Derfor er cykelhjelmen ekstra vigtig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

eElak

Du burde da efterhånden pakkes ind i vat eller bubble-vrap... Synes altid du er uheldig 

Jeg bruger cykelhjelmen hver gang jeg er ude... Det er noget jeg er begyndt på efter jeg har fået min knægt, som jo selvfølgelig også har en hjelm..

Det sætter ligesom nogle ting i relief, når man enten får børn eller man er ude for oplevelser lign. dine. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

eElak

Rose <3 skriver:

ja "tisse-træls" med sådan betegnelser

Ja nemlig, men jeg mener så også at min datter (lige blevet 2 år) skal ha´sin hjelm på, når hun køre på sin scooter udefor, for der kan hun jo ligeså vel falde af og knalde hovedet i vejen/fortorvskanten....

Måske jeg er lidt "skadet" af min onkel døde, som 6 årig efter et lege uheld.

Men better safe then sorry!

okay.... der bruger jeg ikke hjelmen til knægten.. Men når løbecyklen bliver taget i brug, så skal hjelmen også bruges der.. 

Kan godt forstå at du får noia på, når du har sådanne erfaringer i familien. 

Anmeld

6. marts 2011

Lise

Aarrrgh, jeg har en cykelhjelm, og har haft den i to år, tror jeg -men har aldrig haft den på når jeg har cyklet. ARhmen, hvor dumt er det ikke? Jeg går sjældent i stykker, og er nok af den dumme overbevisning, at der jo aldrig sker noget alligevel.. Og jeg cykler af mega trafikerede veje inde i KØbenhavn i myldretrafik - så dumt!

Mht at se "dum" ud med cykelhjelm.. jeg synes efterhånden, i København i hvert fald, at det er dem (mig) uden cykelhjelm der ser dummest ud, for der er efterhånden flest MED - heldigvis! Må til at bruge den... indtil videre har min undskyldning været at det var så besværligt med hestehale, men hestehalen blev klippet af i december, så nu kan jeg ikke bruge den mere..

Tak for reminderen. Og pas nu på dig selv, for Søren

Anmeld

6. marts 2011

Klumpe-dumpe

okay.... der bruger jeg ikke hjelmen til knægten.. Men når løbecyklen bliver taget i brug, så skal hjelmen også bruges der.. 

Kan godt forstå at du får noia på, når du har sådanne erfaringer i familien. 

Men sveske hvad er forskellen på løbecykel og scooter, mht. at skade hovedet, hvis de vælter???

Og nej i dag i zoo havde Lutten ikke hjelm på. (bare hvis du tjekker mine foto på FB;)

Men det var nu ikke ved en "scooter" ulykke han døde, men i en gynge ulykke :(

Anmeld

6. marts 2011

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Jeg har faktisk tit snakket om at nu skulle jeg altså også have købt mig en cykelhjelm, for jeg vil ikke risikere at der skulle ske noget så min datter går hen og mister sin mor.
Jeg har bare ikke fået købt nogen endnu Håber ikke der skal en oplevelse til som din før jeg får taget mig sammen til at købe en...

Og faktisk er der jo vildt mange fede og sjove cykelhjelme og efterhånden synes jeg slet ikke det ser så skørt ud mere.... men måske det bare er fordi jeg er ved at være gammel

Jeg skal have købt en cykelhjelm!

Og god bedring til dig!

Ja man kan få nogle fede hjelme, ind her hvor jeg bor, har sådan en der ligner en alm. hat. super cool :D

-Og kan du så komme afsted efter en ;)

Anmeld

6. marts 2011

AnneBJ

Valkyrien skriver:

Åhh hvor er jeg bare træt af mig selv! Føler virkelig ikke, jeg kan gøre noget, andet end jeg slår mig eller decideret bare kommer til skade på en eller anden måde! Enten så falder jeg ned af en trappe, og forstuver et fodled. Eller måske er det mit håndled, som jeg lige laver en forkert bevægelse med, og så springer min seneskedebetændelse ud igen. Det er virkelig frustrende. Folk ser mig nok lidt, som en svækling, og sukker altid ekstra dybt, når jeg kommer til skade. Men det er jo virkelig ikke noget jeg gør med vilje! Jeg ville gøre alt for ikke at være på uheldig!!!

Imorges da jeg skulle ned til byen, snuppede jeg lige cyklen. Gad ikke rigtig at gå. Normalt cykler jeg jo på fortorvene her om vinteren, men besluttede mig for at tage at cykle på vejen idag, da størstedelen af al is og sne er smeltet nu. Så den burde være mere farbar. Men nåede ikke længere end ud på bakken, før min cykel lige pludselig gled under mig. Og 5 sekunder senere lå jeg på asfalten med min cykel henover mig. Hamrede lige mit baghovede ned i asfalten, og jeg havde ingen cykelhjelm på.

Jeg skreg der, da jeg væltede, og lå derefter bare i ca. ½-1 minut, hvor jeg bare ikke kunne bevæge mig. Nærmest så om jeg var blevet lammet. Men jeg hylede da på det tidspunkt. Og gudskelov for det siger jeg bare. Nogle af vores venner's hund hørte det vist, og begyndte derefter og gø, hvor ejeren så kom ud og hjalp mig.

Men siden da har jeg for det første haft helt vildt ondt i mit haleben i venstre side, hvor jeg jo lige landede ned på. Og derudover har jeg en dunrende hovedpine, er mega svimmel og har kvalme. Det sikre tegn på hjernerystelse!

Men tog da stadigvæk afsted her i eftermiddags til foredrag i VU Odense med Uffe Ellemann Jensen. Det måtte jeg bare ikke gå glip af! Men jeg kunne godt mærke, at tiltrods for at jeg havde fået maks dosis af smertestillende, havde jeg det virkelig dårligt.

Så lige nu sidder jeg bare og slapper af, så meget som muligt. Fjernsynet må absolut ikke tændes, men har dog fået lov til at tænde computeren samt at høre lidt musik. Har det virkelig dårligt.

Rigtigt fortsatte de andre VU'ere med gangsterfest oppe i lokalerne, men jeg tog hjem her kl.20:00. Kunne simpelthen ikke mere, og ville jo ikke ødelægge deres fest ved bare at sidde og hænge i sofaen i et hjørne af lokalerne.

Men jeg har da virkelig lært lektien idag! Fra nu af tør jeg absolut ikke cykle uden cykelhjelm mere. Det er sådan en lille ting, der dog kan gøre så meget! Jeg vil tusind gange hellere have cykelhjelm på og se "dum" ud, som andre mener man gør, end en dag og sidde som en grønsag på et plejehjem, bare fordi jeg gik mere op i mit udseendende end at passe ordentlig på mig selv!

Jeg vil egentlig rigtig her nu vide, hvor mange der i realiteten selv bruger cykelhjelm? Har du været udsat for noget, der gør du ligesom mig, ikke tør andet idag? Eller er det bare noget du gør uanset hvad? Eller hvad hvis du ikke bruger den, hvorfor gør du ikke det?

Sikke en forskrækkelse! Håber du har det bedre idag!

Jeg bruger den ALTID - også selvom det er 4 meter jeg skal cykle Jeg tør simpelthen ikke lade være... (havde dog lige en oprørsperiode da jeg var teenager, hvor jeg nægtede...)

Anmeld

6. marts 2011

twinny

...  du får lige en  herfra, søde.....

Jeg blev engang kørt ned fløj op på kølerhjelmen a bilen og hovedet ind i ruden... hele cykelhjelmen var flækket midt over. og det kunne have været mit hovede. Også havde jeg været død idag... så tak for cykelhjelmen....

Anmeld

6. marts 2011

eElak

Rose <3 skriver:

Men sveske hvad er forskellen på løbecykel og scooter, mht. at skade hovedet, hvis de vælter???

Og nej i dag i zoo havde Lutten ikke hjelm på. (bare hvis du tjekker mine foto på FB

Men det var nu ikke ved en "scooter" ulykke han døde, men i en gynge ulykke

jamen.. jeg er bare så ubetænksom så jeg ikke har overvejet det... 

(du har nok også set min video med knægten på en scooter - han er sindsyg!!!) 

Måske skulle man overveje det... 

og jeg må da liiiige se billeder... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.