Det er mig der står bag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

CiSo

DAs mor skriver:

et råd: find sammen frem til hvad der er rigtigt for jer - og lad være med at blive påvirket af hvad folk skriver/siger! ingen andre end jer ved hvad der er rigtigt for jer.

Når I så har truffet jeres valg så fokuser på de positive historier

Tusind tak for råd, det vil jeg klart tage til mig. Og det er rigtig, man skal fokuserer på det positive.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Benjamins'mor

Det er bare sur røv når sådan noget sker.

Jeg kan godt forstå du er rigtigt ked af det, jeg ville heller ikke kunne overskue et barn mere nu (benjamin er kun 2 mdr). Jeg ville nok heller ikke kunne klare en abort. Så håber da virkeligt ikke det sker for mig (er lige startet på p-piller igen efter fødslen).

Jeg kan sagtens forstå dig. Det må bare ikke være rart at skal tage en sådan beslutning.

Jeg håber virkeligt i finder ud af det rette for jer, og det i får det bedst med.

Anmeld

7. marts 2011

CiSo

Laulund87 skriver:

Tænk dig grundigt om og tag endelig ikke beslutningen før du er 100% sikker!

Du må gerne skrive privat hvis du vil snakke

Tusind tak, kunne nu godt tænkes jeg gerne ville gøre brug af dig..  

Anmeld

7. marts 2011

nielsen80

sophieamalia skriver:

Nu sover Cilas så nu har jeg bare lige brug for at der er nogle der kommer med gode råd eller siger det nok skal gå.

Det er mig der står bag  https://www.baby.dk/debat/94632pi1/graviditet/hvis-jeg-ikke-tager-meget-fejl-saa--.aspx !! 

Dette her troede jeg ikke skulle ske for mig, men kun naboen.. Og wupti så står man sku selv i det. 

Jeg har snakket med Rasmus, og der er meget der skal tages op til overvejelse.. 

Jeg er ret spilttet lige nu, og det samme er han..  Det er jo fantastisk med endnu en dejlig lille guldklump ingen tvivl om det. Men kan vi klare to unger, med økonomi? kan min krop klare det? Kan Cilas han er jo ikke andet end 4 mdr gammel? ved heller ikke helt om jeg kan overskue tanken om endnu en graviditet fødsel og endnu et spædbarn?  Der er så mange spørgsmål.. Øv øv øv, ville ønske jeg ikke skulle vælge!  

hvorfor holder de p-piller ikke??? Ahrg hvor er det surt.. Pille prævention er lort.

Hvad ville i gøre piger??

Sophie, som bare slet ikke kan samle sine tanker.. 

Kan desværre ikke komme med nogle gode råd, men ville lige give dig et . Det må være en meget hård situation at stå i, håbet I kommer godt ud af det på den anden side.

Anmeld

7. marts 2011

Laulund87

sophieamalia skriver:

Tusind tak, kunne nu godt tænkes jeg gerne ville gøre brug af dig..  

Det gør du bare hvis du lyster!

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Er ked af du står i den sitiuation.... Det bør ingen der ikke har lyst til børn lige nu gøre!

Jeg håber så inderligt i hurtig finder den løsning der passer jer bedst, for jo længere du kommer hen jo svære bliver valget nok....

Hvad jeg selv havde valgt? Jeg havde valgt barnet, det er jeg ikke et sekund i tvivl om....

Knus

Anmeld

7. marts 2011

L.J.L

Nu sover Cilas så nu har jeg bare lige brug for at der er nogle der kommer med gode råd eller siger det nok skal gå.

Det er mig der står bag  https://www.baby.dk/debat/94632pi1/graviditet/hvis-jeg-ikke-tager-meget-fejl-saa--.aspx !! 

Dette her troede jeg ikke skulle ske for mig, men kun naboen.. Og wupti så står man sku selv i det. 

Jeg har snakket med Rasmus, og der er meget der skal tages op til overvejelse.. 

Jeg er ret spilttet lige nu, og det samme er han..  Det er jo fantastisk med endnu en dejlig lille guldklump ingen tvivl om det. Men kan vi klare to unger, med økonomi? kan min krop klare det? Kan Cilas han er jo ikke andet end 4 mdr gammel? ved heller ikke helt om jeg kan overskue tanken om endnu en graviditet fødsel og endnu et spædbarn?  Der er så mange spørgsmål.. Øv øv øv, ville ønske jeg ikke skulle vælge!  

hvorfor holder de p-piller ikke??? Ahrg hvor er det surt.. Pille prævention er lort.

Hvad ville i gøre piger??

Sophie, som bare slet ikke kan samle sine tanker.. 

Jeg kan sagtens følge dit dilemma, det må slet ikke være sjovt at stå i din situation!

Men jeg er nu af den holdning, at hvis der er det mindste tvivl så skal man ikke få barnet.

Jeg har selv stået i en situation hvor jeg blev uventet gravid (også på p-piller) og jeg tog beslutningen om abort ud fra min reaktion da jeg så testen var positiv (jeg græd, ikke glædestårer, og var nærmest i chok) Og jeg har aldrig fortrudt den beslutning.

Men det er jo dig der skal tage valget.

Håber du får truffet det valg som er mest rigtigt for dig og din lille familie.

ps. havde jeg skulle træffe sådan et valg idag så havde jeg valgt abort, udelukkende fordi vi har nok i den ene vi har, ihvertfald for nu

Anmeld

7. marts 2011

tinasmor

Havde I snakket om (før positiv test) sådan løst omkring 1) ønsker I flere børn? 2) skulle det være tæt eller langt mellem?

Nogle vil jo med vilje gerne have psydo -tvillinger pga f.eks at forældre tror og håber, at de vil få meget ud af hinanden i barndommen og være tæt tætte senere hen. Nogle vil gerne have dem tætte fordi de måske gerne vil have to børn og gerne vil have "baby-stadiet" med ble, søvnløse nætter osv overstået relativ hurtigt, så man ikke skal starte forefra når den ældste er blevet 3-4 år.

Nogle vil gerne have der er lidt længere i mellem (måske 3 år) så der er mere overskud, og mere tid til at "nyde" det første barn. Og selv lige komme over den hårde tid med et spædbarn.

Selv prøvede vi efter 6 måneder. Blev gravide efter 1 år. Mistede senere i gravidteten, kunne ikke blive gravide igen men venter os nu igen. Derfor blev det sådan at hun bliver næsten 3 et halvt år når hun bliver søster. Vi ville gerne have at hun havde været mindre. Men det er også noget helt andet når det er et VALG man kan tage, og ikke som i jeres tilfælde hvor I er blevet tvunget til at tage en beslutning.

Jeg tænker lidt at I jeres situation bliver det jo næsten som tvillinger. Det er der jo heldigvis mange der klare rigtig fint. Spøgsmålet er bare, og det er det I ønsker. Vælger I at få barnet, er jeg sikker på, at I sagtens kan klare det, så længe man er indstillet på at de første år bliver hårde. Vælger I abort skal du bare være opmærksom på altid at huske i fremtiden at I gjorde det fordi det simpelthen var det bedste for jer på det givne tidspunkt.

Anmeld

7. marts 2011

DianaM

uf for en situation at stå i.

til dig...

Jeg har heldigvis aldrig stået i situationen, men ved at jeg ville vælge barnet. Dette udfra, at jeg selvom jeg fik AKS 6 uger før termin og måtte være en måned på neo, allerede efter kort tid følte, at jeg var klar igen.

Jeg "måtte" så ikke, da lægerne rådede os til at vente 2 år ved kejsersnit, så derfor har vi nu ventet 2 år.

Vi har så også været heldige at have en dejlig nem datter og ved at vi altid kan få den støtte vi behøver fra vores familier. Så jeg ville ikke tøve, dog skal det jo føles rigtigt for jer. Nu er vi også begge ude over uddannelse mm. så den bekymring har vi heller ikke.

Så lyt til hinanden, med for og imod, og find så ud af hvad der er bedst for jer.

Anmeld

7. marts 2011

Magsen

sophieamalia skriver:

De p-piller er godt nok ikke til at stole på..

Jeg er virkelig også splittet i hvilket jeg skal vælge.. Tænker virkelig også bare på Cilas.. 

åh, hvor er det surt. Tak for kram. 

åååårh hvor suuuurt !!! 

KÆMPE   !!! 

I have NO idea, hvad jeg ville have gjort, er imod abort men ville SLET SLET SLET ikke kunne overskue et barn til lige nu (naomi er 4 måneder)

MEN, så vil jeg også lige sige, min kæreste og hans storebror er meget tætte og har haft det RIGTIG godt med at have været det, han er 15 måneder ældre så, det er næsten nøjagtig det samme, som din situation.. 

en masse trøste krammer fra mig !! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.