Barnet første sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Solstrålen

Jeg arbejder osse nat og vi har barnets 1. sygedag men det er kun fordi at min arb.plads har indført det.

Før i tiden kunne vi ikke få det. Så snakkede jeg med fagforeningen der sagde noget om at det vist er noget der står i lovgivningen, at man ikke kan få det.

Jeg har prøvet at blive oppe ved min datter (Der ikke nødvendigvis sover når hun er syg) for så at tage på arbejde den efterfølgende nat. = Sindsygt hårdt

Har vist en god arb.plads (LIge på det punkt i hvert fald) fordi at vi kan have barnets 1.sygedag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

slettet_7530

Ved ikke lige hvad du tænker på.. Vi fik bare afvide at han ikke måtte tag barnet sygdag men tror da at når man er alene skal man bare ha det..

Det er det jeg mener, hvis man var alene med barnet og havde en forælder til at komme og sove der når man var taget afsted selv, så har man jo været hjemme hele dagen alene med et lille pyller barn og er bestemt ikke klar til at tage på job om natten, og de færreste overlader vel et sygt barn til fremmede.

Anmeld

3. marts 2011

slettet_7530

Jamen så er det jo også dem, der skal tage over ved sygdom, hvis de ellers passer barnet/børnene i forvejen om natten. Havde en kollega, som var enlig med 2 børn, og der var det naboen, som så til dem, og det var også når de var syge.

Det kan en arbejdsplads da ikke diktere en til, sådan en regl gør jo bare at den voksne melder sig selv syg

Anmeld

3. marts 2011

wamse

Albertesmor skriver:

Det kan en arbejdsplads da ikke diktere en til, sådan en regl gør jo bare at den voksne melder sig selv syg

Altså, det er jo et valg man selv har taget, når man vælger natarbejde, for det giver jo andre fordele. Jeg har også masser af gange passet den lille hjemme om dagen, og så taget på nathold igen om aftenen.

Hvis man selv bare melder sig syg, så har det jo bare konsekvenser lige pludselig.

Anmeld

4. marts 2011

slettet_7530

wamse skriver:

Altså, det er jo et valg man selv har taget, når man vælger natarbejde, for det giver jo andre fordele. Jeg har også masser af gange passet den lille hjemme om dagen, og så taget på nathold igen om aftenen.

Hvis man selv bare melder sig syg, så har det jo bare konsekvenser lige pludselig.

ALtså problemet er der jo om man har dag eller natarbejde, kan ikek se helt se forskellen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.