min mødregruppe?!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Isabella_mor

jeg er kommet i en mødregruppe... ooog...!! alle deres børn er over 8 mdr.. dvs MEGET ældre end mit udviklingsmæssigt..!!

de før grød og kravler. ja der er endda nogen af dem der kan stå.. næsten gå...!!

jeg ved ikke rigtigt om jeg passer ind..!!!

pigerne er sikkert smadder søde.. men jeg kan jo ikke tale med dem... jeg kan kun hære på deres min baby får den grød og min baby får det mad og min baby kan sidde selv og kravle..

hvis jeg siger min baby har først lige lært at holde hovedet føler jeg mig bare så langt bagud selvom min dreng kun er 2 mdr..

jeg tror jeg tager derhen en gang til.. og så må jeg se om det er noget jeg kan bruge til noget ellers må jeg bede min sp om at komme i en rigtig mødregruppe med børn på min drengs alder... er det for meget forlangt.. min sp er rigtig sød.. men hvad fanden skal jeg lave i en gruppe med så store børn...!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

LC

Tror der er stor forskel på mødregrupper.

Jeg har altid været lidt træt af at min datter var den ældrste i gruppen, og hun er også ekstremt hurtig motorisk, så  hun har kunne noget i en måned mindst før de andre baby begynder at overveje det.

Er selvfølgelig glad for at hun kan så meget, men er også sværet at snakke med andre om når deres babyer ikke er kommet så langt. Så ville jeg synes man kunne få mere ud af at have et barn der var lidt yngre, og så få gode erfaringer fra de andre.

Men vil omvent også give dig ret 6mdr forskel er måske lidt meget.

Tror der er 4 mdr, fra den yngste til den ældste i min mødre gruppe og de ligger jævnt fordelt med 14 dage 3 uger imellem børnene.

Ring og spørg din Sp. eller opsøg evt andre her på baby.dk eller min-mave.dk, som bor i samme område som dig og har haft termin samtidigt, så kan du "lave din egen mødregruppe"

Anmeld

7. marts 2011

cammai

Profilbillede for cammai

Jeg vil nu give dig ret i at det er en forkert mødregruppe du er endt i. Meningen er jo netop at man kan støtte hinanden og udveksle erfaringer og jeg ville også have svært ved at forholde mig til 6 mdr ældre babyer. Noget andet er jo at alle de andre jo så sandsynligvis vil starte på arbejde indenfor de næste par mdr og så plejer de jo gerne at opløse sig lige så stille og roligt de mødregrupper.

Kan du ikke prøve at ringe til sp og spørge efter en mere aldersvarende gruppe? Det tror jeg jeg ville gøre.

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

jo det tror jeg at jeg ville gøre. ellers er det med at lave min egen mødregruppe med folk her fra baby.. men de fleste er jo nok kommet i en gruppe ved hjælp fra deres egen sundhedsplejerske..

den mødregruppe jeg er kommet i er åbentbart sådan noget kommune noget med unge mødre... de er i alderen 18 til 22.. måske var der en enkelt på 23...  jeg er den ældste med det yngste barn....  og så er der en sundhedsplejerske som ALLE gerne vil tale med, og så får man ikke rigtig talt med hianden mødrene imellem.. men nu har jeg somsagt også kun været der en enkelt gang.. og følte mig bestemt udenfor især fordi at den mødregruppe jo faktisk har eksisteret siden deres børn var på min drengs alder..

jeg kan så godt se fordelen ved at være med en sundhedsplejerske da de godtnok spørger om mange ting, det er helt vildt.. men ulempen er lige så stor ved at man jo ikke kommer hinanden ved... og endnu en fordel er jo også at man ikke skal have folk hjem til sig. dvs at man kommer ud og mødes et neutralt sted.. men stadigvæk... jeg er i tvivl om jeg skal give det en chance... jeg kan jo altid bruge andres erfaringer.. men jeg vil nu også gerne kunne dele lidt ud af mine erfaringer... så jeg ikke bare sidder der og er den der stiller spørgsmål hele tiden...

jeg tror jeg tager derhen igen næste gang... og hvis jeg føler mig udenfor igen, så tager jeg den med min sp den 23... der kommer hun nemlig igen...

Anmeld

7. marts 2011

2babygirls

isabellamor skriver:

jeg er kommet i en mødregruppe... ooog...!! alle deres børn er over 8 mdr.. dvs MEGET ældre end mit udviklingsmæssigt..!!

de før grød og kravler. ja der er endda nogen af dem der kan stå.. næsten gå...!!

pigerne er sikkert smadder søde.. men jeg kan jo ikke tale med dem... jeg kan kun hære på deres min baby får den grød og min baby får det mad og min baby kan sidde selv og kravle..

hvis jeg siger min baby har først lige lært at holde hovedet føler jeg mig bare så langt bagud selvom min dreng kun er 2 mdr..

jeg tror jeg tager derhen en gang til.. og så må jeg se om det er noget jeg kan bruge til noget ellers må jeg bede min sp om at komme i en rigtig mødregruppe med børn på min drengs alder... er det for meget forlangt.. min sp er rigtig sød.. men hvad fanden skal jeg lave i en gruppe med så store børn...!!

Ej undskyld jeg siger det, men hun er da en klaphat ikke at lave en gruppe hvor de er født inden for max en måneds afstand.

I min mødregruppe er den ældste 10 dag ældre end den yngste!!!

Du får INTET ud af den gruppe, fordi I ikke er samme sted i livet, selvom I godt nok alle har babyer!!!

Skynd dig og ringe til hendes, så du kan komme i en ny gruppe.

Anmeld

7. marts 2011

Corn

isabellamor skriver:

Jeg ville bede om at SP fandt en anden gruppe.

Min første gruppe var jeg eneste 1. gangsmor og alle de andre havde lige fået nr. 3 og var mindst 8 år ældre end mig. Vi kunne sagtens sammen, men havde intet til fælles.

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

Tina&Martin skriver:

Ej undskyld jeg siger det, men hun er da en klaphat ikke at lave en gruppe hvor de er født inden for max en måneds afstand.

I min mødregruppe er den ældste 10 dag ældre end den yngste!!!

Du får INTET ud af den gruppe, fordi I ikke er samme sted i livet, selvom I godt nok alle har babyer!!!

Skynd dig og ringe til hendes, så du kan komme i en ny gruppe.

nu var det så et tilbud jeg selv sagde ja til. men jeg troede at det var et nyt hold jeg kom ind i.. det er så et hold der har eksisteret i 6 mdr... føler ikke jeg kan bruge det til en skid...

mine venninders piger er også den alder... jeg har sgu brug for nogle min dreng kan udvikle sig sammen med..

Anmeld

7. marts 2011

Ansemusen

Vi startede 6 i mødregruppen og der er kun 4 ugers forskel på den yngste (min dreng) og den ældste. Men måske det handler om hvor mange nybagte mødre der er i ens nærområde. Her på Frederiksberg er vi jo mange!

Anmeld

7. marts 2011

2babygirls

isabellamor skriver:

nu var det så et tilbud jeg selv sagde ja til. men jeg troede at det var et nyt hold jeg kom ind i.. det er så et hold der har eksisteret i 6 mdr... føler ikke jeg kan bruge det til en skid...

mine venninders piger er også den alder... jeg har sgu brug for nogle min dreng kan udvikle sig sammen med..

Ja ja, man vælger selv om man vil eller ej, men derfor skal de jo stadig vælge en gruppe mennesker som de føler kommer til at klikke og som er samme sted i livet.. Hun har helt klart lavet en fejl der!!!

Anmeld

7. marts 2011

Ansemusen

Hvad med at ringe igen og bede om at starte i rn ny gruppe som passer bedre i alder og som enten endnu ikke er startet eller som kun har været igang i kort tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.