går sent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.087 visninger
24 svar
1 synes godt om
4. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg ville lige høre om der andre de  har haft børn der gik sent? mit barn er 16 mdr og går ik endnu, jeg syns det mega sent eller er det bare mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

meem

Anonym skriver:

jeg ville lige høre om der andre de  har haft børn der gik sent? mit barn er 16 mdr og går ik endnu, jeg syns det mega sent eller er det bare mig?

Det er normalt at man er helt op til 18mdr inden man begynder at gå

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

meem skriver:

Det er normalt at man er helt op til 18mdr inden man begynder at gå

syns bare det sent. men han går godt nok op af ting og fra ting til ting osv han manlger bare og gi slip.

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

Tror nok det mest "normale" er omkirng 12,13,14,15 måneders alderen. Kan godt forstå du synes det er lidt sent. For man bekymre sig nok altid en smule når de ikke helt følger "andre". Min datter startede med at gå som 13 måneder, måske 14 kan ikke helt huske det. Men allerede der tænkte jeg, at flere på hendes alder havde gået i flere måneder. Men de følger jo bare altid deres egen udvikling og fra min begyndte at stå op osv gik der kun 3 uger til hun gik fint.

Hvis ikke dp eller sp er bekymrede generelt for udviklingen så skal du ikke tænke på det (eller prøve ikke at tænker på det)

Anmeld

4. marts 2011

charlottekri

min datter var 15 mdr da hun begyndte at gå. hun var ørebarn, og dagen efter hun fik lagt dræn begyndte hun at gå  tænker at væsken i ørerne har gået lidt ud over hendes balance

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Du skal ikke være nervøs...min søster var 20 mdr. før hun kunne gå. Og den dag idag, går hun ganske glimrende

Nogen er bare lidt langsomme motorisk. Måske haqn så bare er et af de børn, der begynder at kunne tale tidligt

Min søn begyndte at gå kort før hans 1-års fødselsdag. men børn er altså bare så forskellige, så man kan ikke rigtg sammenligne på det punkt.

Anmeld

4. marts 2011

AnneBJ

Jeg var 18 måneder før jeg gik... Så var jeg til gengæld dygtig til at tale, sidde stille, koncentrere mig osv., tidligere end mine jævnaldrende. Så længe hun støtter fint på begge fødder og viser interesse for at stå ved ting osv., ville jeg ikke være bekymret endnu... Giv det et par måneder, og/eller hør evt. SP's mening

Anmeld

4. marts 2011

susser83

Min søn er er 15½ måned og er først lige begyndt at gå for en uge siden, det skal også lige siges at han stadig kravler 80% af tiden. Troede heller aldrig at han ville lære at gå men stille og roligt kommer det. Til gengæld kan han sige sine søskendes navne Emma og Magnus, hvilket jeg er lidt stolt af.

Knus Sus

Anmeld

4. marts 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Julie gik da hun var 17 mdr... 

Anmeld

4. marts 2011

132319

Anonym skriver:

Hjalte var 18½ måned.

Han havde tryk på ørene (fandt vi først ud af et halvt år efter) og hypermobile led og de to ting samt hans for tidlige fødsel kan muligvis have noget med det at gøre.

...Eller også er det bare fordi han var/er luddoven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.