Forkølelsessår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Pige2009

TbCp skriver:

Ja børnesår smitter meget, og de må ikke komme i institution når de har det

Nej, det læste jeg lige på netdoktor. Ingen DP får skorpen er faldet af såret. Vildt. Godt det ikke var børnesår!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

smvelf

Baagøe skriver:

Hun må vel godt komme i DP med forkølelsessår?! Børnesår er det heldigvis ikke

Nej vi fik afvide at dagpleje er bandlyst når man har forkølelsessår. Det skal være helt væk. Det smitter af pommeren til.

Anmeld

8. marts 2011

smvelf

smvelf skriver:

Nej vi fik afvide at dagpleje er bandlyst når man har forkølelsessår. Det skal være helt væk. Det smitter af pommeren til.

Hov havde ikke lige set du selv havde fundet svaret

Anmeld

9. marts 2011

Pige2009

smvelf skriver:

Ej, hvor vildt. Der er heldigvis ingenting nu...

Anmeld

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Baagøe skriver:

det er jo ikke så vildt endda... det er jo en herpes og den smitter meget... blndt voksne mennesker er det lidt noget andet da vi ikke går og sutter på legetøj osv...

men i en institution kommer børnene tæt på hinanden og det er ikke til at kontrollere at de ikke får smittet hinanden

Anmeld

9. marts 2011

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

det er jo ikke så vildt endda... det er jo en herpes og den smitter meget... blndt voksne mennesker er det lidt noget andet da vi ikke går og r på legetøj osv...

men i en institution kommer børnene tæt på hinanden og det er ikke til at kontrollere at de ikke får smittet hinanden

Jeg kan sagtens se det rationelle i det - men var nu alligevel overrasket

Anmeld

9. marts 2011

smvelf

Baagøe skriver:

synes også det var vildt, men vidste jo det smittede Og ja DPeren kan jo ikke sikre at de ikke stjæler hiandens sut eller legetøj

Dejligt det er væk, sarah var væk fra DP i over en uge!

Anmeld

9. marts 2011

Pige2009

smvelf skriver:

synes også det var vildt, men vidste jo det smittede Og ja DPeren kan jo ikke sikre at de ikke stjæler hiandens sut eller legetøj

Dejligt det er væk, sarah var væk fra DP i over en uge!

Min DP har ikke hørt om, at de ikke må komme afsted pga. forkølelsessår Har spurgt idag...

Anmeld

10. marts 2011

smvelf

okay utroligt nok for min DP har haft kontaktet embedslægen i et andet tilfælde.

Anmeld

12. november 2013

Emil Børsting Sørensen

Nej, det er ikke tidligt. Mange børn bliver smittet af forkølelsessår allerede i en tidlig alder - det er meget svært at undgå. 

Det første udbrud kan også være meget slemt. Det er ikke sikkert, der kommer igen med jævne mellemrum. Men virussen kommer til at ligge i kroppen permanent. 

Jeg vil anbefale dig at læse mere om børn og forkølelsessår på denne blog: 

http://forkoelelsessaar.dk/born-og-forkolelsessar-dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.