Fødselsdage - hvordan inviterer man fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.671 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Anonym trådstarter

Piger, jeg er nødt til at høre om jeg er galt på den!
Min kærestes familie er ret stor og til fødselsdage er vi som regel 20-25 mennesker! Min kæreste har ikke holdt noget de sidste par år pga flytninger, men i år skulle det være! Da vi bor i en ret lille lejlighed og samtidig er studerende begge to, har vi hverken plads eller resourcer til at invitere hele familien! Derfor valgte vi kun at invitere kæresten forældre, bror og mormor! På den måde gjorde vi ikke forskel ved fx at invitere en moster og så ikke den anden!

Nå men det har så resulteret i, at vi ikke er inviteret til hans mosters fødselsdag! Det er kun os, som ikke er inviteret, men alle de andre fætre er!

Er det mig der er galt på den, eller er det ikke at gå i små sko! Vi har netop holdt barnedåb, hvor ALLE var inviteret, men det har vi jo ikke plads til herhjemme!

Synes i det er i orden, ikke at invitere 1 familiemedlem, men alle andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Lullaby

Tja, jeg ville da være ked af det hvis jeg blev valgt fra. Jeg havde nok gjort det samme som moster. Jeg mener, så kunne I jo bare have inviteret hende med på mad en anden dag og så sige at det var det der var penge til. Det er fair nok. Min mand havde fødselsdag her i Januar og vi rendte ind i samme problem, pengene var små, pladsen ligeså så vi inviterede i hold. Nogle fik boller, andre fik mad. På den måde tilgodeså vi alle dem som vi vidste ville blive ked af det ikke at blive inviteret med. Enten inviterer alle eller ingen

Anmeld

5. marts 2011

Chillien

Lullaby skriver:

Tja, jeg ville da være ked af det hvis jeg blev valgt fra. Jeg havde nok gjort det samme som moster. Jeg mener, så kunne I jo bare have inviteret hende med på mad en anden dag og så sige at det var det der var penge til. Det er fair nok. Min mand havde fødselsdag her i Januar og vi rendte ind i samme problem, pengene var små, pladsen ligeså så vi inviterede i hold. Nogle fik boller, andre fik mad. På den måde tilgodeså vi alle dem som vi vidste ville blive ked af det ikke at blive inviteret med. Enten inviterer alle eller ingen

Det er heller ikke alle der har råd til at bespise en kæmpe familie.. Om så det er i hold eller ikke..

Jeg har gjort det samme og kun  inviteret far og mor og sådan.. Og så evt. ringet til dem der skulle have haft en inbydelse og forklare hvordan landet ligger.. De fleste er forstående og er de ikke det, gider jeg egentlig heller ikke spilde tid eller gaver på sådanne mennesker til deres fester....

Anmeld

5. marts 2011

Aves.

Vi inviterer kun dem vi har lyst til..men jeg forventer altså ikke at inviteres til nogens fødseldage af den grund..hverken hos de valgte eller fravalgte.

Jeg synes man skal gøre som man selv har lyst til...og så skal man for egen skyld lade være med at forvente noget af andre i forhold il hvem der gør hvad og hvorfor..

Anmeld

5. marts 2011

M&F&C

Lullaby skriver:

Nu er det jo ikke alle der har mulighederne for at invitere på den måde..

Jeg synes at mosteren burde være lidt mere forstående. Da jeg var alene, gav min familie besked om, at jeg ikke skulle gå nedenom og hjem, for at holde fødselsdag, så var det bedre at reducere antallet eller blot give en bolle. Man kan ikke forvente, at studerende kan stille op med det helt store arrangement Det er jo ikke sådan, at TS kæreste står og forlanger gaver af folk der ikke kan deltage! Jeg synes på ingen måde, at det er fair, at bare fordi man ikke har midlerne, så bliver man udelukket.... Jeg var nok blevet temmelig skuffet, hvis jeg stod i TS situation!

Har i snakket med mosteren om, at det simpelthen er grundet dårlig økonomisk råderum + pladsmangel, at det kun var aller nærmeste der var inviteret? Og så måske sige, at ikke engang dine forældre var inviteret? ... og få damen til at forstå, at man ikke bare invitere hende uden at invitere andre? Det kan ikke passe, at hun selv synes hun er så pokkers meget vigtigere end resten af familien

Anmeld

5. marts 2011

tazz

Jeg HADER bare det der "nå, hvis VI ikke er inviteret, så...!", og forklarmigrøv i alle ender og kanter. Man inviterer dem man kan og vil se, man inviterer vel ikke af pligt! Hvorfor skulle man ringe rundt og forklare at man ikke har pengene til at se dem, men at man godt kan lide dem alligevel?

Selv inviterer jeg aldrig min bror. Det er fordi man ikke kan stole på, at han dukker op, og han, konfronteret med det, sagde at jeg ikke kunne forvente at han prioriterede min fødselsdag. Derfor gider jeg ikke spilde min tid på at invitere. Det er vel fair for os begge?

Ja, undskyld jeg farer lidt op, jeg kan bare ikke have det der milimeterdemokrati "Du spiste to boller og et stykke lagkage hjemme hos mig, så skal jeg den ondelynme også have det igen!"

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Jeg synes bare sagtens at man kan invitere forældre og bedsteforældre uden at skulle ud i mostre osv! Så længe man ikke invitere en moster og ikke en anden, så synes jeg faktisk ikke at det er et problem!

Anmeld

5. marts 2011

L.J.L

hvis vi skulle invitere mostre fætre/kusiner etc til alle fødselsdage osv. så ville vi blive over 100 mennesker, så nej vi sorterer altid fra, og inviterer altid kun de allernærmeste, dvs. forældre, tætteste søskende (sommetider alle søskende, hvis det er stort stort) og så de tætte venner.

Hvis din mands moster vil ned på det børnehave niveau, så lad hende da det, i går nok ikke glip af det helt store ved ikke at være inviteret til fest

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

M&F skriver:

Nu er det jo ikke alle der har mulighederne for at invitere på den måde..

Jeg synes at mosteren burde være lidt mere forstående. Da jeg var alene, gav min familie besked om, at jeg ikke skulle gå nedenom og hjem, for at holde fødselsdag, så var det bedre at reducere antallet eller blot give en bolle. Man kan ikke forvente, at studerende kan stille op med det helt store arrangement Det er jo ikke sådan, at TS kæreste står og forlanger gaver af folk der ikke kan deltage! Jeg synes på ingen måde, at det er fair, at bare fordi man ikke har midlerne, så bliver man udelukket.... Jeg var nok blevet temmelig skuffet, hvis jeg stod i TS situation!

Har i snakket med mosteren om, at det simpelthen er grundet dårlig økonomisk råderum + pladsmangel, at det kun var aller nærmeste der var inviteret? Og så måske sige, at ikke engang dine forældre var inviteret? ... og få damen til at forstå, at man ikke bare invitere hende uden at invitere andre? Det kan ikke passe, at hun selv synes hun er så pokkers meget vigtigere end resten af familien

Tak for indlæg - det er også sådan jeg tænker! Ja jeg har forsøgt St forklare hende at der er forskel på at invitere de nærmeste og på at invitere alle, undtagen en! Hun mener bare, at når hun ikke er inviteret hos os, er vi heller ikke inviteret hos dem! Jeg synes det er en mærkelig tilgang at ekskludere folk på den måde, men det er hendes valg og hende der skal leve med den beslutning! Den anden moster har netop inviteret os til en anden fødselsdag på lørdag

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

hvis vi skulle invitere mostre fætre/kusiner etc til alle fødselsdage osv. så ville vi blive over 100 mennesker, så nej vi sorterer altid fra, og inviterer altid kun de allernærmeste, dvs. forældre, tætteste søskende (sommetider alle søskende, hvis det er stort stort) og så de tætte venner.

Hvis din mands moster vil ned på det børnehave niveau, så lad hende da det, i går nok ikke glip af det helt store ved ikke at være inviteret til fest

Sådan tænker jeg også - jeg synes det er fint, men forstår det bare ikke! Ville aldrig drømme om at invitere den ene moster og så ikke den anden! Hun er virkelig barnlig og jeg har ikke noget i klemme her! Det er hendes valg - jeg vil ikke gå ned på det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.