vandbakkelser..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Bambii

Zafir skriver:

Når du først har fundet fidusen ved vandbakkelser, så er det PISSE NEMT og får aldrig galt. (man skal bare lige finde fidusen først og det er lige det svære ved vandbakkelser)

Det der oftest er årsagen til at de falder sammen, er hvis man ikke får konsistensen på dejen 110% i orden. - Jeg gør det at jeg tager en mel-ryster og putter mine æg i, så ryster jeg dem sammen og det er nemmere at dosere æggen. For tit er det jo ikke lige 4 æg eller 5 æg der skal i, men enten 4,75 æg eller noget i den stil ik?... Så er det med konsistensen i hvertfald i hus.

Derudover giver jeg mine lidt mere varme end der står. Jeg tager den på FORVARMET 190 grader varmluft også er det VIIIIGTIGT at man IKKE åbner ovnen før tidligst efter 25 min, for så falder de sammen. Hvorfor ved jeg ikke... Men det gør de

Så har jeg også erfaret at de skal være GODT gyldne inden man tager dem ud af ovnen.

Tilsidst kan man snyde, ved at putte en liiiille smule bagepulver i, så tager det den sidste risiko.

- HÅBER de her gode råd, kan få dine vandbakkelser til at strutte. Herhjemme ææææælsger vi vandbakkelser Laver dem tit.

Tak for de gode råd.. Må prøve mig frem.. For det er godt nok irriterende at det hele tiden mislykkedes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Nettemor

Bambii skriver:

okay.. når jeg lave det på kogepladen skal den vel stå på lav varme? Ellers bliver det ved brændt?

jeg plejer at smide det over i en skål efter melen er kommet i. for syns det er nemmere.. men du tager det bare af varmen...

Anmeld

6. marts 2011

Zafir

Bambii skriver:

Tak for de gode råd.. Må prøve mig frem.. For det er godt nok irriterende at det hele tiden mislykkedes

Jeg har gude-kogebogen 'tørleffs husmodersæt' De er de goooode gamle husmoder dyder fra 50'erne... Det slår ALDRIG fejl

Nu ka jeg lave dem med den ene hånd på ryggen... Men jeg fulgte bare PRÆCIS hvad der står deri... Men det med mel rysteren, fandt jeg selv på. For det er sku svært at dosere æggen ellers.

Toms kollega der oprindeligt er bager siger at man skal trække en streg i dejen også skal toppen af kanterne vippe lidt ind mod hinanden, så er den perfekt... - tørleffs siger at piskerisen skal trække spor der kan stå, men ikke ævre for tør.

OG NÅÅÅÅÅJA!!! ûber vigtigt!!!...

Det sammenkogte mel, magarine og vand skal være BRANDHAMRENDE varmt, når du rør æggen i, selvom det virker ulogisk

NU tror jeg vidst ikke der var flere ting ejg kan komme på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.