Skal til NF i morgen formiddag! :D Hvad skal der mon ske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

MaybeBaby

Og iiiih jeg glæder mig - og alligevel er der sammen med de 99 glade, spændte tanker én enkelt hvor man lige får tænkt worst case scenario: Intet hjerteblink! Men det skal der altså også være plads til - risikoen er der jo. Men jeg føler ikke, at der er noget galt, så jeg glæder mig mest af alt

Men selve NF... er det ikke bare et rum, en læge/jordmor mig og min kæreste og så bare finde baby og få nogle billeder eller er der mere, der sker?

/Mette 12+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

tinasmor

Jov det er rigtigt hvad du beskriver. Inden da taster hun lige nogle oplysninger ind og så fortæller hun jer også (bagefter scanningen tror jeg) hvad jeres tal er for et barn med downs (sammenholdt med din tidligere taget bp) Hun siger så, at det er et tal som selvfølgelig ikke garanterer at noget er galt.

Ved scanningen måler de om baby er så stor som den skal være på det tidspunkt og kigger på nakkefold.

Hvis I er heldige (er man jo som regel får man et par gode billeder med hjem til at vise til de stolte bedsteforældre.

Held og lykke

Anmeld

7. marts 2011

lykke78

Jeg skal osse til nakkefolds scanning i morgen.. Smiler.. Glæder mig da jeg ikke ved nøjagtig hvor langt jeg er henne og her får svar på det osse!! Det er en sonongraf eller en læge som laver scanningen... Og det tager ca. 30 min lidt forskelligt...
Jeg glæder mig meget... Har ved mine 2 drenge blevet scannet et par gange inden nakkefolds scanningen men ved denne først nu. Så det bliver helt specielt at se den da den jo ligner et lille menneske nu..
Og måske kønnet..

Anmeld

7. marts 2011

Maalene

Vil bare ønske dig held og lykke søde - glææææder mig til en update

Anmeld

7. marts 2011

MaybeBaby

tinasmor skriver:

Jov det er rigtigt hvad du beskriver. Inden da taster hun lige nogle oplysninger ind og så fortæller hun jer også (bagefter scanningen tror jeg) hvad jeres tal er for et barn med downs (sammenholdt med din tidligere taget bp) Hun siger så, at det er et tal som selvfølgelig ikke garanterer at noget er galt.

Ved scanningen måler de om baby er så stor som den skal være på det tidspunkt og kigger på nakkefold.

Hvis I er heldige (er man jo som regel får man et par gode billeder med hjem til at vise til de stolte bedsteforældre.

Held og lykke

Uha, ja der er mange der gerne vil se lidt billeder, så håber i hvert fald, at vi får et par gode med! Og mange tak for svaret

Anmeld

7. marts 2011

Annette A

Hej og jo du har ret i meget af det du skriver. Man ser baby på skærmen, kigger på hjertet, størrelsen og får fastsat en termin ud fra det og ser baby fra forskellige vinkler evt. Så kan du jo nok købe billeder med hjem og så får du selvfølgelig at vide hvordan nakkefolden ser ud og et tal på sandsynligheden for down syndrom. 

Kender godt tanken om nu alt er ok når man ser derind og man er lidt nervøs men også glæder sig til at se den lille hoppe rundt derinde. Var selv til nf-skanning i sidste uge og syntes jo selvfølgelig det var helt fantastisk, når først man har set hjerteblink. 

De bedste ønsker til Jer og håber I får en dejlig oplevelse i morgen. 

Anmeld

7. marts 2011

tinasmor

lykke78 skriver:

Jeg skal osse til nakkefolds scanning i morgen.. Smiler.. Glæder mig da jeg ikke ved nøjagtig hvor langt jeg er henne og her får svar på det osse!! Det er en sonongraf eller en læge som laver scanningen... Og det tager ca. 30 min lidt forskelligt...
Jeg glæder mig meget... Har ved mine 2 drenge blevet scannet et par gange inden nakkefolds scanningen men ved denne først nu. Så det bliver helt specielt at se den da den jo ligner et lille menneske nu..
Og måske kønnet..

Det kan de ikke se allerede nu. Og selv hvis det er en gavet jm/sygeplejske der scanner, så er jeg næsten 100 procent sikker på at de aldrig ville sige noget. Selv ved de kønscanninger man kan købe sig til siger de plus uge 16 (i hverfald de store i kbh) De to gange jeg har været til MD scanning i uge 20 på Hvidovre sagde scanningsdamen til mig, at de kun ville sige det med sikkerhen hvis det var en pige, efter jeg var i uge 24

Anmeld

7. marts 2011

MaybeBaby

lykke78 skriver:

Og måske kønnet..

Jeg blev gravid rigtig hurtigt efter jeg smed p-pillerne, så jeg har det de kalder en usikker termin, så det hjælper lige, at baby kan blive målt, og der kan komme lidt mere sikkerhed mht. hvor langt jeg er henne Og er det ikke først henne omkring uge 20, at man kan se kønnet?

/Mette

Anmeld

7. marts 2011

MaybeBaby

Maalene skriver:

Vil bare ønske dig held og lykke søde - glææææder mig til en update

Mange tak, du! Og nu er der kun 2 uger til, det er dig!

Anmeld

7. marts 2011

MaybeBaby

cortsen skriver:

Hej og jo du har ret i meget af det du skriver. Man ser baby på skærmen, kigger på hjertet, størrelsen og får fastsat en termin ud fra det og ser baby fra forskellige vinkler evt. Så kan du jo nok købe billeder med hjem og så får du selvfølgelig at vide hvordan nakkefolden ser ud og et tal på sandsynligheden for down syndrom. 

Kender godt tanken om nu alt er ok når man ser derind og man er lidt nervøs men også glæder sig til at se den lille hoppe rundt derinde. Var selv til nf-skanning i sidste uge og syntes jo selvfølgelig det var helt fantastisk, når først man har set hjerteblink. 

De bedste ønsker til Jer og håber I får en dejlig oplevelse i morgen. 

Okay, troede ikke man skulle betale for billederne? Hmm... Godt manden har taxa-tegnebogen med!  Men lækkert med jeres NF scanning! Åh, jeg glæder mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.