Kan bækkenløsning gøre SÅ ondt?? Erfaringer søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.041 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

anjamichell@gmail.com

Søde pigerne...

Jeg har for nogle dage siden... En lille uge.. fået konstanteret bækkenløsning af min fysioterapeut...

Og har derfor fået besked om at ta' den med ro og alle de normale forholdsregler... Desværre er jeg ikk så god til at sidde stille og har efter  en lille omgang akupunktur hos fysioterapeuten gået og ordnet værelser idag i 4-5 timer... For jeg havde jo ikk specielt ondt men kunne da godt mærke det.. ´

Jeg har bare ikk nogle til at ordne tingene for mig da min mand arbejder meget... så jeg føler jo lidt at jeg bli'r nødt til det..

Nåh men nu ligger landet altså sådan at jeg næsten ikk kan gå efter at have siddet ned en halv times tid... Jeg har så ondt så jeg næsten ikk engang kan komme ud på toilettet uden at tårerne triller ned af kinderne!! Det gør SÅ ondt og jeg føler nærmest at jeg ikk kan rejse mig rigtigt og heller ikk dreje i kroppen...

Altså hvad er det for noget?? Kan bækkenløsning gøre Så ondt efter bevægelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Bryndis

Anjamichell skriver:

Søde pigerne...

Jeg har for nogle dage siden... En lille uge.. fået konstanteret bækkenløsning af min fysioterapeut...

Og har derfor fået besked om at ta' den med ro og alle de normale forholdsregler... Desværre er jeg ikk så god til at sidde stille og har efter  en lille omgang akupunktur hos fysioterapeuten gået og ordnet værelser idag i 4-5 timer... For jeg havde jo ikk specielt ondt men kunne da godt mærke det.. ´

Jeg har bare ikk nogle til at ordne tingene for mig da min mand arbejder meget... så jeg føler jo lidt at jeg bli'r nødt til det..

Nåh men nu ligger landet altså sådan at jeg næsten ikk kan gå efter at have siddet ned en halv times tid... Jeg har så ondt så jeg næsten ikk engang kan komme ud på toilettet uden at tårerne triller ned af kinderne!! Det gør SÅ ondt og jeg føler nærmest at jeg ikk kan rejse mig rigtigt og heller ikk dreje i kroppen...

Ja det kan det desværre. Det er noget rigtig lort. Jeg havde selv bækkenløsning fra uge 23 og har det stadig lidt hvis jeg sidder forkert og min dreng er 4 mdr.
Men ja når de siger at man skal tage den med ro så SKAL man gøre det. Det bliver nemlig kun værre jo længere du kommer hen fordi at babyen bliver tungere og tungere.

Anmeld

7. marts 2011

2721

JA det kan det

Jeg måtte blive siddene i s-toget til ende stationen og tilbage igen fordi jeg ikke kunne rejse mig så kraftig var smerterne. Troede jeg skulle dø
De sidste 3mdr af graviditeten var jeg fange i mit eget hjem. Kunne ikke holde ud at sidde, ligge gå eller stå det var SÅ hårdt!

Anmeld

7. marts 2011

tazz

JA det kan det.

Jeg var sygemeldt de sidste 3 uger inden barsel, og der måtte jeg planlægge min uge. To gange om ugen skulle jeg på hospitalet, og dagen før og dagen efter blev afsat til afslapning på sofaen,for der havde jeg bare ondt. Til sidst gik jeg rundt i lejligheden med en gymnastikbold som rollator og det tog mig mellem 15 og 20 minutter at gå op i lejligheden på 1.sal.

Tag det alvorligt og pas på dig! Her 6 år senere er jeg stadig plaget af det. Kan ikke støvsuge og skal virkelig passe på med, at løfte min datter. Har så ondt nogle dage, at jeg næsten ikke kan stå på benene.

Anmeld

7. marts 2011

Sille10

Ja, desværre. Og i mit tilfælde er det kun blevet værre og værre.

Når de siger at du skal slappe, skal du gøre det. Ellers fortryder du det bagefter.

Husk at passe på dig selv!

Anmeld

7. marts 2011

mortilnoahogmelina

Velkommen til det som jeg kalder helvede  - jeg fik konstaterede bækkenløsning da jeg blot var 4 måneder henne i min graviditet . 

Da jeg var 4 1/2 måned henne blev jeg sygemeldt på fuldtid , og frem til barsel . 

Jeg var så hæmmet af det til sidst at jeg ikk kunne rejse mig fra min seng selv , og selvom jeg fik en hånd så trillede tårerne ned af mine kinder . det er det mest smertefulde jeg har opleve . 

Og jeg vil bare pointere det bliver absolut ikk mindre smertefuldt i løbet af din graviditet , så søger endelig for at skåne dig selv , den fejl lavede jeg nemlig , og det kostede dyrt i sidste ende . 

Så lav ikk for meget af gangen , det gør det kun værest for dig selv i sidste ende. 

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Anjamichell skriver:

Søde pigerne...

Ja DET kan det.
Tag lidt smertestillinde...det må du gerne og læg dig så ned på gulvet på ryggen med benene op over et stolesæde og prøv at spænde af.
Og så må du respektere din krop.
Ellers kan du skade dit bækken permanent.
grunden til at du får så ondt er, at du producere for meget "løsnehormon" som smidiggør senen der holder de to bækkenhalvdele sammen, og så skrider bunden af bækkenet ud til hver sin side...og det er det, der gør så ondt.
Jeg har kronisk bækkenløsning og er invalideret af det resten af mit liv, en skade der brød ud for snart 3 år siden, og det er utroligt smertefuldt og bliver aldrig bedre.
Så respektér dit bækken og tag kun små opgaver på dig i tiden der kommer indtil du har født.
Hvil meget men hold dig også igang.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. marts 2011

tazz

SussieThyssen skriver:

Ja DET kan det.
Tag lidt smertestillinde...det må du gerne og læg dig så ned på gulvet på ryggen med benene op over et stolesæde og prøv at spænde af.
Og så må du respektere din krop.
Ellers kan du skade dit bækken permanent.
grunden til at du får så ondt er, at du producere for meget "løsnehormon" som smidiggør senen der holder de to bækkenhalvdele sammen, og så skrider bunden af bækkenet ud til hver sin side...og det er det, der gør så ondt.
Jeg har kronisk bækkenløsning og er invalideret af det resten af mit liv, en skade der brød ud for snart 3 år siden, og det er utroligt smertefuldt og bliver aldrig bedre.
Så respektér dit bækken og tag kun små opgaver på dig i tiden der kommer indtil du har født.
Hvil meget men hold dig også igang.

Kærligst
Sussie

Hvad gør du for smertelindring?

jeg fik sat min symfyse på plads ved en kiropraktor (AV FOR....), men de andre gør stadig vanvittigt ondt. Jeg går til KranioSakralTerapi når det er virkelig slemt.

Anmeld

7. marts 2011

Skouboe

Ja, det kan det. Det er derfor din fys siger at du skal holde dig i ro

Det kan godt være det ikke gør ondt mens du går rundt, eller når du lige har været til akupunktur, men det betaler prisen senere.

Du skal altså passe på! Du kan risikere at din bækkenløsning ikke går væk igen efter fødslen!

Anmeld

7. marts 2011

tinasmor

Anjamichell skriver:

Søde pigerne...

Ved bare, at jeg i sidste graviditet ingenting kunne de sidste par måneder. Kunne ikke gå ned og handle (eller bare kigge i butikker) det gjorde bare SÅ ondt. Jeg havde ellers hele graviditeten glæder mig til den måned inden fødslen hvor jeg bare kunne lave en hel masse og forkæle mig selv. Men desværre blev det bare sådan, at jeg kun kunne sidde der hjemme og glo fordi det gjode ondt bare at gå ud i køkkenet. BB-løsning er et helvede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.