Nervøs for hundehår/rengøring/allergi/baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.775 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

170811

Ja det sidste stykke tid har jeg virkelig gjort en indsats i mit rengøring. er 16+5 men er mere bevidst om at mine 2 lækre hunde SVINER!

Men selvom jeg støvsuger HVER eneste dag så synes jeg godt nok det er svært at komme støv og hundehår til livs. Og nu bliver jeg simpelthen så urolig for om babyen der kommer til august nemt kan udvikle allergi?

Jeg prøver at støve af hver dag, støvsuge og vaske gulv.

Vi har vænnet hundene til at sove i stuen istedet for soveværelset så der aldrig skal være hunde på værelset. Men resten af huset er de jo i.

Hvordan klarer i andre det der med flere hunde og baby, og er risikoen for allergi stor eller ikke så stor???

Vi har to store hunde på omkring 30 kg hver. Korthåret, men synes nu de fælder rigeligt alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

sophiemy

Har ikke tid til langt svar, men læs dette

http://www.netdyredoktor.dk/sw33182.asp

Anmeld

7. marts 2011

170811

madagaskar skriver:

Har ikke tid til langt svar, men læs dette

http://www.netdyredoktor.dk/sw33182.asp

Hej tak for dit indlæg, interessant artikel.

Anmeld

7. marts 2011

Fenja09

Der har været forsket en del i det med børn og kæledyrsallergi, og det har vist sig at børn som omgåes dyr fra de er spæd, har langt mindre risiko for at udvikle allergi, end børn som ikke har været i nærkontakt med dyr.

Synes ikke du skal bekymrer dig om det - de fleste børn får allergi pga. hustøvmider, ikke pga. hundehår

Vi har selv hund og to katte og venter en hund til i forbindelse med mandens nye arbejde. Synes selv at det er vigtigt at børn er i kontakt med dyr og ønsker bestemt ikke at leve uden kæledyr - medmindre barnet selvfølgelig udvikler allergi, så er man nødt til at skille sig af med dem.

/Fenja

Anmeld

7. marts 2011

170811

Fenja09 skriver:

Der har været forsket en del i det med børn og kæledyrsallergi, og det har vist sig at børn som omgåes dyr fra de er spæd, har langt mindre risiko for at udvikle allergi, end børn som ikke har været i nærkontakt med dyr.

Synes ikke du skal bekymrer dig om det - de fleste børn får allergi pga. hustøvmider, ikke pga. hundehår

Vi har selv hund og to katte og venter en hund til i forbindelse med mandens nye arbejde. Synes selv at det er vigtigt at børn er i kontakt med dyr og ønsker bestemt ikke at leve uden kæledyr - medmindre barnet selvfølgelig udvikler allergi, så er man nødt til at skille sig af med dem.

/Fenja

Ja det så jeg lige i artiklen der er blevet linket til. Det er altid rart at høre.

Men selvom jeg støvsuger hver morgen feks, så går der to sek også synes jeg at jeg kunne støvsuge igen! Og på et tidspunkt skal lille spir jo til at kravle rundt på gulvet, også vil han/hun jo nok få en del hundehår på sig.

Men det betyder ikke noget?

Anmeld

7. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

170811 skriver:

Ja det sidste stykke tid har jeg virkelig gjort en indsats i mit rengøring. er 16+5 men er mere bevidst om at mine 2 lækre hunde SVINER!

Men selvom jeg støvsuger HVER eneste dag så synes jeg godt nok det er svært at komme støv og hundehår til livs. Og nu bliver jeg simpelthen så urolig for om babyen der kommer til august nemt kan udvikle allergi?

Vi har vænnet hundene til at sove i stuen istedet for soveværelset så der aldrig skal være hunde på værelset. Men resten af huset er de jo i.

Hvordan klarer i andre det der med flere hunde og baby, og er risikoen for allergi stor eller ikke så stor???

Vi har to store hunde på omkring 30 kg hver. Korthåret, men synes nu de fælder rigeligt alligevel.

Synes IKKE du skal bekymre dig. Jeg har også hund, han må IKKE være i sofa og seng, ellers må han være alle steder, synes det er syndt at begrænse ham fra et rum.

Min datter kravler ikke rundt endnu, men når hun gør vil jeg nok støvsuge hver dag. Nu gør jeg det hver anden dag.

Tro mig når baby kommer, så er der ikke det samme tid til støvsugningen og mange andre ting :-) Man laver hurtig en prioritet fra dag til dag, også er det om det også kan overholdes alt afhængd hvad humør baby er i.

Men lad vær med at være bekymret, hvis baby får allergi, så tag den derfra, men seævfølgelig prøv at begræns hundehårene :-)

Anmeld

7. marts 2011

Fenja09

170811 skriver:

Ja det så jeg lige i artiklen der er blevet linket til. Det er altid rart at høre.

Men selvom jeg støvsuger hver morgen feks, så går der to sek også synes jeg at jeg kunne støvsuge igen! Og på et tidspunkt skal lille spir jo til at kravle rundt på gulvet, også vil han/hun jo nok få en del hundehår på sig.

Men det betyder ikke noget?

Hvis du støvsuger inden barnet kravler rundt på gulvet, så tvivler jeg på, at de hundehår der i så fald stadig er tilbage eller kommer, er så lidt, at det bestemt ikke har noget at sige med barnets helbred.

Jeg kan også støvsuge hele tiden, men vælger ikke at bruge min tid udelukkende på det, for så kan jeg ikke lave andet  Børnene skal nok overleve hundehår, kattehår osv, så længe man holder det nogenlunde rent.

Tror tit, at folk holder deres børn alt for sterile og det gør kun, at de har sværere ved at stå imod evt. bakterier, hundehår ect.

Uden at have fakta ved min side, lyder det for mig som om, at alt det med at børn får allergi er mere udbredt idag end for 30 år siden og tror desværre at det har at gøre med, at forældre er ALT for beskyttende overfor deres børn og "snavs". Og i dit tilfælde og mange andres er hjemmet jo rent, så fordi der ligger ligger hundehår i hjørnet og lidt jord i gangen sker der altså ikke noget ved - børn har overlevet ting der var værre  

Så synes sagtens at du med god samvittighed kan slappe helt af omkring hår i dit hjem, du er jo opmærksom på det og gør noget ved det - det skal nok gå det hele - med hundehår og det hele

Anmeld

7. marts 2011

Hvem?

170811 skriver:

Vi har en kæmpe Berner Sennen langhåret, MEN herhjemme er hun kun i vores køkken, gang og baggang - jeg vil ikke have hende i nærheden af ungernes legesager/senge eller for den sags skyld vores egen seng, jeg støvsuger flere gange dagligt, selvom hun ikke fælder meget er der stadig lidt.

Anmeld

8. marts 2011

170811

Mor til prinsessen :-) skriver:

Synes IKKE du skal bekymre dig. Jeg har også hund, han må IKKE være i sofa og seng, ellers må han være alle steder, synes det er syndt at begrænse ham fra et rum.

Min datter kravler ikke rundt endnu, men når hun gør vil jeg nok støvsuge hver dag. Nu gør jeg det hver anden dag.

Tro mig når baby kommer, så er der ikke det samme tid til støvsugningen og mange andre ting :-) Man laver hurtig en prioritet fra dag til dag, også er det om det også kan overholdes alt afhængd hvad humør baby er i.

Men lad vær med at være bekymret, hvis baby får allergi, så tag den derfra, men seævfølgelig prøv at begræns hundehårene :-)

Hmm jeg har bare valgt fra nu af at døren til soveværelserne altid er lukket. Også sover de i deres kurv i stuen.

Jeg ved godt at min tid jo bliver minimal og jeg ikke kommer til at have tid til at støvsuge to gange om dagen

Min kæreste og jeg har faktisk overvejet at anskaffe os en robotstøvsuger.. Ikke til at erstatte støvsugning, men som kan hjælpe os lidt på vej

Anmeld

8. marts 2011

170811

SanneBoe skriver:

Vi har en kæmpe Berner Sennen langhåret, MEN herhjemme er hun kun i vores køkken, gang og baggang - jeg vil ikke have hende i nærheden af ungernes legesager/senge eller for den sags skyld vores egen seng, jeg støvsuger flere gange dagligt, selvom hun ikke fælder meget er der stadig lidt.

Jeg har som skrevet afgrænset vores fra værelserne allerede, men ellers er de i resten af huset. Jeg vil nok når baby kommer få et gitter op mellem køkken og stue, men de vil ikke blive permanent afgrænset. Jeg vil prøve at få det til at fungere, der er jo ikke sindssygt mange hundehår hvis man passer støvsugningen, men lidt vil der altid være..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.