Hvordan fungere det med barsel oven i hinanden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Anonym trådstarter

Tænker lidt på om i tøser kan svare mig på det her : )

Hvis nu man har barsel med lad os kalde det BARN 1, og man når at blive gravid med BARN 2 og enlig skulle påbegynde BARN 2´s barsel før BARN 1´s barsel er slut. f.eks hvis nu BARN 1´s barsel skulle SLUTTE i februar, og BARN 2´s barsel STARTER i januar - 4 uger før termin, kan man så godt få lov at flytte de 4 uger til efter fødslen, forlænge den på den anden side af fødslen , i stedet for at den går tabt FØR fødslen, altså 4 uger før termin.

Tænker bare, hvis man har barsel oven i hinanden, så mister man jo den ENE måneds barsel man skulle have og vel os har rettighed til, med barn 2 ??

håber i forstår spørgsmålet : ) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Kief31

Det kan jeg ikke forestille mig, og kan heller ikke se, hvorfor man skulle det. Du går jo på barsel 4 uger før, fordi det kan være lidt belastende at arbejde op til fødsel, det vil jo ikke hjælpe dig at få 4 uger et år senere..

Er du feks syg af influenza, kan du jo heller ikke få ekstra sygedage efter sygdommen, bare fordi du samtidig med influenza får en anden sygdom også..

Anmeld

7. marts 2011

Mas

Man kan da spare på sin barsel så man ikke bruger hele barslen på en gang. Så kan du ved det tilfælde du beskriver vel forkorte din barsel med barn 1, påbegynde barsel med barn 2 og have noget barsel til gode. Så må du aftale med arbejdspladsen hvornår din rest barsel kan bruges...

Anmeld

7. marts 2011

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Det kan jeg ikke forestille mig, og kan heller ikke se, hvorfor man skulle det. Du går jo på barsel 4 uger før, fordi det kan være lidt belastende at arbejde op til fødsel, det vil jo ikke hjælpe dig at få 4 uger et år senere..

Er du feks syg af influenza, kan du jo heller ikke få ekstra sygedage efter sygdommen, bare fordi du samtidig med influenza får en anden sygdom også..

Tror du misforstår det. Hvis nu barn 1 barsel SLUTTER i FEB, og barn 2 STARTER i januar, så går man glip af 1 måneds barsel, da barn 1 barsel ikke er slut når barn 2 er startet? : )

Så er man blevet "snyt" for en hel måned som man har rettighed til : )

Der må da være nogle som har prøvet det her : )

Anmeld

7. marts 2011

Anonym trådstarter

Mas skriver:

Man kan da spare på sin barsel så man ikke bruger hele barslen på en gang. Så kan du ved det tilfælde du beskriver vel forkorte din barsel med barn 1, påbegynde barsel med barn 2 og have noget barsel til gode. Så må du aftale med arbejdspladsen hvornår din rest barsel kan bruges...

Tænkte mere på at forlænge/flytte de 4 uger før tirmin til sidst i barn 2´s barsel. Man må vist selv om, om man vil gå fra de 4 uger før eller først ved termin, så jeg kan vel godt bare flytte dem til sidst i forløbet i stedet for først? Ja må prøve at snakke med dem om det : )

Anmeld

7. marts 2011

Low

Anonym skriver:

Tror du misforstår det. Hvis nu barn 1 barsel SLUTTER i FEB, og barn 2 STARTER i januar, så går man glip af 1 måneds barsel, da barn 1 barsel ikke er slut når barn 2 er startet? : )

Jeg har tit tænkt på det samme men har intet svar

Anmeld

7. marts 2011

Anonym trådstarter

Low skriver:

Jeg har tit tænkt på det samme men har intet svar

hihi, okaj det er bare iorden :p

Anmeld

7. marts 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hejsa,

De bortfalder - du kan ikke få dem i den anden ende.

Det du fx kan gøre er at gemme min 8 uger fra barsel fra barn 1 hvis du kan aftale det med arbejdsgiver og så derved eft holde noget ferie i 4 uger og så gå fra de 4 uger før termin med barn2.

Hvis du holder alt barsel med barn 1 så forsvinder de 4 uger før. Jo du har ret til dem, men man skal ikke - men kun hvis du er på arbejde. Hvis du er på arbejde og hellere vil arbejde op til fødslen så må man gerne - men man får dem ikke i den anden ende.

Christina

Anmeld

7. marts 2011

CamiRon

Anonym skriver:

Tænker lidt på om i tøser kan svare mig på det her : )

Hvis nu man har barsel med lad os kalde det BARN 1, og man når at blive gravid med BARN 2 og enlig skulle påbegynde BARN 2´s barsel før BARN 1´s barsel er slut. f.eks hvis nu BARN 1´s barsel skulle SLUTTE i februar, og BARN 2´s barsel STARTER i januar - 4 uger før termin, kan man så godt få lov at flytte de 4 uger til efter fødslen, forlænge den på den anden side af fødslen , i stedet for at den går tabt FØR fødslen, altså 4 uger før termin.

Tænker bare, hvis man har barsel oven i hinanden, så mister man jo den ENE måneds barsel man skulle have og vel os har rettighed til, med barn 2 ??

håber i forstår spørgsmålet : ) 

Du kan gemme dine sidste 4 uger af barn1's barsel (eller mere hvis du vil) og du kan selv bestemme hvornår du så vil bruge de uger - efter aftale med din arb.giver selvfølgelig.  Hvis du stadig er i tvivl kan kommunen forklare dig det.

Jeg startede på job på deltid ved at bruge lidt barsel hver uge og blev gravid og skulle så på barsel igen. Kommunen stoppede så min deltidsbarsel og aktiverede min fuldtidsbarsel med barn nr. 2.

Min mand har så brugt vores sidste barsel fra barn nr. 1 her i vinter.

Håber ik det var alt for rodet!

Anmeld

7. marts 2011

Valle81

CamiRon skriver:

Du kan gemme dine sidste 4 uger af barn1's barsel (eller mere hvis du vil) og du kan selv bestemme hvornår du så vil bruge de uger - efter aftale med din arb.giver selvfølgelig.  Hvis du stadig er i tvivl kan kommunen forklare dig det.

Jeg startede på job på deltid ved at bruge lidt barsel hver uge og blev gravid og skulle så på barsel igen. Kommunen stoppede så min deltidsbarsel og aktiverede min fuldtidsbarsel med barn nr. 2.

Min mand har så brugt vores sidste barsel fra barn nr. 1 her i vinter.

Håber ik det var alt for rodet!

Reglen hedder at man min skal gemme 8 og maks må gemme 13:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.