Er det jul nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

otlitrom

Kirle skriver:

Elsker den! Men er den specielt julet? Kan se den er som et træ men det kunne da også være "forårsagtigt"

Jeg ved ikke, om jeg forbinder den med jul, fordi min far kun har haft den tændt ved jule/vintertid

Den ligner lidt et træ faktisk. Sådan har jeg ikke set på det før Jeg har kun set det træ den er lavet af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

otlitrom

Dictes mor skriver:

Har han selv lavet den? Det er da helt vildt flot, han havde vist et helt særligt talent. Jeg kan godt forstå, at den har fået en særlig plads i din stue og ikke mindst hjerte. Den er super flot, sådan en ville jeg egentlig også gerne have i min stue

Ja, han har helt selv lavet den. Vist efter en stage han havde set i Sverige. Han lavede 4. En til sig selv, og en til hver af børnene. Den her er så hans egen, som jeg fik da han døde.

Jeg har rigtig mange ting han har lavet. Smykkeskrin, skåle og en hel masse andet. Han har lavet lysestagerne i den kirke, hvor krølfisen forhåbentlig skal døbes. Det er ikke i vores sogn, så jeg skal have ringet til præsten.. Så kan "oldefar" også være lidt med på dagen.

Anmeld

6. marts 2011

otlitrom

TbCp skriver:

Den er rigtig rigtig fin!!!!

Tak! Den er bare lidt svær, for jeg har svært ved at finde noget, der kan hænge på væggen bagved.. Den stjæler vildt meget plads.

Men den er et plus for varmeregningen. Er den tændt, så er der varme i stuen på no time

Anmeld

6. marts 2011

KWL

kitty skriver:

Nej, det er det ikke

Men jeg har tændt den store lysestage, som min kærlige, savnede farfar har lavet. Og den er måske liiige julet nok at have tændt i marts. Jeg blev bare så glad for, at der endelig var plads til den i vores stue igen, så jeg MÅTTE bare tænde den!

Et glimt af mit arvestykke og en kærlig tanke "opad"

Den er vildt flot og giver da et helt utroligt flot skær.

Jeg kan godt forstå du har den tændt. Det ville jeg også have hvis den stod i min stue

Anmeld

6. marts 2011

<3

kitty skriver:

Jeg ved ikke, om jeg forbinder den med jul, fordi min far kun har haft den tændt ved jule/vintertid

Den ligner lidt et træ faktisk. Sådan har jeg ikke set på det før Jeg har kun set det træ den er lavet af

Tja sådan er det nogen gange Men kan ikke helt set hvordan træet er, det kan da være det er julet

Anmeld

6. marts 2011

msax

Hvor er det en SMUK stage

og når den har såden et minde syntes jeg den har mere end fortjent at stå fremme. Du siger den er stor - men hvor stor er stor? Behøver der at være noget bagved den? den er jo et kunstværk i sig selv.

Jeg tænker at bjørnen måske vænner sig til den med tiden?

Jeg har forresten da egentlig også en stor "hænge-stage" opbevaret hos min mor et sted... Det kunne da lige være jeg skulle undersøge hvad der er blevet af den

Anmeld

6. marts 2011

Barbamama

Wauw den er godt nok flot!!!! Den må man gerne have stående fremme hele året!!!!

Anmeld

6. marts 2011

Dictes mor

kitty skriver:

Ja, han har helt selv lavet den. Vist efter en stage han havde set i Sverige. Han lavede 4. En til sig selv, og en til hver af børnene. Den her er så hans egen, som jeg fik da han døde.

Jeg har rigtig mange ting han har lavet. Smykkeskrin, skåle og en hel masse andet. Han har lavet lysestagerne i den kirke, hvor krølfisen forhåbentlig skal døbes. Det er ikke i vores sogn, så jeg skal have ringet til præsten.. Så kan "oldefar" også være lidt med på dagen.

Det kommer til at være en ganske særlig dåb så, det er jeg ikke i tvivl om, og jeg håber, at den lille får det navn vi to har snakket om  

Dicte blev døbt i min farfars dåbskjole, min farfar døde for snart 10 år siden, og på den måde var det lidt som om han var med også, han ville have elsket, at have lært Dicte og min søsters pige at kende, og jeg savner ham tit, så det betød meget, at hun kunne have hans kjole på der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.