Når du først har fundet fidusen ved vandbakkelser, så er det PISSE NEMT og får aldrig galt. (man skal bare lige finde fidusen først og det er lige det svære ved vandbakkelser)
Det der oftest er årsagen til at de falder sammen, er hvis man ikke får konsistensen på dejen 110% i orden. - Jeg gør det at jeg tager en mel-ryster og putter mine æg i, så ryster jeg dem sammen og det er nemmere at dosere æggen. For tit er det jo ikke lige 4 æg eller 5 æg der skal i, men enten 4,75 æg eller noget i den stil ik?...
Så er det med konsistensen i hvertfald i hus.
Derudover giver jeg mine lidt mere varme end der står. Jeg tager den på FORVARMET 190 grader varmluft også er det VIIIIGTIGT at man IKKE åbner ovnen før tidligst efter 25 min, for så falder de sammen. Hvorfor ved jeg ikke... Men det gør de 
Så har jeg også erfaret at de skal være GODT gyldne inden man tager dem ud af ovnen. 
Tilsidst kan man snyde, ved at putte en liiiille smule bagepulver i, så tager det den sidste risiko.
- HÅBER de her gode råd, kan få dine vandbakkelser til at strutte. Herhjemme ææææælsger vi vandbakkelser
Laver dem tit.
Anmeld