Røglugt fra tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.083 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Meilby

Hej piger!

Jeg har købt noget brugt tøj af en bruger herinde, og sagen er den at jeg ikke lige har tænkt på at spørge om det kom fra et røgfrit hjem, og nu har jeg modtaget tøjet og det lugter simpelthen sådan af røg.. Kunne bare lugte det lige med det samme jeg åbnede pakken Er lidt forarget over at man sælger tøj der lugter så meget, men har nu forsøgt at vaske det en gang, og synes stadig lugten sidder i det Nogen der har gode råd?

Knu Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

mum2010

Meilby skriver:

Hej piger!

Jeg har købt noget brugt tøj af en bruger herinde, og sagen er den at jeg ikke lige har tænkt på at spørge om det kom fra et røgfrit hjem, og nu har jeg modtaget tøjet og det lugter simpelthen sådan af røg.. Kunne bare lugte det lige med det samme jeg åbnede pakken Er lidt forarget over at man sælger tøj der lugter så meget, men har nu forsøgt at vaske det en gang, og synes stadig lugten sidder i det Nogen der har gode råd?

Knu Pernille

Ja det er så træls når man ikk lige får det oplyst  Men prøv at komme noget eddike ned sammen med vaskepulveret (det skummer lidt) ca. hvad der kan være i proppen fra flasken. Det plejer at kunne tage den værste lugt. Og synes du tøjet lugter af eddike bagefter så bare lige en alm vask bagefter. Har selv haft held med det.

Anmeld

5. marts 2011

Mor010711

mum2010 skriver:

Ja det er så træls når man ikk lige får det oplyst  Men prøv at komme noget eddike ned sammen med vaskepulveret (det skummer lidt) ca. hvad der kan være i proppen fra flasken. Det plejer at kunne tage den værste lugt. Og synes du tøjet lugter af eddike bagefter så bare lige en alm vask bagefter. Har selv haft held med det.

Du kan også hælde eddiken i som skyllemiddel. Det skulle altså tage lugten.

Og til sælgeres "forsvar" så kan det jo være de ikke lige har tænkt over det, da du jo ikke spurgte.

Men prøv med eddike 

Anmeld

5. marts 2011

Manakauapo

Hæng det op udenfor i et døgns tid, og vask det så igen med neutralt vaskemiddel. Så skulle røglugten gerne forsvinde

Anmeld

5. marts 2011

K&S

Jeg har tidligere arvet en masse tøj, som lugtede rigtig meget af parfumeret skyllemiddel - jeg lagde det i Rodalon og måtte derefter vaske det 3-4 gange, før lugten var væk...! Jeg hængte det ud og lufttørre imellem vaskene

Held og lykke med "projekt-røg-ud-af-tøjet"

Anmeld

5. marts 2011

kamtok

Eddike som skyllemiddel og super effektivt..

Anmeld

6. marts 2011

Meilby

Tog det bare lidt som en selvfølge må jeg indrømme, efter det er babytøj, men det er nok også fordi jeg er MEGET imod røg, og derudover tænker jeg lidt at man vel vasker tøjet inden man sælger det men men.. Jeg må prøve med eddike Tak for svar..

Anmeld

6. marts 2011

Kongmulle

Meilby skriver:

Tog det bare lidt som en selvfølge må jeg indrømme, efter det er babytøj, men det er nok også fordi jeg er MEGET imod røg, og derudover tænker jeg lidt at man vel vasker tøjet inden man sælger det men men.. Jeg må prøve med eddike Tak for svar..

Ikke for noget,men det kan da være det ER vasket inden det blev sendt. Tror da ikke nogen sender noget der ikke er vasket. Hvis det kommer fra et ryger hjem så sidder det bare i deres tøj.

Når min bonus søn kommer hjem til os på weekend, så stinker hans tøj også af røg,men jeg ved da at hans mor vasker hans tøj, så det er ikke fordi det ikke er rent. Men vi er "ikke rygere" og derfor kan vi lugte det så meget. desuden havde du ikke spurgt brugeren om de var rygere, så syntes ikke du kan klandre hende.

Til dit spørgsmål, så kan du lægge det i blød i rodalon og så vaske almindeligvis. det tager det.

Anmeld

6. marts 2011

Meilby

Kongmulle skriver:

Ikke for noget,men det kan da være det ER vasket inden det blev sendt. Tror da ikke nogen sender noget der ikke er vasket. Hvis det kommer fra et ryger hjem så sidder det bare i deres tøj.

Når min bonus søn kommer hjem til os på weekend, så stinker hans tøj også af røg,men jeg ved da at hans mor vasker hans tøj, så det er ikke fordi det ikke er rent. Men vi er "ikke rygere" og derfor kan vi lugte det så meget. desuden havde du ikke spurgt brugeren om de var rygere, så syntes ikke du kan klandre hende.

Til dit spørgsmål, så kan du lægge det i blød i rodalon og så vaske almindeligvis. det tager det.

Synes ikke ligefrem at jeg klandre hende eftersom jeg ikke har nævnt noget navn!

Men tak for hjælpen!

Anmeld

6. marts 2011

Kongmulle

Meilby skriver:

Synes ikke ligefrem at jeg klandre hende eftersom jeg ikke har nævnt noget navn!

Men tak for hjælpen!

Du skriver hun skulle ha haft vasket tøjet inden hun sendte det og med det mener du jo at det IKKE er vasket. Og jeg forklarer dig at det kan det sagtens være. tror ikke ret mange ville sende noget der ikke var. Og fordi folk ryger kan det godt være vasket, tøjet lugter bare stadigvæk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.