Derfor er cykelhjelmen ekstra vigtig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2011

Manakauapo

Åhh hvor er jeg bare træt af mig selv! Føler virkelig ikke, jeg kan gøre noget, andet end jeg slår mig eller decideret bare kommer til skade på en eller anden måde! Enten så falder jeg ned af en trappe, og forstuver et fodled. Eller måske er det mit håndled, som jeg lige laver en forkert bevægelse med, og så springer min seneskedebetændelse ud igen. Det er virkelig frustrende. Folk ser mig nok lidt, som en svækling, og sukker altid ekstra dybt, når jeg kommer til skade. Men det er jo virkelig ikke noget jeg gør med vilje! Jeg ville gøre alt for ikke at være på uheldig!!!

Imorges da jeg skulle ned til byen, snuppede jeg lige cyklen. Gad ikke rigtig at gå. Normalt cykler jeg jo på fortorvene her om vinteren, men besluttede mig for at tage at cykle på vejen idag, da størstedelen af al is og sne er smeltet nu. Så den burde være mere farbar. Men nåede ikke længere end ud på bakken, før min cykel lige pludselig gled under mig. Og 5 sekunder senere lå jeg på asfalten med min cykel henover mig. Hamrede lige mit baghovede ned i asfalten, og jeg havde ingen cykelhjelm på.

Jeg skreg der, da jeg væltede, og lå derefter bare i ca. ½-1 minut, hvor jeg bare ikke kunne bevæge mig. Nærmest så om jeg var blevet lammet. Men jeg hylede da på det tidspunkt. Og gudskelov for det siger jeg bare. Nogle af vores venner's hund hørte det vist, og begyndte derefter og gø, hvor ejeren så kom ud og hjalp mig.

Men siden da har jeg for det første haft helt vildt ondt i mit haleben i venstre side, hvor jeg jo lige landede ned på. Og derudover har jeg en dunrende hovedpine, er mega svimmel og har kvalme. Det sikre tegn på hjernerystelse!

Men tog da stadigvæk afsted her i eftermiddags til foredrag i VU Odense med Uffe Ellemann Jensen. Det måtte jeg bare ikke gå glip af! Men jeg kunne godt mærke, at tiltrods for at jeg havde fået maks dosis af smertestillende, havde jeg det virkelig dårligt.

Så lige nu sidder jeg bare og slapper af, så meget som muligt. Fjernsynet må absolut ikke tændes, men har dog fået lov til at tænde computeren samt at høre lidt musik. Har det virkelig dårligt.

Rigtigt fortsatte de andre VU'ere med gangsterfest oppe i lokalerne, men jeg tog hjem her kl.20:00. Kunne simpelthen ikke mere, og ville jo ikke ødelægge deres fest ved bare at sidde og hænge i sofaen i et hjørne af lokalerne.

Men jeg har da virkelig lært lektien idag! Fra nu af tør jeg absolut ikke cykle uden cykelhjelm mere. Det er sådan en lille ting, der dog kan gøre så meget! Jeg vil tusind gange hellere have cykelhjelm på og se "dum" ud, som andre mener man gør, end en dag og sidde som en grønsag på et plejehjem, bare fordi jeg gik mere op i mit udseendende end at passe ordentlig på mig selv!

Jeg vil egentlig rigtig her nu vide, hvor mange der i realiteten selv bruger cykelhjelm? Har du været udsat for noget, der gør du ligesom mig, ikke tør andet idag? Eller er det bare noget du gør uanset hvad? Eller hvad hvis du ikke bruger den, hvorfor gør du ikke det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Frøken J.

Sikke en forskrækkelse! Håber du er ok!

Jeg indrømmer, at jeg ikke har været god til at bruge hjelmen. Men nu har jeg ikke cyklet siden efteråret pga. sne og punkteret cykel, og har lovet mig selv at bruge hjelm, når cyklen er klar igen, simpelthen fordi jeg har så meget neuropsykologi dette semester og lærer mere og mere om, hvad selv de mindste skader på de mindste områder i hjernen kan gøre. Så lærer man hvor vigtigt det er at passe på hovedet!

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

ej uhada!

Jeg er også betegnet som "hender der er bygget af legoklodser" :(

Men hvis jeg cyklede ville jeg bruge hjelm... Tror på min datter har mere gavn af mig, med hjelm ens som grønsage på et plejehjem.

God bedring med knolden.

Anmeld

5. marts 2011

Manakauapo

Rose <3 skriver:

ej uhada!

Jeg er også betegnet som "hender der er bygget af legoklodser"

Men hvis jeg cyklede ville jeg bruge hjelm... Tror på min datter har mere gavn af mig, med hjelm ens som grønsage på et plejehjem.

God bedring med knolden.

Og det er virkelig en irriterende betegnelse..

Men ja. Det er jeg helt sikker på din datter har. Ingen er jo tjent med at skulle sidde, som en grønsag på et plejehjem i så ung en alder!

Anmeld

5. marts 2011

Manakauapo

Secrets skriver:

Sikke en forskrækkelse! Håber du er ok!

Jeg indrømmer, at jeg ikke har været god til at bruge hjelmen. Men nu har jeg ikke cyklet siden efteråret pga. sne og punkteret cykel, og har lovet mig selv at bruge hjelm, når cyklen er klar igen, simpelthen fordi jeg har så meget neuropsykologi dette semester og lærer mere og mere om, hvad selv de mindste skader på de mindste områder i hjernen kan gøre. Så lærer man hvor vigtigt det er at passe på hovedet!

Ja, jeg blev virkelig også forskrækket. For jeg kørte jo ikke engang der inde, hvor der lå is. Vejen var helt tør og "asfalt-grå", så regnede jo med at det var sikkert nok. Men det var det så åbenbart ikke.

Jeg syntes også det er en rigtig god beslutning du har taget dig der.

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Valkyrien skriver:

Og det er virkelig en irriterende betegnelse..

Men ja. Det er jeg helt sikker på din datter har. Ingen er jo tjent med at skulle sidde, som en grønsag på et plejehjem i så ung en alder!

ja "tisse-træls" med sådan betegnelser :(

Ja nemlig, men jeg mener så også at min datter (lige blevet 2 år) skal ha´sin hjelm på, når hun køre på sin scooter udefor, for der kan hun jo ligeså vel falde af og knalde hovedet i vejen/fortorvskanten....

Måske jeg er lidt "skadet" af min onkel døde, som 6 årig efter et lege uheld.

Men better safe then sorry!

Anmeld

5. marts 2011

Manakauapo

Rose <3 skriver:

ja "tisse-træls" med sådan betegnelser

Ja nemlig, men jeg mener så også at min datter (lige blevet 2 år) skal ha´sin hjelm på, når hun køre på sin scooter udefor, for der kan hun jo ligeså vel falde af og knalde hovedet i vejen/fortorvskanten....

Måske jeg er lidt "skadet" af min onkel døde, som 6 årig efter et lege uheld.

Men better safe then sorry!

Nemlig!! Vil til enhver tid hellere være sikker.

Mine (kommende) børn vil heller aldrig nogensinde få lov til at bruge hverken scooter, løbehjul, cykel osv. uden at skulle bruge cykelhjelm. Især ikke, når de kun er så små! Syntes ikke det på nogen måde er fair overfor dem, at man som forælder er ligeglade på det punkt! Kan virkelig også blive forarget, når jeg ser forældre lade deres børn gøre sådan noget. Ved godt det er dem, der bestemmer. Men håber du kan følge mig lidt.

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Valkyrien skriver:

Nemlig!! Vil til enhver tid hellere være sikker.

Mine (kommende) børn vil heller aldrig nogensinde få lov til at bruge hverken scooter, løbehjul, cykel osv. uden at skulle bruge cykelhjelm. Især ikke, når de kun er så små! Syntes ikke det på nogen måde er fair overfor dem, at man som forælder er ligeglade på det punkt! Kan virkelig også blive forarget, når jeg ser forældre lade deres børn gøre sådan noget. Ved godt det er dem, der bestemmer. Men håber du kan følge mig lidt.

Jo jeg kan udmærket godt følge dig.

Hver morgen, når jeg køre min datter i dp. møder jeg denne her far, som kommer cyklen med sønnen bagpå.... INGEN af dem har hjelm på...

Anmeld

6. marts 2011

Manakauapo

Rose <3 skriver:

Jo jeg kan udmærket godt følge dig.

Hver morgen, når jeg køre min datter i dp. møder jeg denne her far, som kommer cyklen med sønnen bagpå.... INGEN af dem har hjelm på...

Ej, hallo altså!!

Anmeld

6. marts 2011

TbCp

Jeg har faktisk tit snakket om at nu skulle jeg altså også have købt mig en cykelhjelm, for jeg vil ikke risikere at der skulle ske noget så min datter går hen og mister sin mor.
Jeg har bare ikke fået købt nogen endnu Håber ikke der skal en oplevelse til som din før jeg får taget mig sammen til at købe en...

Og faktisk er der jo vildt mange fede og sjove cykelhjelme og efterhånden synes jeg slet ikke det ser så skørt ud mere.... men måske det bare er fordi jeg er ved at være gammel

Jeg skal have købt en cykelhjelm!

Og god bedring til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.