Hvor er I altså smukke alle sammen...og sikke nogle yndige unger.

Jeg kunne ikke dy mig for at fortælle en lille historie jævnfør det herlige billede af de små tvillingepiger med en lys og en mørk.
For mange år siden gik der en bølge gennem Odense af forbløffelse. Dengang var min mor en stor pige på 12-13 år (hun er 75) og en af hendes klassekammerater blev storesøster til et par små tvillingepiger.
Forældrene var helt almindeligt jævnt leverposteg-farvede og det var pigen fra min mors klasse også.
Den ene tvilling var ligesom sine forældre og storesøs, men den anden var mulat, med store mørke øjne og sort kruset hår.
Nøøøj hvor blev der ballade i familien.
Faderen var jo sikker på at moderen havde lavet noget udenom, det var lige efter krigen, og der var en del engelske og amerikanske soltater i Danmark, så han anklagede moderen for at have ligget i med en af de soldater.
Konen var helt fortvivlet og benægtede på det bestemteste, at hun nogensinde havde gjort sådan noget, så de var jo lige ved at blive skilt.
Dengang var der ikke noget, der hed dna-tests, og blodprøverne var jo heller ikke de helt vildt sikre, men de viste dog at faderen var faderen, så der var almén forvirring, indtil en eller anden klog læge foreslog, om man mon havde undersøgt muligheden af, at der lå en mørk forfader/moder tilbage i tiden et sted.
Og det gjorde der.
En eller anden fynsk historiker syntes at sagen var så interessant, at han gik igang med at undersøge familiens genealogi, og sørme om ikke der på faderens side fandtes en tipoldemor, der var fra Skt. Croix. Hun var helt sort og var blevet gift med en dansk kaptajn.
Og der var så kommet et barn ud af det.
Og af en eller anden grund, så var farverne hurtigt blevet vandet helt ud, indtil det 5 generationer senere slog igennem med fulld styrke i den ene tvilling.
Jamen er det ikke underligt!?! 
I vores slægt har vi også et mysterium.
Jeg har 3 børn.
De to yngste er helsøskende og så har de en halvstoresøs.
Den yngste og ældste ligner hinanden ret meget, men den mellemste...
Hun har asiatiske træk.
Og hvor dælen hun har dem fra, aner vi ikke.
Hun er helt anderledes end de to andre, har en udpræget asiatisk hud, høje kindben og let skæve øjne, så meget, at hun ofte er blevet spurgt, om hun er kineser LOL
Men det er hun altså ikke. Både jeg og hendes far er/var gyldenblonde med tykke krøller og fald og med med blå øjne. Hun har meget mørkeblå øjne, men helt glat og meget mørkt hår.
Hvor hun har det fra har jeg endnu ikke fundet ud af, jeg interesserer mig utroligt meget for slægsforskning, men chancen kan godt komme fra hendes farmors side og min farmors side.
Så jeg er til stadighed på jagt i anerne.
I kan se billeder af dem alle 3 i mine 2 albums herinde.

Kærligst
Sussie