bivirkninger Gonal f

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.619 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

baby84

Hej tøser

Er der nogle af jer som har haft det skidt efter start på gonal f.?

Første forsøg havde jeg ingen bivirkninger hverken af nedregulering eller gonal f, men denne gang har jeg været skidt tilpas og det fortsætter.

Under nedreguleringen havde jeg sådan nogle varmebølger, der gik igennem kroppen og nu efter Gonal f har jeg stadig dette plus en nu 4 dage lang hovedpine. Føler det er lidt som influensa. Er det normalt?

Har hørt at bivirkningerne skulle forsvinde når man begynder gonal f, men jeg har da bare fået flere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

otlitrom

Det lyder helt som da jeg tog det. Hovedpine og varmebølger... Influenza-følelsen.. Det hele.. Desværre holdt mit først, da jeg stoppede på Gonal f og æggene blev taget ud...

Anmeld

7. marts 2011

oo

jeg havde det på præcis samme måde, men da jeg sagde det til min fertilitetslæge, forklarede hun, at det ikke er Gonal-f'en, men de hormoner man tager FØR gonalen - jeg tog pergotime. men jeg fik det altså også først under gonalen, må jeg lige understrege, hedeture, raserianfald, grådanfald, latternanfald og de sidste forsøg fik jeg endda synsforstyrrelser

Anmeld

7. marts 2011

Sunflower

Tjuhl skriver:

jeg havde det på præcis samme måde, men da jeg sagde det til min fertilitetslæge, forklarede hun, at det ikke er Gonal-f'en, men de hormoner man tager FØR gonalen - jeg tog pergotime. men jeg fik det altså også først under gonalen, må jeg lige understrege, hedeture, raserianfald, grådanfald, latternanfald og de sidste forsøg fik jeg endda synsforstyrrelser

Jeg oplever også voldsomme synsforstyrrelser i disse dage. Og det passer ret godt at det er det hormon man tager inden Gonal F. Det er min 3. cyklus på Gonal F og dette er den eneste gang jeg har haft sådan rigtige bivirkninger og denne cyklus er jeg først blevet nedreguleret...

De værste bivirkninger jeg har er tudeture, synsforstyrrelser og meget pludselige humørsvingninger!

Anmeld

7. marts 2011

baby84

kitty skriver:

Det lyder helt som da jeg tog det. Hovedpine og varmebølger... Influenza-følelsen.. Det hele.. Desværre holdt mit først, da jeg stoppede på Gonal f og æggene blev taget ud...

okay.. det er godt at høre at det ikke er unormalt.. msåke endda et godt tegn da du nu har mave på

Anmeld

7. marts 2011

baby84

Tjuhl skriver:

okay tak for det..ja det er nok forklaringen. Gonal f skulle nemlig ikke give de symptomer. Bare underligt at det først begynder under gonal f og at man ikke reagerer ens under forsøgene.

Jeg har også haft de vildeste humørsvingninger og føler mig småsvimmel hele tiden. Det med synsforstyrrelser har jeg til gode, men håber jeg slipper

Anmeld

7. marts 2011

baby84

Sunflower skriver:

Jeg oplever også voldsomme synsforstyrrelser i disse dage. Og det passer ret godt at det er det hormon man tager inden Gonal F. Det er min 3. cyklus på Gonal F og dette er den eneste gang jeg har haft sådan rigtige bivirkninger og denne cyklus er jeg først blevet nedreguleret...

De værste bivirkninger jeg har er tudeture, synsforstyrrelser og meget pludselige humørsvingninger!

Tak for svar. betyder det at det er din første lange behandling eller at nedreguleringen først virker denne gang?

Anmeld

7. marts 2011

Sunflower

baby84 skriver:

Tak for svar. betyder det at det er din første lange behandling eller at nedreguleringen først virker denne gang?

Det er min første IVF behandling. De andre gange har jeg taget Ganal F med henblik på IUI. Nedreguleringen har fungeret fint omend det tog ca. 4 dage længere end beregnet... Al den ventetid Nu er jeg bare så spændt!! Regner med ÆU i starten af uge 11

Anmeld

7. marts 2011

baby84

Sunflower skriver:

Det er min første IVF behandling. De andre gange har jeg taget Ganal F med henblik på IUI. Nedreguleringen har fungeret fint omend det tog ca. 4 dage længere end beregnet... Al den ventetid Nu er jeg bare så spændt!! Regner med ÆU i starten af uge 11

okay. hvor spændende.. Må jeg spørge hvorfor du er i behandling? Kan kan godt forstå ventetiden er lang. jeg er også  ved at gå til af utålmodighed. vil bare være gravid denne gang.

Anmeld

7. marts 2011

Sunflower

baby84 skriver:

okay. hvor spændende.. Må jeg spørge hvorfor du er i behandling? Kan kan godt forstå ventetiden er lang. jeg er også  ved at gå til af utålmodighed. vil bare være gravid denne gang.

Ja, jeg ønsker det også bare så meget, og det lader bare til at alle omkring en bliver gravide i øjeblikket - hvilket jo er dejligt men også enormt svært at tackle

Jamen vi er i behandling fordi mandens soldater ikke er i top og jeg er på vippen til PCO. Jeg opfylder ikke helt kriterierne til PCO men har altså meget uregelmæssige mens, det gør det jo ikke ligefrem nemmere at time Hva' med dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.