dictes mor skriver:

Jeg sidder lige til forlæsning nu, og skriver lige til dig, når vi har pause.

Mange tak 

Anmeld

8. marts 2011

Mum33

Hey.

Vi lavede en kortfilm for et par år tilbage i dansk på seminariet. Ganske kort om en idylfamilie, hvor det viser sig, at faderen går til prostitueret (folks hemmeligeheder tror jeg vi valgte som emne).

Skriv hvis du har bruge for flere detaljer om handling osv

Mvh Lisbeth

Anmeld

8. marts 2011

Dictes mor

Har I slet ikke fået noget emne? Og hvor lang skal filmen være? Skal I bruge skuespillere? Skal det være noget, der handler om børn?

Jeg har tænkt lidt i emner, som er oppe at køre for tiden. Det kunne være det med at børn synes, at det er pinligt at have tykke venner. Men det er meget svært at lave, for det er MEGET svært at arbejde med børn.

Jeg har lavet en film om drug-rape. Og en om bloddonation.

Den første film lavede vi sådan, at vi bevidst filmede i sort/hvid for at filmen blev mere dunkel. Jeg prøver lige at se, om jeg kan finde en kopi af filmen... Nå det kan jeg ikke lige finde. Men jeg kan beskrive dem for dig, hvis du vil, og ellers kan I se en masse film fra mit studie her: 

http://www.imv.au.dk/se/produktioner/video/

Anmeld

8. marts 2011

wamse

Dictes mor skriver:

Har I slet ikke fået noget emne? Og hvor lang skal filmen være? Skal I bruge skuespillere? Skal det være noget, der handler om børn?

Jeg har tænkt lidt i emner, som er oppe at køre for tiden. Det kunne være det med at børn synes, at det er pinligt at have tykke venner. Men det er meget svært at lave, for det er MEGET svært at arbejde med børn.

Jeg har lavet en film om drug-rape. Og en om bloddonation.

Den første film lavede vi sådan, at vi bevidst filmede i sort/hvid for at filmen blev mere dunkel. Jeg prøver lige at se, om jeg kan finde en kopi af filmen... Nå det kan jeg ikke lige finde. Men jeg kan beskrive dem for dig, hvis du vil, og ellers kan I se en masse film fra mit studie her: 

http://www.imv.au.dk/se/produktioner/video/

Den må max være 5 minutter lang, og ellers er emnet frit. Vi skal selv styre kameraet, og der må være alle de skuespillere vi vil have. Men vi skal optage i morgen, så derfor kan vi ikke nå at arrangere ret meget, andet end det vi kan gøre når vi mødes kl 8.15. Det behøver ikke at omhandle børn, vi bestemmer helt selv.

Det jeg lige har tænkt på er: At lave en kortfilm om selvmord. Vi filmer en pige der går ned gennem gågaden i Esbjerg. Alle andre går i fast forward, og hun så i slow motion. Man ser i nærbillede tårer trille ned af hendes kind. Det skal være i sort/hvid. Filmen ender på banegården, hvor et tog suser forbi, og med skrig eller en sang der lige passer ind der, eller noget i den stil. Hvordan lyder det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.