Hvordan fungere det med barsel oven i hinanden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Anonym trådstarter

her er det så 4 uger. øv hvis man ikke må gemme dem, lige nu er jeg på KH, så det er jo ikke arbejde godt nok, men så er reglerne nok strengere, eller er de de samme?

Dej det var ikke for rodet :b Men må nok hellere til den tid lige så ringet med min konsulent og høre an hvordan det hænger sammen : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

CamiRon

Valle81 skriver:

Reglen hedder at man min skal gemme 8 og maks må gemme 13:0)

Jeg gemte altså kun 4 uger. 140 timer helt præcist...

Anmeld

7. marts 2011

Valle81

CamiRon skriver:

Jeg gemte altså kun 4 uger. 140 timer helt præcist...

Okay:0) Så har jeg nok forstået forkert:0)

Anmeld

7. marts 2011

CamiRon

Valle81 skriver:

Okay:0) Så har jeg nok forstået forkert:0)

Ja det må du næsten have...

Anmeld

7. marts 2011

Kief31

Man bliver da ikke snydt, når man er på barsel er det jo for at være sammen med sit barn, og selvom den ene barsel starter i januar og den anden barsel slutter i februar, så er man jo stadig hjemme hos sit barn den måned.. Hvorfor skulle man have en ekstra måned for det..?

Anmeld

7. marts 2011

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Man bliver da ikke snydt, når man er på barsel er det jo for at være sammen med sit barn, og selvom den ene barsel starter i januar og den anden barsel slutter i februar, så er man jo stadig hjemme hos sit barn den måned.. Hvorfor skulle man have en ekstra måned for det..?

Jo man bliver snydt. Man er jo normalt ikke sammen med sit barn man venter, når man går fra 4 uger før termin, den tid er tiltænkt moren da en graviditet i den sidste tid kan være hård, smertefuld og beværet. så hvis man f.eks får 11 mdrs barsel normalt, ville jeg så kun få 10. forstår du?

Anmeld

7. marts 2011

Nemesis

Valle81 skriver:

Hejsa,

De bortfalder - du kan ikke få dem i den anden ende.

Det du fx kan gøre er at gemme min 8 uger fra barsel fra barn 1 hvis du kan aftale det med arbejdsgiver og så derved eft holde noget ferie i 4 uger og så gå fra de 4 uger før termin med barn2.

Hvis du holder alt barsel med barn 1 så forsvinder de 4 uger før. Jo du har ret til dem, men man skal ikke - men kun hvis du er på arbejde. Hvis du er på arbejde og hellere vil arbejde op til fødslen så må man gerne - men man får dem ikke i den anden ende.

Christina

jeps det var også mit svar :-)

De 4 uger før er jo en ret ikke et krav.

:-) Sisse

Anmeld

7. marts 2011

Kief31

Anonym skriver:

Jo man bliver snydt. Man er jo normalt ikke sammen med sit barn man venter, når man går fra 4 uger før termin, den tid er tiltænkt moren da en graviditet i den sidste tid kan være hård, smertefuld og beværet. så hvis man f.eks får 11 mdrs barsel normalt, ville jeg så kun få 10. forstår du?

Nej, for du er jo hjemme og har fri fra dit job i forvejen, du kan jo ikke have fri to gange på samme tid Det bliver da ikke nemmere at slæbe rundt på maven de sidste 4 uger, hvis du får 4 uger sammen med dit barn 11 mdr senere..

Og hvad så med dem der føder 4 uger før tid? De nå heller ikke at få dem..

Anmeld

7. marts 2011

Kief31

Hvis jeg melder mig syg i morgen, pga influenza.. Og er syg tre dage.. Men samtidig får forkølelse i de to af dagene, skal jeg så have to ekstra sygedage efter jeg er blevet rask?? For ellers bliver jeg jo snydt..

Anmeld

7. marts 2011

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Nej, for du er jo hjemme og har fri fra dit job i forvejen, du kan jo ikke have fri to gange på samme tid Det bliver da ikke nemmere at slæbe rundt på maven de sidste 4 uger, hvis du får 4 uger sammen med dit barn 11 mdr senere..

Og hvad så med dem der føder 4 uger før tid? De nå heller ikke at få dem..

Du misforstår tror jeg, det er i forvejn svært at forklare hehe.

Men tak for svarene alle sammen, må snakke med vejlederen før jeg ved det 100 %

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.