Nervøs for hundehår/rengøring/allergi/baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

signe.

Vi har to hunde, og de fælder konsekvent hele året rundt, dog nogle måneder mere end andre. Men den ene sover i soveværelset og den anden enten i stue eller køkken.. vores lille er for tidlig født, men tager ikke skade af det, vi har snakket med både læger og SP. hvis bare bebs ikke ligger i hundekurven og jeg har slet ikke tid til at vaske gulv hver dag. støvuger cirka hver 2-3 dag og vasker gulv cirka hver 4 dag, dog oftere i køkken og bryggers pga alt det regn og mudder der bliver slæbt ind lige i tiden...

man skal tænke på at man kan også gøre det for klinisk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

170811

Fenja09 skriver:

Hvis du støvsuger inden barnet kravler rundt på gulvet, så tvivler jeg på, at de hundehår der i så fald stadig er tilbage eller kommer, er så lidt, at det bestemt ikke har noget at sige med barnets helbred.

Jeg kan også støvsuge hele tiden, men vælger ikke at bruge min tid udelukkende på det, for så kan jeg ikke lave andet  Børnene skal nok overleve hundehår, kattehår osv, så længe man holder det nogenlunde rent.

Tror tit, at folk holder deres børn alt for sterile og det gør kun, at de har sværere ved at stå imod evt. bakterier, hundehår ect.

Uden at have fakta ved min side, lyder det for mig som om, at alt det med at børn får allergi er mere udbredt idag end for 30 år siden og tror desværre at det har at gøre med, at forældre er ALT for beskyttende overfor deres børn og "snavs". Og i dit tilfælde og mange andres er hjemmet jo rent, så fordi der ligger ligger hundehår i hjørnet og lidt jord i gangen sker der altså ikke noget ved - børn har overlevet ting der var værre  

Så synes sagtens at du med god samvittighed kan slappe helt af omkring hår i dit hjem, du er jo opmærksom på det og gør noget ved det - det skal nok gå det hele - med hundehår og det hele

Ja du har nok ret.

Alle folk har bare sagt til mig, iiih så skal du til at være sådan et rengøringsmonster når den lille kommer, med de to hunde, ellers får den allergi, og blablabla. Har aldrig været totalt vild med rengøring, og har aldrig gået særlig meget op i det. Så nu er jeg begyndt at tage mig selv i nakken efter jeg er blevet gravid, og synes jeg gør meget rent. Også er der stadig hundehår.. Så bliver man altså lidt nervøs for om alle folk har ret.

Men lyder til at hvis jeg bare støvsuger hver dag og ellers sørger for her er rent og pænt så dør vores bebse nok ikke

Som jeg har skrevet længere oppe så har jeg virkelig også overejet at anskaffe mig en robotstøvsuger til at hjælpe mig lidt. Har læst om en der skulle være ekstra god til dyrehår osv., som koster 2500 så den har jeg skrevet ind i "skal anskaffes inden baby kommer"-listen

Anmeld

8. marts 2011

170811

Mor-til-Hasse skriver:

Vi har to hunde, og de fælder konsekvent hele året rundt, dog nogle måneder mere end andre. Men den ene sover i soveværelset og den anden enten i stue eller køkken.. vores lille er for tidlig født, men tager ikke skade af det, vi har snakket med både læger og SP. hvis bare bebs ikke ligger i hundekurven og jeg har slet ikke tid til at vaske gulv hver dag. støvuger cirka hver 2-3 dag og vasker gulv cirka hver 4 dag, dog oftere i køkken og bryggers pga alt det regn og mudder der bliver slæbt ind lige i tiden...

man skal tænke på at man kan også gøre det for klinisk..

470 gram? Wow ...Hvor længe var du henne da du fødte?

Jaa ved godt det kan blive for klinisk, men synes jeg bestemt ikke her er, selvom jeg støvsuger hver dag og tørre overflader af hver dag Gulvvask hver dag, er nu også mest her med mudder, regn osv.. Hundene er ude i haven og selvom man tørre poter så synes jeg bare at man hurtigt kan se deres tilstædeværelse på trægulvet

Anmeld

8. marts 2011

Tkcuf

tror ikke det bliver et større problem end du gør det til.. jeg er selv opvokset med hund og kat- selv i senge og sofaer  og hverken mig eller mine tre søskende fejer noget.

mine to børn er også dagligt udsat for både hunde og kaninhår, godt nok er de ikke i sengen (det kun den mindste hvalp der ikke fatter det og nogle gange sover i vores seng) men ellers er de i alle rum og der har intet været. mine børn er S på 3 år- og X på 3 mdr.. Børn og dyr er en fantastisk blanding- hvis bare man bruger sin fornuft.

Anmeld

8. marts 2011

signe.

170811 skriver:

470 gram? Wow ...Hvor længe var du henne da du fødte?

Jaa ved godt det kan blive for klinisk, men synes jeg bestemt ikke her er, selvom jeg støvsuger hver dag og tørre overflader af hver dag Gulvvask hver dag, er nu også mest her med mudder, regn osv.. Hundene er ude i haven og selvom man tørre poter så synes jeg bare at man hurtigt kan se deres tilstædeværelse på trægulvet

jeg var i uge 24+4...

Ja, man kan ikke leve med hundene men heller ikke uden mudrede poter eller ej, hehe

Anmeld

8. marts 2011

Kloster

Ja det sidste stykke tid har jeg virkelig gjort en indsats i mit rengøring. er 16+5 men er mere bevidst om at mine 2 lækre hunde SVINER!

Men selvom jeg støvsuger HVER eneste dag så synes jeg godt nok det er svært at komme støv og hundehår til livs. Og nu bliver jeg simpelthen så urolig for om babyen der kommer til august nemt kan udvikle allergi?

Jeg prøver at støve af hver dag, støvsuge og vaske gulv.

Vi har vænnet hundene til at sove i stuen istedet for soveværelset så der aldrig skal være hunde på værelset. Men resten af huset er de jo i.

Hvordan klarer i andre det der med flere hunde og baby, og er risikoen for allergi stor eller ikke så stor???

Vi har to store hunde på omkring 30 kg hver. Korthåret, men synes nu de fælder rigeligt alligevel.

Hej.

Vi har også 2 store hunde - 2 labber. Og de sviner vel også. Men vi har trægulve og jeg støvsuger ca 3 gange om ugen.

Nu er vores drenge store, men da de var små "gulv-børn" støvsugede jeg hver dag. Og det var det. Vores hunde er kun på gulvet, kommer altså ikke i møbler. De har et stykke gulvtæppe i stuen, de ligger på, når de kommer ind fra haven af. Og det bliver self støvsuget også. Køber nyt engang imellem og det er det.

Tror ikke børn udvikler allergi, når man har hund. Det er jo forskelligt hvad man er allergisk overfor.

VH Kloster

Anmeld

8. marts 2011

Fenja09

170811 skriver:

Ja du har nok ret.

Alle folk har bare sagt til mig, iiih så skal du til at være sådan et rengøringsmonster når den lille kommer, med de to hunde, ellers får den allergi, og blablabla. Har aldrig været totalt vild med rengøring, og har aldrig gået særlig meget op i det. Så nu er jeg begyndt at tage mig selv i nakken efter jeg er blevet gravid, og synes jeg gør meget rent. Også er der stadig hundehår.. Så bliver man altså lidt nervøs for om alle folk har ret.

Men lyder til at hvis jeg bare støvsuger hver dag og ellers sørger for her er rent og pænt så dør vores bebse nok ikke

Som jeg har skrevet længere oppe så har jeg virkelig også overejet at anskaffe mig en robotstøvsuger til at hjælpe mig lidt. Har læst om en der skulle være ekstra god til dyrehår osv., som koster 2500 så den har jeg skrevet ind i "skal anskaffes inden baby kommer"-listen

Lyder som om at du har ret godt styr på din rengøring og dine hundes hår, så tvivler meget stærkt på, at det vil blive et problem for dig, når bebsen kommer til verdenen

Mht støversuger, så findes der en (ønsker mig den selv) som er specielt egnet til dyrehår, lidt som den robotstøvsuger du nævner, det her er bare en "rigtig" støvsuger. Den kan købes på nettet til omkring 4000 kr, mener at den koster 500 eller 1000 kr mere i butikkerne.

Kender en del med dyr og dem som har investeret i støvsugeren kan kun anbefale den, så den ville bare være super optimal at have og tror bestemt at den er alle pengene værd

/Fenja

Anmeld

9. marts 2011

170811

Fenja09 skriver:

Lyder som om at du har ret godt styr på din rengøring og dine hundes hår, så tvivler meget stærkt på, at det vil blive et problem for dig, når bebsen kommer til verdenen

Mht støversuger, så findes der en (ønsker mig den selv) som er specielt egnet til dyrehår, lidt som den robotstøvsuger du nævner, det her er bare en "rigtig" støvsuger. Den kan købes på nettet til omkring 4000 kr, mener at den koster 500 eller 1000 kr mere i butikkerne.

Kender en del med dyr og dem som har investeret i støvsugeren kan kun anbefale den, så den ville bare være super optimal at have og tror bestemt at den er alle pengene værd

/Fenja

Er det sådan en dyson animal poseløs en?

Jeg købte engang sådan en,og fik afvide hvis den ikke levede op til forventningerne så kunne jeg aflevere den tilbage. Havde den i en uge, og jeg afleverede den tilbage for synes ikke den støvsugede bedre end den jeg havde i forvejen. Som også var en specielt til dyrehår som også har kostet en krig

Men god støvsuger, det er den helt bestemt

Anmeld

9. marts 2011

Fenja09

170811 skriver:

Er det sådan en dyson animal poseløs en?

Jeg købte engang sådan en,og fik afvide hvis den ikke levede op til forventningerne så kunne jeg aflevere den tilbage. Havde den i en uge, og jeg afleverede den tilbage for synes ikke den støvsugede bedre end den jeg havde i forvejen. Som også var en specielt til dyrehår som også har kostet en krig

Men god støvsuger, det er den helt bestemt

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske navnet på den  men Dyson er i hvert fald et dyrt mærke, så kunne sagtens være den. Jeg har bare hørt meget godt om den, hvis det er den - men det er jo nok en smagssag, ligesom alt andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.