Valkyrien skriver:
Åhh hvor er jeg bare træt af mig selv! Føler virkelig ikke, jeg kan gøre noget, andet end jeg slår mig eller decideret bare kommer til skade på en eller anden måde!
Enten så falder jeg ned af en trappe, og forstuver et fodled. Eller måske er det mit håndled, som jeg lige laver en forkert bevægelse med, og så springer min seneskedebetændelse ud igen. Det er virkelig frustrende. Folk ser mig nok lidt, som en svækling, og sukker altid ekstra dybt, når jeg kommer til skade. Men det er jo virkelig ikke noget jeg gør med vilje! Jeg ville gøre alt for ikke at være på uheldig!!! 
Imorges da jeg skulle ned til byen, snuppede jeg lige cyklen. Gad ikke rigtig at gå. Normalt cykler jeg jo på fortorvene her om vinteren, men besluttede mig for at tage at cykle på vejen idag, da størstedelen af al is og sne er smeltet nu. Så den burde være mere farbar. Men nåede ikke længere end ud på bakken, før min cykel lige pludselig gled under mig. Og 5 sekunder senere lå jeg på asfalten med min cykel henover mig. Hamrede lige mit baghovede ned i asfalten, og jeg havde ingen cykelhjelm på.
Jeg skreg der, da jeg væltede, og lå derefter bare i ca. ½-1 minut, hvor jeg bare ikke kunne bevæge mig. Nærmest så om jeg var blevet lammet. Men jeg hylede da på det tidspunkt. Og gudskelov for det siger jeg bare. Nogle af vores venner's hund hørte det vist, og begyndte derefter og gø, hvor ejeren så kom ud og hjalp mig.
Men siden da har jeg for det første haft helt vildt ondt i mit haleben i venstre side, hvor jeg jo lige landede ned på. Og derudover har jeg en dunrende hovedpine, er mega svimmel og har kvalme. Det sikre tegn på hjernerystelse! 
Men tog da stadigvæk afsted her i eftermiddags til foredrag i VU Odense med Uffe Ellemann Jensen. Det måtte jeg bare ikke gå glip af! Men jeg kunne godt mærke, at tiltrods for at jeg havde fået maks dosis af smertestillende, havde jeg det virkelig dårligt.
Så lige nu sidder jeg bare og slapper af, så meget som muligt. Fjernsynet må absolut ikke tændes, men har dog fået lov til at tænde computeren samt at høre lidt musik. Har det virkelig dårligt.
Rigtigt fortsatte de andre VU'ere med gangsterfest oppe i lokalerne, men jeg tog hjem her kl.20:00. Kunne simpelthen ikke mere, og ville jo ikke ødelægge deres fest ved bare at sidde og hænge i sofaen i et hjørne af lokalerne.
Men jeg har da virkelig lært lektien idag! Fra nu af tør jeg absolut ikke cykle uden cykelhjelm mere. Det er sådan en lille ting, der dog kan gøre så meget! Jeg vil tusind gange hellere have cykelhjelm på og se "dum" ud, som andre mener man gør, end en dag og sidde som en grønsag på et plejehjem, bare fordi jeg gik mere op i mit udseendende end at passe ordentlig på mig selv!
Jeg vil egentlig rigtig her nu vide, hvor mange der i realiteten selv bruger cykelhjelm? Har du været udsat for noget, der gør du ligesom mig, ikke tør andet idag? Eller er det bare noget du gør uanset hvad? Eller hvad hvis du ikke bruger den, hvorfor gør du ikke det?