Hvornår mærkede du liv første gang? Både 1., 2.og fleregangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår mærkede du liv 1. gang og 2. gang og for den sags skyld også fleregangs gravide...?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.060 visninger
13 svar
1 synes godt om
4. marts 2011

Mira0911

Ja fortæl mig hvornår du mærkede liv første gang - Både i 1. og 2. graviditet og flere... 

Efter jeg har fortalt de nærmest familie at jeg mærker liv nu, ikke hver dag, men en gang imellem og at det er bobler som ruller og giver et blidt lille puf engang imellem... 

Desværre er jeg blevet noget så såret af familie fik beskeden: 

Du er den største løgner, du mærker ikke liv.. Er blevet svinet til... Ligesom i min første graviditet... 

Ligefrem at svine mig til, synes jeg bestemt ikke er fair.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Mira0911

Fuck... glemte og lave multi... Hmm....

Anmeld

4. marts 2011

Valle81

Med Asta mærkede jeg liv føste gang omkring uge 18 19 stykker.

Med Anton var jeg præcis 15+0 og det var første gang jeg selv mærkede det samtKenny fik mærket det også - vi var gået i seng og han låmedhånden på maven og vups så kom et spark:0)

Her 3 gang var jeg helt i uge 19-20 stykker før jeg mærkede liv:0)

Har ingen af gangen haft foranliggende livmoder - så det har ikke været derfor der har været forskel - men der er forskel på babyerne:0)

Christina

Anmeld

4. marts 2011

morethanperfect

Jeg mener jeg mærkede liv første gang da jeg var 17 - 18 uger henne

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

Ja fortæl mig hvornår du mærkede liv første gang - Både i 1. og 2. graviditet og flere... 

Efter jeg har fortalt de nærmest familie at jeg mærker liv nu, ikke hver dag, men en gang imellem og at det er bobler som ruller og giver et blidt lille puf engang imellem... 

Desværre er jeg blevet noget så såret af familie fik beskeden: 

Du er den største løgner, du mærker ikke liv.. Er blevet svinet til... Ligesom i min første graviditet... 

Ligefrem at svine mig til, synes jeg bestemt ikke er fair.. 

Jeg kan ikke forstå de kalder dig en løgner for hvorfor skulle du lyve.

Menpersonligt jeg tror nu ikke, at det du mærker er barnet hvis du kun er i uge 11. Jeg har godt nok læst om en herinde der før sagde, at hun kunne mærke det meget tidligt. Men eftersom det kun er moderen der kan mærke det kan man jo aldrig få det be- eller afkræftet. Men alle steder står der at du som regel kan mærke baby omkring uge 20 ( tidligere anden gang) jeg kunne begge gange mærke det omkring uge 22.

Jeg var en gang gravid og var sikker på at jeg kunne mærke et eller andet der inde (uge 14) men desværre viste scanningen at den var gået til tidligere. Derfor kunne det ikke have været barnet jeg mærkede, selv om jeg troede det.

Jeg synes da heller ikke at de kan være bekendt at svine dig til. Hvis de ikke tror på du kan mærke baby så må de da holde det for dem selv. Og hvis du selv tror på du kan mærke baby, så bare lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet (selv om det selvfølgelig kan være svært) Og ligesom der er nogle der danner meget sent hcg, så kan det jo sagtens være, at der er nogle der kan mærke en babyer tidligere end normalt.

Anmeld

4. marts 2011

celkt

det er svært at sige...

her tredje gang mærkede jeg helt klart et puf, eller rettere en slags gniden på indersiden, da jeg var omkring 12 uger henne. Jeg mærkede det hverken før eller senere, før omkring uge 15, da jeg begyndte at kunne mærke hende regelmæssigt. Jeg vil gerne tro, at det var den lille spire derinde, jeg mærkede, men jeg ved det ikke....

med nummer et var jeg ca 18 uger henne, med nummer to og tre ca 15 uger når jeg har kunne mærke det med sikkerhed. Og det er på trods af foranliggende moderkager...

Anmeld

4. marts 2011

oo

jeg var 14+6

Anmeld

4. marts 2011

JustAnotherName

Omkring 17. uge.....

Anmeld

4. marts 2011

Clisolka

Jeg var præcis 17+4 da den unge frøken gjorde sig bemærket... Kan tydeligt huske den aften, for det er var til det Europæiske Melodi Grand Prix sidste år hun dansede med 

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Jeg var omkring uge 20, da jeg ventede Mark

Troede faktisk jeg mærkede noget allerede i uge 14, men det var bare tarmene der rumsterede, fik jeg at vide. Senere da jeg mærkede rigtig liv, kunne jeg da også godt mærke forskellen

Men nu er du jo 2. gangs gravid, og ved jo hvordan det skal føles. Så jeg tror da godt det kunne være det.

Nu er der jo nok også temmelig meget forskel på folk. Jeg kunne da forestille mig at en der er tynd, ville kunne mærke liv tidligere, end en der er overvægtig. Men jeg skal ikke kunne sige om det er korrekt.

Ved Mark havde jeg foranliggende moderkage, så ved ikke om det var grunden til, at jeg ikke mærkede noget tidligere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.